سرخط ا نرژی

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۵۷

ایلنا|‌ محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت درباره آخرین وضعیت سوآپ نفت گفت: بر اساس تصمیمی که گرفته شد، قرار شد که از این به بعد کار سوآپ را شرکت نیکو انجام دهد و در حال حاضر نیز این شرکت مشغول مذاکره است ولی هنوز عملیاتی نشده است. وی با بیان اینکه عدم از سرگیری سوآپ دلایل زیادی دارد، افزود: ما به عنوان شرکت نفت آمادگی داریم که هر زمان شرکت نیکو به توافق برسد، عملیات را آغاز کنیم. با این حال چالش ما هم‌اکنون این است که ظرفیت‌های انتقال نفت خام از آسیای میانه به بازارهای مصرف بیش از توان تولید است یعنی ظرفیت مازاد وجود دارد.


ایسنا|‌ حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از بهره‌برداری 26 تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان امسال خبر داد. وی با بیان اینکه در راستای ایجاد بازار مشترک، تامین سرمایه و سرمایه‌گذاری مشترک ظرف دو هفته آینده پروژه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم، بیان کرد: در بخش آب و فاضلاب و جهت تحقق اقتصاد مقاومتی قرار است که تعدادی پروژه با حمایت ما رونمایی شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور همچنین گفت: بیش از 27 پروژه با سرمایه‌یی حدود 1700میلیارد تومان قرار است که انعقاد قرار‌داد شود. از این رو هدف و برنامه ما حمایت از بخش خصوصی است، لذا در این زمینه از هیچ حمایتی فرو نخواهیم گذاشت.


تسنیم|‌ تفاهمنامه همکاری بلندمدت در بخش نفت و گاز بین ایران و چین با حضور امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی و ژانگ یوژینگ معاون سازمان ملی انرژی چین به امضا رسید. زمانی‌نیا در خصوص این تفاهمنامه گفت: قرار بود این تفاهمنامه همزمان با سفر شی جین پینگ رییس‌جمهوری چین به تهران امضا شود اما به دلیل نهایی نشدن تفاهمنامه امضا شد و درباره زمینه‌های همکاری بلندمدت و توسعه نفت و گاز و همچنین افزایش برداشت نفت خام و میعانات گازی از سوی شرکت‌های چینی است. وی همچنین گفت: 11 درصد از کل نفت وارداتی چین در سال 2011 از سوی ایران تامین شده و امیدواریم این توافقنامه‌ها بیشتر شود.


فارس| حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به برنامه ایران برای تبدیل شدن به هاب گازی منطقه گفت: یکی از اقداماتی که باید انجام شود احداث واحدهای ال ان جی است که کمک زیادی به کشورهای همسایه خواهد کرد. حمیدرضا عراقی درباره اقدامات صورت گرفته برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه گفت: خوشبختانه ایران یکی از مجهزترین خطوط لوله انتقال گاز را در بین کشورهای منطقه دارد. به‌طوری که در حال حاضر ایران می‌تواند گاز را از شمالی‌ترین نقطه به جنوبی‌ترین و از غربی‌ترین نقطه به شرقی‌ترین نقطه منتقل کند، از این‌رو تبدیل ایران به هاب گازی نیازمند گفت‌وگوهای قوی دیپلماسی است بنابراین کشورهای همسایه که دنبال گسترش روابط تجاری خود با دنیا هستند، می‌توانند از این ظرفیت ایران استفاده کنند.


ایرنا| اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه برای نخستین‌بار، ایران صادرکننده دانش فنی و فناوری صنعت پتروشیمی می‌شود، گفت: مذاکره با شرکت‌های متقاضی خارجی برای اخذ درخواست‌های آنها جریان دارد. مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به مذاکره با کره جنوبی و هند اشاره کرد و افزود: قرار است با این دو کشور در انتقال دانش مربوط به فرآیند‌های تبدیل گاز به متانول و همچنین تولید پروپیلن مشارکت داشته باشیم. از طرفی تمایل داریم تعاملی سازنده با شرکت‌های بین‌المللی برای جذب و بومی‌سازی فناوری‌های جدید و صدور دانش فنی صنعت پتروشیمی برقرار کنیم.


ایسنا|‌ آرش کردی، مدیرعامل توانیر با بیان اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ برق در کشور 100درصد است، گفت: از سال گذشته تاکنون برنامه‌های متعددی را برای برق‌دار شدن روستا‌های کشور در نظر گرفته‌ایم. وی با اشاره به اقدامات صنعت برق در این راستا گفت: در حال حاضر در برخی روستاها که 10 خانوار دارند، مشکلاتی در زمینه تامین برق وجود دارد که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است، برق این نقاط نیز به زودی تامین شود. مدیرعامل توانیر با بیان اینکه سال گذشته 509 روستا برق‌دار شده‌اند، ادامه داد: امیدواریم در سال جاری هیچ ایرانی دارای کمبود برق نباشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر