اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۴۷

ایران‌ایر با ایرلاین خارجی شریک می‌شود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر درباره فروش سهام این ایرلاین در بازار سرمایه و بازارهای جهانی، گفت: منظور از اینکه سهام ایران‌ایر در بازار جهانی به فروش برسد این است که ایران‌ایر با یک ایرلاین خارجی شریک می‌شود.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه در حال حاضر 100درصد هما متعلق به دولت است، اظهار کرد: البته طبق قانون 5درصد این شرکت در هر زمانی که واگذاری انجام شود به کارکنان ایران‌ایر تعلق می‌گیرد. وی تاکید کرد: نظر دولت این است که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بازسازی ساختاری شود که یکی از موضوعات بازسازی، نوسازی ناوگان است و بطور قطع ناوگان ایران‌ایر باید نوسازی و توانمند شود که بتوان این شرکت را در وضعیت بهتری نسبت به حال واگذار کرد. مدیرعامل ایران‌ایر گفت: پس از نوسازی، بخشی از این سهام از طریق بورس یا بازار جهانی واگذار می‌شود. وی در پاسخ به اینکه منظور از واگذاری در بازار خارجی چیست، گفت: به این معنا که یک شرکت هواپیمایی خارجی یک درصدی از سهام ایران‌ایر را خریداری کند و می‌توان گفت، این کار در واقع شراکت است اما به این معنا که آن شرکت خارجی هم یک آورده قابل قبولی را بیاورد و در دارایی ایران‌ایر شریک شود.

پرورش افزود: این شرکت خارجی وقتی بخشی از سهام ایران‌ایر را بخرد، صاحب نظر در مجمع این شرکت خواهد شد.


دوربرگردان فروش اقساطی مسکن به مسیر بانک‌ها

یک عضو هیات‌مدیره کانون انبوه‌سازان درباره طرح فروش مسکن قسطی گفت: طرح انبوه‌سازان این بود که با مشتریان وارد مذاکره شوند و بر سر مدت اقساط و سود تسهیلات توافق کنند، بانک مسکن هم تضامین اقساط را برعهده بگیرد تا اگر به‌طور مثال مشتری یکی، دو ماه اقساط خود را پرداخت نکرد، توافقنامه فسخ شود. به گزارش ایسنا، ایرج رهبر افزود: باوجود طرح انبوه‌سازان اما آنچه هم‌اکنون بانک مسکن تصویب کرده این است که 50 درصد مبلغ واحدمسکونی را از منابع بانکی تسهیلات بدهند که حداکثر مبلغ آن 150 میلیون تومان با بهره 22درصد است، بدین صورت که اگر متقاضی اقساطش را پرداخت نکرد بانک 150میلیون تومان به انبوه‌سازان پرداخت کند. بدین‌ترتیب هیچ تضمین و پشتوانه‌یی برای 50 درصد مابقی مبلغ که قرار است، انبوه‌سازان تامین کنند باقی نمی‌ماند بنابراین انبوه‌سازان حاضر به پذیرش ریسک این طرح نیستند. رهبر، طرح فروش اقساطی را صرفا در جهت منافع بانک‌ها دانست و گفت: بانک‌ها زیر بار طرحی که هزینه‌اش برای آنها صفر بود نرفتند؛ در حالی که از امکانات و نیروی انسانی لازم برخوردار هستند. بانک‌ها می‌توانستند طبق قانون پیش‌فروش، تضامین را بر عهده بگیرند اما آن طرح را هم اجرا نکردند.


آب شرب مانع واگذاری

30 هزار واحد مسکن مهر

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 30هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید آماده واگذاری است، گفت: مشکل اتصال آب شرب این واحدها مانع از واگذاری آنها به متقاضیان و مالکان است. به ‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محسن نریمان افزود: باید وزارت نیرو برای رفع این مشکل اقدام کند، زیرا همه وظیفه داریم طبق قانون، حق انشعاب را بپردازیم و حق انشعاب این واحدها نیز پرداخت شده است. وی یادآورشد: وزارت نیرو به تازگی وظایفش در حوزه آب‌رسانی به مشترکان به ویژه متقاضیان مسکن مهر را در شهرهای جدید انجام نمی‌دهد و کار را به وزارت راه و شهرسازی واگذار داده است. نریمان درباره حل مشکل آب‌رسانی فاز 11 شهر جدید پردیس اظهار داشت: این وظیفه ذاتی وزارت نیروست که هم تامین آب و توزیع آن را بر عهده بگیرد و هم بهداشتی بودن آب شرب پردیس را تضمین کند. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: وزارت نیرو با وجود آنکه حق انشعاب‌ها را کامل گرفته و حتی اضافه‌تر از وضعیت موجود هم دریافت کرده است، اما جدیتی به انجام این کار نشان نمی‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر