روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۱۳

چالش عمده صنعت با قیمت تمام‌شده

گروه معدن رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن نیروهای انسانی ماهر، نفت و گاز و معدن، دسترسی به آب‌های آزاد و موقعیت ژئوپلیتیکی خود در صورت تصمیمات مدیریتی صحیح، حتما می‌تواند در ردیف 10 کشور اول اقتصادی دنیا قرار بگیرد. مهدی کرباسیان چالش اصلی صنعت کشورها در دهه آینده را «قیمت تمام شده» دانست و گفت: صنعت زمانی می‌تواند حرکت کند که به صادرات وابسته باشد و این امر به قیمت و کیفیت بستگی دارد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه برنامه دولت، بهبود فضای کسب و کار، به‌کارگرفتن بخش خصوصی در حوزه اقتصاد و کوچک کردن دولت است، گفت: متاسفانه به جای اینکه از دولتی بودن اقتصاد به سمت بخش خصوصی حرکت کنیم، به سمت خصولتی شدن رفته‌ایم. رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: به دلیل وجود درآمدهای نفتی و سایه نفت و گاز و سایه سیاست بر اقتصاد کشور، پیشرفت مهمی نداشته‌ایم و در حوزه معدن سرمایه‌گذاری کافی نشده است. به گفته وی، در ایران با وجود 57 میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده، سهم بخش معدن با احتساب صنایع معدنی تنها 6 درصد است که نشان می‌دهد هنوز خیلی جای توسعه دارد.


جریمه ۵۰میلیون تومانی برندهای تقلبی

تسنیم رییس شورای رقابت خبر داد، تولیدکنندگانی که اجناس خود را با برندهای تقلبی به مردم می‌فروشند و از حربه فریب مردم بهره می‌برند، ۵۰میلیون تومان جریمه خواهند شد. رضا شیوا تاکید کرد: برخی تولیدکنندگان برند تقلبی تولید و با شبیه‌سازی کالای خود با مارک اصلی اقدام به فروش محصولات در سطح بازار می‌کرد که براساس قانون، شورا به این موضوع ورود کرده و در نهایت حکم فریب برای این تولیدکننده صادر کرد. رییس شورای رقابت اضافه کرد: در تنبیه این‌گونه تولیدکنندگانی که با شبیه‌سازی کالاهای خود و فریب مردم اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند، موضوعاتی مدنظر قرار گرفته است، به عنوان نمونه نخست باید این تولیدکننده تولید خود را متوقف کند، همچنین باید اطلاع‌رسانی شفاف را برای جلوگیری از فریب بیشتر خریداران انجام دهد.

شیوا با اشاره به اینکه در این پرونده خسارت اضافه درآمد تولیدکننده باید به شاکیان پرداخت شود، تصریح کرد: علاوه بر این براساس قانون این متخلف و سایر متخلفان باید 50 میلیون تومان جریمه به دولت پرداخت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر