اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۲۸

توسعه بازار شرکت‌های

پارک علم و فناوری کرمانشاه

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از فروش 34میلیارد تومانی محصولات پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال 94 خبر داد و گفت: با توسعه خدمات بازاریابی در این مرکز، توسعه بازار شرکت‌های زیر پوشش رو به رشد است. معصومه خان‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: پایگاه‌ها و مراکز رشد در این حوزه پیشرو هستند.

وی برنامه‌ریزی برای جذب و پذیرش شرکت‌های فناور را یکی از مهم‌تری برنامه‌های پارک علم و فناوری عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی به ایده‌ها نیز یکی از برنامه‌های جدید در دست اقدام است که با هدف کوتاه‌تر کردن فرآیندهای تشکیل شرکت و ثبت ایده صورت می‌گیرد. سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه توسعه بازار محصولات شرکت‌های زیر پوشش پارک علم و فناوری را از دیگر برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و افزود: در راستای استانداردسازی محصولات با هدف توسعه بازار این محصولات، برنامه‌های جدیدی با همکاری اداره استاندارد در دست تدوین است.

خان‌احمدی با اشاره به فروش 34میلیارد تومانی شرکت‌های زیر پوشش پارک علم فناوری استان کرمانشاه بیان کرد: توسعه بازار محصولات این شرکت‌ها با توجه به توسعه حوزه خدمات بازاریابی پارک علم و فناوری رو به رشد است.

این مسوول با اشاره به وجود دفتر بازاریابی در پارک علم و فناوری اظهار کرد: این دفتر شامل دپارتمان‌های مختلفی ازجمله دپارتمان مالکیت معنوی و دپارتمان آموزش‌های مشاوره‌یی تخصصی و عمومی در حوزه کسب و کار است.

به گفته وی، یکی دیگر از دپارتمان‌های دفتر بازاریابی پارک علم و فناوری کرمانشاه در بحث استاندارد و تسهیل در اخذ مجوزها و تاییدیه‌ها و یکی در بحث بازاریابی محصولات با هدف تقویت بازار محصولات است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه 38درصد شرکت‌های فناور زیر پوشش پارک علم و فناوری کرمانشاه را در حوزه کشاورزی، 38 درصد را در حوزه ICT و مابقی را در سایر حوزه‌ها ذکر کرد. وی با بیان اینکه در حاضر 51 شرکت در استان کرمانشاه دارای درجه «دانش‌بنیان» هستند، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان این مرکز هر ساله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و درجه «دانش‌بنیان» فقط به شرکت‌هایی که معیارهای لازم را داشته باشند، اعطا می‌شود. خان‌احمدی ادامه داد: بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه نوپا هستند اما ما در حوزه شرکت‌های تولیدی و صنعتی این امکان را داریم که از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی نیز استفاده کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: با جلساتی که با سازمان صنعت و معدن داشته‌ایم، اولویت نخست امسال برنامه‌ریزی برای حفظ درجه دانش‌بنیان شرکت‌هاست چراکه این شرکت‌ها هر ساله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اولویت دوم برنامه‌های این مرکز را شناسایی شرکت‌های صنعتی و تولیدی استان با هدف اعطای درجه دانش‌بنیان در حوزه تولید به آنان عنوان کرد.


فعالیت‌های عشایر منطبق با اقتصاد مقاومتی

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی گفت: عشایر در سنگر تولیدات اقتصادی، نوک فعالیت‌ها و در خط مقدم تولید هستند و تمام فعالیت‌های این قشر منطبق با اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا قوسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی 15هزار و 676 خانوار عشایر با جمعیت 81هزار نفر سکنا دارند که 13.2درصد جمعیت استان و 7درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند. وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی رتبه چهارم عشایر کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: فعالیت‌های جامعه عشایر در مباحث سیاسی و اقتصادی پوشیده نیست و این قشر در مسائل سیاسی نقش فعال و پررنگی داشته که حضور این افراد در انتخابات با مشارکت بیش از 90درصدی بوده است. وی با اشاره به نقش عشایر در مباحث اقتصادی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری عشایر در سنگر تولیدات اقتصادی نوک فعالیت‌ها و در خط مقدم تولید هستند و تمام فعالیت‌های این قشر منطبق با اقتصاد مقاومتی است. مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی عنوان ‌کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال 95 اقدام به تاسیس 32صندوق خرد با هدف مشارکت زنان در درآمد خانواده انجام شده که در این راستا با تجمیع اعتبار و منابع ملی خرد زنان و منابع مالی در اختیار بانک‌ها، تسهیلاتی در اختیار زنان عشایر قرار خواهد گرفت. قوسی بیان کرد: شروع ثبت نام و پرداخت تسهیلات برای هر خانواده عشایر در اول هفته بسیج عشایر از 27 اردیبهشت ماه انجام خواهد شد که این اعتبارات برای توسعه مشاغل خانگی، صنایع دستی و ایجاد فعالیت‌های تولیدی خواهد بود.

وی تاکید کرد: به هر خانواده تسهیلات ارزان قیمت با بهره 4درصد به مدت 5 ساله واگذار خواهد شد تا در کنار فعالیت‌های دامی اقدام به ایجاد و تاسیس واحدهای تولیدی و مشاغل خانگی کوچک کنند. مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طی 18سال خشکسالی جمعیت دام استان رو به کاهش رفته است، افزود: این امر موجب شده تا درآمد زیادی از سوی دامداری برای عشایر وجود نداشته باشد که برای این موضوع تنوع بخشی سایر فعالیت‌ها در چرخه درآمدی عشایر گنجانده شده است. قوسی یادآور شد: آبرسانی سیار برای عشایر با 20تانکر انجام می‌شود که در سال گذشته 130هزار مترمکعب برای بیش از 7هزار خانوار آبرسانی انجام گرفته که برای این امر یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر