روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۵۶۵

اعتراض نماینده خوی به رها شدن دستگاه اشعه ایکس زیر باد و باران-ایسنا| موید حسینی‌صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم دیروز در صحن علنی گفت: دستگاه اشعه ایکس خریداری شده برای نصب در مرز رازی هفت ماه است زیر باد و باران افتاده و نصب نشده است. وی افزود: باتوجه به امضای تفاهم‌نامه روسای جمهوری ایران و ترکیه ضروری است که این دستگاه هرچه سریعتر نصب شود تا به صورت شبانه‌روزی از مرز تردد بار و مسافر انجام شود.

تصویب کلیات طرح دوفوریتی الزام دولت به پیگیری خسارات ناشی از اقدامات امریکا علیه ایران-خانه ملت| نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در جریان بررسی طرح دوفوریتی الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات امریکا علیه ایران و اتباع ایرانی، کلیات این طرح را با 174رأی موافق تصویب کردند. گفتنی است ابراهیم کارخانه‌ای به عنوان پیشنهاددهنده این طرح گفت: دادگاه‌های امریکا تا به حال 46میلیارد دلار حکم با هماهنگی دولت و کنگره در قوه قضاییه ایالات متحده، علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرده‌اند که مواردی هم که در دست اقدام دارند نیز به 80میلیارد دلار می‌رسد که گاهی این موضوعات برای 35سال پیش است که امریکا به دنبال این موارد بایگانی شده می‌گردد تا علیه ایران حکم صادر کند. بر اساس این طرح، وزارت امور خارجه موظف شد تا گزارش اقدامات انجام شده در راستای استیفای حقوق ملت ایران را هر 6ماه یک بار به مجلس ارائه دهد.

پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری چهارم خرداد گشایش می‌یابد-فارس| مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز سه‌شنبه چهارم خرداد سال جاری با پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی و با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و نیز مهمانان و شخصیت‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر تعیین هیات رییسه سنی و قرائت پیام مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گزارشی از روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ارائه خواهد کرد. برگزاری مراسم تحلیف منتخبان مردم در پنجمین دوره مجلس خبرگان و انتخاب هیات رییسه دایم از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود. گفتنی است به موجب آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، برگزاری مراسم افتتاحیه این مجلس بر عهده شورای‌نگهبان است.

منعی برای تجارت بانک‌های غیرامریکایی با ایران وجود ندارد - ایسنا| بنا بر اعلام جک لو وزیر خزانه‌داری امریکا این کشور موظف است تا این موضوع را روشن کند که تجارت بانک‌های غیرامریکایی با ایران منعی ندارد. وزیر خزانه‌داری امریکا در یک کنفرانس خبری در این باره

گفت: زمانی که ایران اقدامات که به انجام آن متعهد شده بود را انجام داد، ما نیز باید تعهدات خود را یعنی برداشتن تحریم‌های هسته‌یی ایران را انجام می‌دادیم. وی همچنین افزود: این موضوع بسیار مهم است که ایران بداند تحریم‌های تروریست و حقوق بشر مثل آن چه پیش‌تر با یکدیگر گفت‌وگو کردیم برداشته نخواهد شد.

نخست وزیر هند به تهران می‌آید- ایرنا| پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری گفت: «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند به دعوت رسمی حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران، دوم خردادماه وارد تهران می‌شود. وی با اعلام این خبر افزود: نخست وزیر هند را در این سفر دو روزه، یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همراهی می‌کند. اسماعیلی، با بیان اینکه در جریان این سفر، چندین سند همکاری میان تهران - دهلی نو به امضا خواهد رسید، اضافه کرد: امضای این اسناد، روابط و همکاری‌های مشترک دو کشور را تعمیق و شتاب خواهد بخشید.

عربستان عدالت را به تمسخر گرفته است- ایسنا| دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی با اشاره به محاکمه 30شیعه در عربستان به اتهام جاسوسی برای ایران اعلام کرد: سعودی‌ها عدالت را به تمسخر گرفته‌اند. پایگاه اینترنتی سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این خصوص خبر داد: ، دادستانی عربستان‌سعودی 32شیعه را به جاسوسی برای ایران متهم کرده و خواهان صدور حکم اعدام علیه 25نفر از آنهاست. این افراد که از سال2013 تاکنون در بازداشت به‌سر می‌برند، از سوی دستگاه قضایی سعودی به جاسوسی برای ایران متهم شده‌اند که بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر، اتهامات مطرح شده در کیفرخواست این افراد شامل مواردی است که هیچ یک جرم شناخته نمی‌شوند.

تاکید بر گسترش روابط تهران- توکیو- ایلنا|بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان روز گذشته با سفیر ژاپن در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که با هدف آشنایی صورت گرفت، علاقه‌مندی برای توسعه روابط و در همین راستا امضای بیانیه مشترک میان وزرای امور خارجه دو کشور در سال گذشته مورد تاکید قرار گرفت. در ادامه این دیدار دو طرف به بحث و تبادل نظر در زمینه‌های مختلف همکاری در حوزه هسته‌یی پرداختند.

جمهوری‌خواهان درباره توافق هسته‌ای دروغ می‌گویند - ایسنا| جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود به درخواست جمهوری‌خواهان برای حضور بن رودز معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا در یک جلسه استماع کنگره برای توضیح درباره توافق هسته‌یی با ایران واکنش نشان داد و گفت که مخالفان، دروغگوهایی هستند که در حال گمراه‌سازی عموم مردم درباره محتوای توافق هستند. بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، ارنست همچنین گفت: ما تمامی شواهد لازم و ضروری برای ارزیابی این موضوع که چه فردی حقیقت را درباره توافق با ایران می‌گوید و اینکه چه فردی حقیقت را نمی‌گوید در اختیار داریم. این اعضای کمیته هستند که حقیقت را درباره توافق هسته‌یی نمی‌گویند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر