اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۷۱

عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ایران شد

وزیر اقتصاد عبدالناصر همتی را به عنوان جایگزین محمد ابراهیم امین در بیمه مرکزی ایران معرفی کرد. به گزارش فارس عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران با حکم وزیر اقتصاد رئیس کل بیمه مرکزی ایران شد. بر اساس این گزارش همتی در دولت هشتم نیز ریاست بیمه مرکزی ایران را بر عهده داشت، در عین حال در دولت حسن روحانی به مدیرعاملی بانک ملی ایران منصوب شد. گزارش خبرنگار فارس حاکی است با انتصاب همتی در بیمه مرکزی ایران حسین زاده عضو هیات مدیره بانک ملی به سرپرستی این بانک منصوب شده است. محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی ایران هفته گذشته در پی انتشار فیش حقوق های نجومی مدیران این بانک از سمت خود استعفا کرد.


تاسیس دفتر تجاری استرالیا در ایران با بودجه 5.3 میلیون دلاری

دولت فدرال استرالیا برای توسعه تجارت با ایران دفتری تجاری را در سفارت خود در تهران تاسیس می‌کند و طی ۴سال آینده 5.3میلیون دلار صرف بازگشایی و اداره این دفتر خواهد کرد. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری دینامیک اکسپرت، دولت فدرال استرالیا طی 4سال آینده 5.3میلیون دلار صرف بازگشایی دفتر تجاری خود در تهران خواهد کرد. این دفتر که در سال2010 تعطیل شد، در داخل سفارت استرالیا در تهران مستقر خواهد بود.

این دفتر به‌دنبال فرصت‌های تجاری برای تجار استرالیایی و ایجاد روابط نزدیک‌تر و سرمایه‌گذاری بین دو کشور خواهد بود. استیون کیوبو، وزیر تجارت استرالیا که اوایل امسال خبر بازگشایی دفتر تجاری استرالیا در ایران را اعلام کرد، می‌گوید که ایران پتانسیل اقتصادی قابل‌توجهی برای صادر‌کنندگان استرالیایی دارد. وی گفت: «ایران اقتصادی بزرگ با تولید ناخالص داخلی حدودا 400میلیارد دلاری و جمعیتی 80میلیون نفری است که بخشی از بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز جهان را در خود جای داده است.» دولت استرالیا اکنون اطمینان دارد که صنعت هسته‌یی ایران برای اهداف صلح‌آمیز توسعه می‌یابد و تحریم‌های غرب علیه این کشور لغو شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر