اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۷۲

برگزاری کارگاه مشترک بیمه‌گران ایران با مونیخ ری

نخستین کارگاه مشترک شرکت مونیخ ری و سندیکای بیمه گران ایران با حضور 100نفر از کارشناسان ارشد صنعت بیمه و دبیر کارگروه اتکایی و اعضای کارگروه‌های بیمه مهندسی و اموال سندیکا، کارشناسان بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه، و مدیران ارشد مونیخ در حوزه بیمه‌های اموال سه شنبه 21 اردیبهشت در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

به گزارش «تعادل»، این کارگاه با هدف آشنایی کارشناسان ارشد صنعت بیمه با نیازهای اصلی بیمه گران اموال و شبکه‌سازی، انتقال دانش فنی و معرفی ابزارهای جدید برای بیمه‌گری است.

علی‌اکبر اولیاء، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در مراسم افتتاحیه این کارگاه گفت: شرکت مونیخ ری از شرکت‌های معتبر و معروف اتکایی بین‌المللی است که پس از دوران تحریم‌ها تمایل بسیاری برای ارتباط نزدیک با ایران داشت، به همین منظور و با هدف افزایش توان فنی شرکت‌های بیمه و برقراری تعامل بیشتر در سطح بین‌المللی این کارگاه یک روزه را برگزار کردیم.

وی افزود: سندیکای بیمه گران ایران، در راستای ارتقای تعاملات بین‌المللی صنعت بیمه، خط مشی جدیدی را در راس امور خود قرار داده است تا بتواند علاوه بر افزایش فعالیت‌های بیمه‌یی دوجانبه در سطح بین‌المللی، خلأ آموزشی دوران تحریم را نیز جبران کند.

اولیاء ابزارها، مدیریت ریسک، اطلاعات لازم برای ارزیابی ریسک، نرخ‌دهی و ارزیابی حداکثر خسارت محتمل در حوزه بیمه‌های اموال و محاسبه حداکثر خسارت محتمل حوادث طبیعی و فاجعه‌آمیز و ابزارNathan را از محورهای اصلی این کارگاه یک‌روزه بیان کرد و گفت: بحث مدیریت ریسک در دنیا به صورت جدی پیگیری می‌شود و سندیکا نیز به دنبال آن است تا با فراهم کردن فرصت‌های مناسب آموزشی، شیوه‌های نوین مدیریت ریسک در ایران را به بیمه‌گران آموزش دهد. تا بتوان با این استراتژی به کاهش حوادث و خسارات احتمالی در صنعت بیمه دست یابیم و به تبع آن نرخ بیمه‌گری را کاهش دهیم.


بازدید معاون بانک صنعت

از طرح‌های استان لرستان

حسین عسکری، معاون نظارت و وصول مطالبات بانک صنعت و معدن از طرح‌های شرکت پتروشیمی استان لرستان، شرکت صنعتی فورج‌سازان لرستان یخچال‌سازی لرستان و شرکت آسا سنگ در آن استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، در این بازدیدها که همزمان با سفر معاون اول رییس‌جمهوری به لرستان برای حضور در مراسم افتتاح پتروشیمی لرستان صورت گرفت عسکری از نزدیک، روند پیشرفت طرح‌ها و چالش‌های موجود در این مسیر را مورد بررسی قرار داد.

شرکت پتروشیمی لرستان دارای سه بخش اصلی شامل بخش یوتیلیتی است که بخار، هوا، نیتروژن و اکسیژن را تامین می‌کند و این مجتمع پتروشیمی سالانه توان تولید 300هزار تن پلی‌اتیلن و 30هزار تن بوتن یک را دارد. این مجتمع پتروشیمی که با سرمایه‌گذاری 233میلیون یورویی از محل تسهیلات بانک صنعت و معدن تکمیل شده است، برای 600 نفر اشتغال فراهم می‌کند.

موضوع فعالیت شرکت صنعتی فورج‌سازان لرستان، انواع فلزات سرد و گرم است که در صنایع مختلف مثل خودرو، لوازم خانگی، صنایع غذایی، نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند. میزان سرمایه‌گذاری ثابت طرح در حدود مبلغ 502میلیارد ریال است که مبلغ 351میلیارد ریال آن توسط بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شده است. موضوع فعالیت شرکت آسا سنگ، تولید انواع سنگ تایل و اسلب مارابل بوده و این شرکت تاکنون از مبلغ 45میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت ریالی و حدود 4میلیون یورو تسهیلات سرمایه ثابت ارزی بانک استفاده کرده است.

حسین عسکری در ادامه بازدید‌های خود از طرح‌های استان لرستان از یخچال‌سازی لرستان نیز بازدید کرد.


حمایت بانک پارسیان

از ایده‌های نو

دکتر پرویزیان همزمان با سفر استانی رییس‌جمهور به استان کرمان، برای ارزیابی عملکرد و بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، از شعب بانک پارسیان در استان کرمان بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن قدردانی از کارکنان به عنوان ارزشمند‌ترین سرمایه بانک، با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه برای کمک به بخش‌های تولیدی و اقتصادی مولد در کشور گفت: تامین نیازهای مالی کسب وکارهای کوچک و متوسط می‌تواند نقش بسزایی در تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی و رونق بنگاه‌های تولیدی و خدماتی داشته باشد. دکتر پرویزیان همچنین حمایت از ایده‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر سیاست‌های بانک پارسیان برشمرد و افزود: راهبرد بانک پارسیان علاوه بر حمایت از تولید، اعتباردهی به شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از ایده‌های نو و خلاق برای کمک به صنعت و اقتصاد کشور است و بهره‌گیری از فناوری‏‌های نوین بانکی دانش پایه می‌تواند نقش مهمی در افزایش بهره‌وری بانک ایفا کند و بر مقاوم‌سازی و توانمند‌سازی بانک نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرعامل بانک پارسیان همچنین در نشستی که برای توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان که با حضور ریاست محترم جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد، شرکت کرد.


نرخ حق‌‌الوکاله بانک سپه

3 درصد شد

نرخ حق‌الوکاله به کارگیری سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بانک سپه در سال جاری 3درصد تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، نرخ حق‌الوکاله سپرده‌های بلندمدت یک ساله (پس از کسر سپرده قانونی متعلقه) براساس موافقت اعضای هیات‌مدیره بانک سپه برای سال 1395 بانک سپه (بدون تغییر نسبت به سال 1394) 3درصد تعیین شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر