اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۰۱

افتتاح 168 پروژه مخابراتی در استان گلستان

گرگان با حضور مهندس صابری‌وند مشاور مدیرعامل مخابرات ایران و مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات شرکت مخابرات ایران و نبی هزارجریبی نماینده منتخب گرگان و اق قلا در مجلس شورای اسلامی 168 پروژه مخابراتی به بهره‌برداری رسید. در مراسم جشنی که به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی مخابرات با حضور کارکنان مخابرات و خانواده‌های آنان برگزار شد به‌طور متمرکز تعداد 168 پروژه مخابراتی افتتاح شد. مهندس شهمرادی ضمن تبریک این روز به همکاران خود گفت: این پروژه‌ها با تلاش پرسنل زحمتکش مخابرات با اعتباری بالغ بر 418 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.


اهتمام به تامین روشنایی معابر شهر قدس

شهریار رییس شورای اسلامی شهر قدس گفت: اداره برق به تامین روشنایی معابر، تثبیت ولتاژ و جابه‌جایی تیرهای برق اهتمام بیشتری داشته باشد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر، خدابخش محمدزاده‌ پودینه در جلسه رسمی 248 در دیدار با مسوولان اداره برق شهرستان قدس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز روابط عمومی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های شورای اسلامی شهر در خصوص دعوت روسای ادارات به جلسات شورا و آگاه شدن از روند خدمات‌رسانی به مردم در این جلسه از معاون اداره برق و مدیرکل اداره درمان استان تهران دعوت‌ شده تا پاسخگوی سوالات نمایندگان مردم در شورای شهر باشد.


تجهیزروستاهای اردبیل به انرژی خورشیدی

اردبیل مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از بهره مندی ۷ روستای استان اردبیل از انرژی خورشیدی خبر داد. علیرضا علیزاده با اشاره به اینکه درصدد هستیم تا پایان سال خانوارهای عشایری را در استان اردبیل مجهز به برق و انرژی خورشیدی کنیم، گفت: یکی از اولویت‌های وزارت نیرو و توزیع برق استفاده از انرژی خورشیدی در ادارات و منازل مسکونی است که در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انرژی خورشیدی در بسیاری از نقاط استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود. وی با بیان اینکه تاکنون برخی ساختمان دستگاه‌های اجرایی از انرژی خورشیدی بهره مند شده‌اند، افزود: این امر گام بزرگی در کاهش مصرف برق، صادرات برق کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش سوخت فسیلی دارد و نیاز است در این زمینه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری همه‌جانبه‌یی داشته باشند.


نفت خام عبوری در پالایشگاه امام خمینی(ره)

اراک ٥٠ درصد نفت خام عبوری از منطقه مرکزی (اراک) به پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) انتقال داده می‌شود. به گزارش شانا، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی (اراک) در جریان برگزاری سومین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه این منطقه راه اصلی عبور انرژی کشور محسوب می‌شود، افزود: روزانه ٥٠٠ هزار بشکه نفت خام دریافتی از مبادی جنوب کشور از طریق خطوط لوله این منطقه عبور داده می‌شود که نیمی از آن به پالایشگاه امام خمینی تخصیص می‌یابد. سید حمید حسینی تصریح کرد: این منطقه علاوه بر انتقال نفت خام به پالایشگاه امام خمینی، نفت خام و فرآورده‌های دریافتی از جنوب کشور را از طریق دو مسیر به منطقه تهران انتقال می‌دهد.


اهدای جایزه طرح بهارتابهاران همراه اول

گرگان طی مراسمی که به مناسبت 27 اردیبشهت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی برگزار شد جایزه برندگان طرح بهار تا بهار همراه اول در استان گلستان به آنان اهداء شد. جشنواره مشتریان وفادار ADSL2+ شرکت مخابرات ایران، برای قدردانی از مشتریان وفادار خود، همزمان با بهار انقلاب در سال 1394 آغاز شده و با گذر از بهار طبیعت تا بهار قرآن (روز عید سعید فطر) سال 1395 ادامه می‌یابد و هر سه‌شنبه، به قید قرعه، 2 جایزه 250 میلیون ریالی و 50 جایزه 5 میلیون ریالی به برندگان اعطا می‌شود.

در این مراسم ابتدا جایزه 250 میلیونی همراه اول به فرهاد سعدیان‌زاده مشترک خوش شانس adsl2+ مخابرات گلستان اهداء و سپس جوایز 15 نفر از برندگان 5 میلیون ریالی طرح به آنان اهدا شد.



سرمایه گذاری در هدایت آب های سطحی

ساری کابوس آبگرفتگی در مرکز استان مازندران اگرچه معضلی است برای تمامی شهرها و استان‌های کشور اما در مازندران به واسطه بارندگی مستمر و شدید این کابوس ابعاد گسترده‌تری دارد دکتر مهدی عبوری دقیقاً به همین دلیل رفع این معضل را که به حق مهم‌ترین مطالبه مردم بود در دستور کارقرارداد احداث کانال‌های عظیم در نقاط بحران خیز از یک سو و لایروبی آبراه‌های دیگر شهر از سویی دیگر با سرعت و قدرت آغاز و دنبال شد تا جایی که این کانال‌ها از نقاطی می‌گذشتند بس پیچیده و دشوار. گاه از میان حیاط منازل و گاهی هم باریکه‌های موجود میان دوخانه کانال‌هایی احداث شدند که براستی حیرت افزا و تحسین برانگیز است. این در حالی است که در برخی نقاط مانند کانال‌های میدان فرح‌آباد یا خیابان پیروزی باید آب‌ها را بصورت معکوس به تجن منتقل کردند که برای تحقق آن کانال‌ها در عمق ده متری زمین کار گذاشته می‌شدند اینک اما خبر رسید که این نهضت ادامه دارد و احداث کانال در مسیر خیابان سیدالشهدا و میدان فرح‌آباد آغاز شده است کانال‌های میدان فرح‌آباد و همان‌گونه که گفته شد باید در عمق زمین کار گذاشته شوند تا آب‌های سطحی را بصورت معکوس به تجن هدایت کنند زیرا شیب شهرساری برخلاف رودخانه تجن است و این معضل موجب می‌شود در نقاطی آب‌ها بصورت معکوس هدایت شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر