روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۱۷

صدور مجوز افزایش سرمایه «ارفع» و «دعبید»

اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار با تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت‎های آهن و فولاد ارفع و داروسازی دکتر عبیدی موافقت کرد. شرکت آهن و فولاد ارفع اعلام کرده است: برنامه افزایش سرمایه از مبلغ یک هزار و 994 میلیارد و 865 میلیون ریال به 3هزار میلیارد ریال دارد. افزایش سرمایه «ارفع» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی برای اصلاح ساختار مالی مبلغ 2هزار و 5میلیارد و 135 میلیون ریال خواهد بود.

همچنین، افزایش سرمایه شرکت داروسازی دکتر عبیدی، از مبلغ 369 میلیارد و 600 میلیون ریال به مبلغ 662 میلیارد ریال خواهد بود. افزایش سرمایه «دعبید» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی برای اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج سرمایه‌یی انجام شده و تامین سرمایه در گردش، به مبلغ 302 میلیارد و 400 میلیون ریال است.


صورت‌های مالی یک‌ساله سیمان خوزستان

شرکت سیمان خوزستان در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفندماه 94 مبلغ 408 میلیارد و 404 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 628 ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت. شرکت سیمان خوزستان صورت‌های مالی یک‌ساله منتهی به 29 اسفندماه 94 را به‌صورت حسابرسی شده منتشر کرد. بر اساس این گزارش «سخوز» در سال گذشته و با سرمایه 650 میلیارد ریال مبلغ2 هزار و 301میلیارد و 436میلیون ریال درآمد حاصل از فروش خالص داشت. از درآمد این شرکت بهای تمام شده کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به مبلغ 635 میلیارد و 630 میلیون ریال رسید.

از سود ناخالص نیز هزینه‌های اداری, عمومی و فروش کسر شد و سود عملیاتی به مبلغ 415 میلیارد و 244 میلیون ریال به دست آمد. از سود عملیاتی دوره نیز هزینه‌های مالی و مالیات کسر شد و پس از افزوده شدن درآمدهای غیرعملیاتی به آن سود خالص به مبلغ 408میلیارد و 404میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 628 ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت. به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 571 میلیارد و 629 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.


افزایش 2برابری ظرفیت تولید «شکلر»

برنامه افزایش سرمایه 33درصدی شرکت برای تامین بخشی از هزینه‌های مالی اجرای طرح توسعه‌یی «شکلر» اجرایی شده و طی اواسط ماه آینده به‌طور کامل به اجرا در خواهد آمد.

شرکت نیروکلر در حالی برای سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه سال 95 سود هر سهم 240 ریالی را برآورد کرده که بر اساس عملکرد نیمه نخست همان سال سود 131 ریالی را محقق کرده است.

سرمایه این مجموعه به تازگی از 30میلیارد تومان به 40میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است. در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت نیروکلر در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان کرد: برنامه افزایش سرمایه 33درصدی شرکت برای تامین بخشی از هزینه‌های مالی اجرای طرح توسعه‌یی «شکلر» اجرایی شده و طی اواسط ماه آینده به‌طور کامل به اجرا در خواهد آمد.

حسین قاسمی در خصوص طرح توسعه‌یی در دست اجرای «شکلر» اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه افزایش تولید 55 تنی کلر از سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. از این رو انتظار می‌رود تا طی اوایل نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین با اجرای طرح توسعه‌یی مذکور ظرفیت اسمی تولید محصولات از 40تن به بیش از 95 تن افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص چگونگی تامین هزینه‌های مالی اجرای طرح توسعه‌یی مذکور اظهار داشت: حدود 20 میلیارد تومان از هزینه‌های مالی اجرای پروژه مذکور از محل انجام برنامه افزایش سرمایه و 45 میلیارد تومان نیز از محل وام بانکی تامین شده که 25 میلیارد تومان آن تسهیلات ریالی و مابقی ارزی به مبلغ حدود 6میلیون یورو بوده است.

مدیر مالی شرکت نیروکلر در خصوص عملکرد این مجموعه از ابتدای سال مالی جاری تاکنون گفت: این شرکت با وجود کاهش حدود 10 درصدی نرخ فروش محصولات سعی کرده تا با حداکثر ظرفیت اسمی تولید فعالیت کند تا به برآوردها و برنامه‌های خود برای سال مالی جاری دست یابد.

قاسمی در خصوص مقدار فروش صادراتی محصولات گفت: در شرایط فعلی حدود 21 درصد از مقدار فروش محصولات به کشورهای خارجی همچون عراق، ترکمنستان، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود. علاوه بر این، با توجه به افزایش بیش از دو برابری ظرفیت اسمی تولید ناشی از اجرای طرح توسعه‌یی برنامه‌هایی جهت بازاریابی و توسعه بازارهای هدف صادراتی در نظر داریم که نهایی شدن آن منوط به بهره‌برداری از پروژه مذکور است.

علت توقف نماد بهمن دیزل

علت توقف دیروز نماد شرکت بهمن دیزل که مجوز افزایش سرمایه ۵۰درصدی گرفته و زمان مجمع سالانه را هم تعیین کرده، مشخص شد. شرکت بهمن دیزل در حالی 8 آذر سال گذشته وارد فرابورس شده که اخیرا مجوز افزایش سرمایه 50 درصدی را از سازمان بورس دریافت و زمان مجمع سالانه را هم 3 خرداد تعیین کرده است.

بر اساس این گزارش، «خدیزل» که تاکنون زمان مجمع فوق‌العاده برای افزایش سرمایه (از 100 به 150 میلیارد تومان) را مشخص نکرده، دیروز با توقف نماد مواجه شد که ناشی از افزایش 21 درصدی سود هر سهم سال 94 بود. این شرکت در نتیجه افزایش مقداری فروش محصولات خصوصا کامیون 6 تن و کاهش 12 درصدی هزینه‌های مالی، سود 720 ریالی هر سهم را به 874 ریال افزایش داده است.


سود هر سهم 2سال مالی بیمه ملت تغییر نمی‌کند

مدیرعامل بیمه ملت اعلام کرد: روش مثلثی محاسبه ذخایر رشته ثالث اثری در درآمد سال مالی ۹۴ و ۹۵ این شرکت ۲۸۵ میلیارد تومانی ندارد. بیمه ملت بعد از به تنفس کشاندن دو مجمع فوق‌العاده 25 اسفند و 9 فروردین برای افزایش سرمایه (به دلیل عدم دریافت مجوز سازمان بورس)، 22 فروردین نوبت سوم مجمع فوق‌العاده را برگزار کرد و طی آن سرمایه اسمی را با 10 درصد افزایش به 285 میلیارد تومان رساند.

در این میان بیمه مرکزی 5 اردیبهشت ماه، روش مثلثی محاسبه ذخایر رشته ثالث شرکت‌های بیمه را ابلاغ کرده که منجر به کاهش 27 و 7 درصدی سود سال مالی گذشته و جاری شرکت بیمه ما شد اما این روش اثری در درآمد بیمه ملت ندارد.


دومین افزایش سرمایه «خنصیر»

شرکت بورسی نصیر ماشین با اعلام دومین افزایش سرمایه 36 درصدی از دو محل، با رشد قیمت سهام مواجه شد. سرمایه‌گذاری سبحان هم برنامه افزایش سرمایه ۱۵ درصدی را اعلام کرد.

مهندسی نصیر ماشین که در مجمع 25 اسفند و از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سرمایه اسمی را از 5. 5 به بیش از 8.7 میلیارد تومان رسانده (معادل 58 درصد) بار دیگر درصدد افزایش سرمایه

برآمده است.

«خنصیر» در نظر دارد این‌بار از سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات سهامداران، 36 درصد دیگر افزایش سرمایه دهد. در این صورت سرمایه اسمی این شرکت به 13.7 میلیارد تومان خواهد رسید.

اعلام این تصمیم موجب شد تا سهام «خنصیر» دیروز با رشد قیمت 4 درصدی مواجه شود. همچنین سرمایه‌گذاری سبحان که 7 بهمن سال گذشته با کشف قیمت 149 تومانی هر سهم به جمع شرکت‌های بازار اول معاملات فرابورس پیوسته، قصد افزایش سرمایه بیش از 15 درصدی کرده است.

هیات‌مدیره «وسبحان» بعد از مصوبه 30 فروردین، گزارش توجیهی افزایش سرمایه از 130 به 150 میلیارد تومان را به حسابرس ارسال کرده تا درصورت تایید و سپس مجوز سازمان بورس، اقدام به برگزاری مجمع فوق‌العاده کند. این تامین مالی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران بوده و طرف پوشش بخشی از هزینه‌های شهرداری ملک بلوار فردوس

خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر