ورشکستگی 60شرکت نفتی امریکایی

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۵۴

تسنیم| موج ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز امریکایی بالا گرفته و این هفته تعداد این شرکت‌ها از مرز ۶۰شرکت گذشت.

به گزارش رویترز، باوجود ترمیم قیمت نفت و رسیدن آن به نزدیکی 50دلار، ظاهرا این ترمیم برای شرکت‌هایی که دیگر پولی برای هزینه کردن ندارند دیرهنگام بوده است. موج ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز امریکایی بالا گرفته و این هفته تعداد این شرکت‌ها از مرز 60شرکت گذشت.

روز جمعه، شرکت اکسو ریسورسز، مستقر در دالاس اعلام کرد که جایگزین‌های مختلف ازجمله تجدید ساختار در داخل یا خارج از دادگاه را بررسی می‌کند. ارزش سهام این شرکت با 35سنت کاهش به 62سنت در هر سهم رسید.

این هفته یکی از سنگین‌ترین هفته‌ها از نظر ورشکستگی شرکت‌های نفتی از زمان افت شدید قیمت نفت بوده است.

قیمت نفت پس از تجربه کردن رقم 27دلاری در اوایل سال جاری، به حدود 46دلار رسیده، اما پیش‌بینی تحلیلگران نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار ندارند قیمت نفت خام امریکا تا بیش از یک سال آینده به بالای 50دلار برسد.

این ترمیم قیمت ناچیز کمکی به تولید‌کنندگان کوچک نخواهد کرد و آنها به افزایش قیمت‌ بالاتری نیاز دارند. این شرکت‌ها که طی 2سال گذشته و بعد از حذف خط اعتباری بانک‌ها، به اقدامات مختلفی نظیر انتشار سهام‌های بیشتر و استقراض روی آورده بودند، اکنون دیگر توان مالی لازم برای از سر‌گیری فعالیت‌های خود را ندارند.

تعداد شرکت‌های امریکایی که اوراق مربوط به اعلام ورشکستگی را پر کرده‌اند در حال نزدیک شدن به 68شرکت است که آخرین بار در جریان بحران بخش مخابرات امریکا در سال‌های2002 و 2003 مشاهده شده بود.

در این میان برخی شرکت‌ها با بحران مالی عمیق‌تری مواجهند. این شرکت‌ها با انقضای زمان قراردادهای مشتق از قراردادهای دیگر مواجه هستند که به آنها اجازه می‌داد نفت را به قیمتی بالاتر از قیمت‌های بازار بفروشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر