زیرگذر اعداد

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۶۰

5 میلیون تحصیلکرده بیکار داریم

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان ۱۱۷ است، گفت: صنعت در فضایی که فساد، تورم و فضای کسب و کار نامناسب وجود دارد، رشد نمی‌کند. رضا رحمانی افزود: صنعت در فضایی که فساد، تورم و فضای کسب و کار نامناسب وجود دارد، رشد نمی‌کند. به گزارش تسنیم، وی رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقدم کنترل تورم و خروج غیرتورمی از رکود همیشه مورد بحث و اختلاف مجلس با دولت بود، گفت: خروج غیرتورمی از رکود باید قبل از کنترل تورم در برنامه و اولویت اصلی قرار گیرد. رحمانی ادامه داد: فرصت کمی برای اقدام و عمل داریم و باید از الان تا آخر سال روزانه ۵۰ کارخانه از رکود خارج شده و فعال شود تا وضعیت کشور به حالت عادی بازگردد. رحمانی با بیان اینکه در پسابرجام و رفت و آمد خارجی‌ها از مونتاژکاری در ایران نگرانیم، تصریح کرد: وقتی بازار ۸۰ میلیونی در ایران و بازار ۳۰۰میلیونی در اطراف خود داریم، دلیلی ندارد مونتاژکاری کنیم و باید در پسابرجام هر جا به سمت تولید و انتقال فناوری برویم.


ثبت ۱۹ طلاق در هر ساعت

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به ثبت ۱۹طلاق در هر ساعت در کشور گفت: باید با همکاری سایر دستگاه‌ها در کاهش طلاق اقدامات جدی انجام دهیم. به گزارش ایسنا ولی‌الله نصر گفت: با توجه به آمارهای ثبت احوال در سال 93 و6 ماهه اول سال 94 در هر ساعت 19طلاق به ثبت رسیده و برای جلوگیری از شیوع این بحران باید چاره‌اندیشی کرد. وی با بیان اینکه 5 درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی و 50درصد طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی اتفاق می‌افتد، گفت: عامل این اتفاق طبق نظر تحلیلگران اجتماعی شکاف بین نسلی ایجاد شده و تغییر ساختارشناختی خانواده‌هاست و گوشزدی به مسوولان فرهنگی است تا فعالیت خود را گسترش دهند. نصر گفت: طبق آخرین آمار 11میلیون نفر جوان در آستانه ازدواج قرار دارند که بنا به دلایل اقتصادی و توقعات بالا قادر به تشکیل خانواده نیستند و این موجب کاهش 5 درصدی ازدواج در جامعه و به دنبال آن افزایش بروز مشکلات در جامعه شده است. مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: آسیب‌های ناشی از طلاق و افزایش کودکان تک سرپرست، سازمان بهزیستی و دیگر ارگان‌ها را به این فکر وا داشت تا همایش ملی طلاق را برگزار کند تا با بررسی علل و ارائه راهکار قدمی در کنترل این معضل اجتماعی برداشته باشد.


اعتبار ۴۰۰ میلیاردی برای آسیب‌ها

قائم‌مقام وزیر کشور با اعلام اختصاص 400میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی کشور گفت: براساس تصمیمات اخیر و بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی سایر دستگاه‌هایی که عضو دولت نیستند ازجمله شهرداری و نیروهای نظامی و انتظامی نیز موظف به اجرای مصوبات شورای اجتماعی کشور هستند. میرباقری عنوان کرد: در دو هفته آینده در همایش فرمانداران سراسر کشور برنامه‌های شورای اجتماعی کشور برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطوح استان‌ها و شهرستان‌ها تبیین و ابلاغ خواهد شد و در نشست پنج‌شنبه گذشته استانداران در مشهد نیز این موارد مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. صحبت‌های وی درحالی است که پیش از این نیز عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی و اعلام به دستگاه‌ها در سال جاری خبر داده بود. محمداسماعیل سعیدی در این رابطه عنوان کرده بود با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور همچنین تاکید مقام معظم رهبری برای کنترل و کاهش آسیب‌ها، اعتبار ویژه‌یی امسال به این بخش اختصاص پیدا کرده است. به گزارش مهر، وی در مورد اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: ابتدا باید مشخص شود کدام آسیب‌ها بیشتر از بقیه در کمین جوانان و نوجوانان کشور قرار دارد و بر همین اساس برنامه‌ریزی انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر