روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۰۵

تازه‌ترین بیانیه سازمان حج درباره حج 95- ایسنا| سازمان حج و زیارت درحالی که وارد محدوده زمانی قرمز عملیات حج تمتع 95 شده است، با انتشار بیانیه‌یی از دولت عربستان خواست در اسرع وقت نسبت به فراهم کردن زمینه مناسب برای اعزام حجاج ایرانی بر اساس شرایط سال‌های گذشته اقدام کرده و مانع انجام فریضه حج آنان نشود. در این بیانیه آمده است: وزارت حج عربستان نظر صریح وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی سعودی را درباره‌ موارد ذیل اعلام کند تا هیات ایرانی دوباره به آن کشور عزیمت کند.

1 -چگونگی صدور روادید حجاج ایرانی با توجه به قطع روابط سیاسی دوجانبه از سوی عربستان. 2 -انتقال حجاج ایرانی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی سعودی طبق سنوات گذشته. ضمنا علاوه ‌بر موارد فوق، موضوع ارائه خدمات کنسولی و حمایت‌های حقوقی از حجاج ایرانی و تضمین امنیت و سلامت آنها با توجه به حوادث سال گذشته همچنان مورد تاکید جدی جمهوری اسلامی ایران بوده است که دولت سعودی باید پاسخگو باشد.

ایران در حمایت از نیروهای مقاومت جدی است- ایلنا| حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقایی وزارت خارجه کشورمان که برای عرض تسلیت شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان برجسته حزب‌الله و دیدار از مقبره شهدا موسوم به روضه الشهیدین به لبنان سفر کرده بود، گفت: اشغالگران تکفیری و صهیونیستی دو روی یک سکه هستند. به گزارش العالم، وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تحرکات تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها امنیت منطقه را برهم زده است، تصریح کرد: این اقدامات در هر حال به نفع رژیم صهیونیستی و اهداف آن است. وی همچنین تاکید کرد: ایران در حمایت از نیروهای مقاومت برای مبارزه با تروریسم تکفیری جدی است.

درخواست رضایی از شمخانی برای پیگیری هجمه به چهره‌های شاخص اقوام- ایسنا| در پی هجوم افرادی به محل خانه مشروطیت واقع در شهر جونقان استان چهارمحال و بختیاری، آسیب‌هایی به تندیس سردار اسعد بختیاری و میراث فرهنگی این منطقه وارد شد. در همین راستا محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تماسی تلفنی با دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تاکید بر اینکه اهانت به مقدسات یا هجمه به افتخارات اقوام ایرانی، تهدیدی برای به هم زدن وحدت کشور است، از دبیر شورای امنیت ملی خواست که مسوولان ذی‌ربط با بررسی جدی و رسیدگی به این حوادث آمران و عاملان آن را مشخص کنند.

شرکت‌ها خود باید درباره چگونگی تجارت با ایران تصمیم‌گیری کنند- ایسنا| جک لو، وزیر خزانه‌داری امریکا در صبحانه کاری با جمعی از خبرنگاران که به میزبانی روزنامه کریستین ساینس مانیتور برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه امریکا بدون فراهم کردن امکان تبادل دلار، اجازه سرمایه‌گذاری‌های بیشتر را در ایران می‌دهد، گفت: ما درخصوص رفع تحریم‌های ایران بسیار شفاف بوده‌ایم و شرکت‌ها خود باید درباره چگونگی تجارت با ایران تصمیم‌گیری کنند. وی یادآور شد: روشن است که ایران همچنان هدف برخی تحریم‌ها به دلایل دیگر قرار دارد.

ضیافت شام لاریجانی با نمایندگان مجلس نهم-ایسنا| سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده مجلس از ضیافت شام علی لاریجانی با نمایندگان مجلس نهم و خانواده‌های آنها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی مجلس به سر می‌بریم و تعداد زیادی از کسانی که در مجلس نهم حضور دارند به مجلس دهم راه نیافته‌اند آقای لاریجانی برنامه‌یی را برای تشکر از نمایندگان و خانواده‌های آنها ترتیب داده‌اند. او ادامه داد: با توجه به اینکه نمایندگان در دوران کاری خود حجم کاری بالایی دارند و خانواده‌هایشان هم متحمل سختی‌هایی می‌شوند، قرار است در این مراسم از آنها نیز تشکر و دلجویی شود.

کارگروه ۵نفره فراکسیون امید برای تعامل با اصولگرایان تشکیل شد-ایلنا| محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس ضمن اعلام خبر تشکیل کارگروهی برای تعامل با اصولگرایان گفت که به نمایندگی از این کارگروه مسوول مذاکره با لاریجانی برای معرفی نمایندگان فراکسیون اصولگرایان به فراکسیون امید شده است. او با بیان اینکه تشکیل این کارگروه در جلسه لیست امید در دستور قرار گرفت، اظهار داشـت: امروز با آقای لاریجانی گفت‌وگویی داشتم که به ایشان گفتم، ممکن است در سطح رییس مجلس رقابت شکل بگیرد اما مهم این است که مجلس دهم به خوبی اداره بشود که آقای لاریجانی در این خصوص قول مساعد دادند.

رایزنی سیاسی و امنیتی وزیر اطلاعات ایران با مقامات عراق-ایرنا| سید محمود علوی وزیر اطلاعات ایران با سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق، نوری‌المالکی رییس ائتلاف دولت قانون و ابراهیم الجعفری وزیر خارجه و رییس ائتلاف ملی این کشور درباره اوضاع سیاسی و امنیتی از جمله راهکارهای مبارزه با تروریسم دیدار و گفت‌وگو کرد. علوی روز شنبه در دیدار با ابراهیم جعفری وزیرامورخارجه عراق روند روابط بغداد و تهران و راه‌های تحکیم این روابط و نیز تحولات منطقه و جهان را بررسی و دوطرف بر ضرورت همکاری‌های جهانی برای از بین بردن داعش تاکید کردند. السومریه نیوز عراق نیز گزارش داد: علوی با نوری‌المالکی رییس ائتلاف دولت قانون در دفتر وی دیدار و درباره مسائل سیاسی و امنیتی عراق و منطقه تبادل نظر کرد.

اشراف اطلاعاتی و قضایی بر اینستاگرام و فیس‌بوک-ایسنا| عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران گفت: اشراف اطلاعاتی و قضایی بر اینستاگرام و فیس‌بوک وجود دارد. دولت‌آبادی طی سخنانی در نشست مشترک با قضات دادسرای جرایم رایانه‌یی با عنوان افشای پروژه مدلینگ در ایران با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: تعداد زیادی از آرایشگاه‌ها و آتلیه‌های عکاسی تحت اشراف سیستم‌های اطلاعاتی و قضایی قرار گرفتند و دستگیری‌های خوبی را در این زمینه داشتیم و صفحات زیادی در اینستاگرام بسته شد.

قرار نیست برجام مشکل عالم اسلام را حل کند-فارس| سید حسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به موضوع برجام گفت: متاسفانه برجام خیلی سیاسی شده است درحالی که به موفقیت در محدوده خود دست یافت و قرار نیست برجام مشکل عالم اسلام را حل کند. هاشمی در نشست مجمع عمومی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تهران با بیان اینکه دولت انتظار دارد تا عملکردها از سوی روابط عمومی‌ها با زبانی قابل درک برای عموم مردم منعکس شود تصریح کرد: نباید مسائل کاذب و خلاف را منعکس کنیم و خیلی اتفاقات خوبی در دولت یازدهم رخ داده که هنوز برای مردم اطلاع‌رسانی نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر