بانک‌ها چاشنی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۲۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو نحوه فعالیت بانک‌ها بوده و در حقیقت چاشنی تحقق این مهم بانک‌ها هستند زیرا تسهیلات مورد نیاز برای این امر باید از سوی بانک‌ها تامین شود.

به گزارش فارس، منوچهر حبیبی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: بانک‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت کرده و تسهیلات مورد نیاز این حوزه‌ها را برای توسعه این استان پرداخت می‌کنند. وی افزود: از میان تمام حوزه‌هایی که بانک‌ها در آن فعالیت می‌کنند، کم ریسک‌ترین حوزه، حوزه گردشگری است که البته این حوزه یکی از محورهای اصلی توسعه استان قزوین نیز به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: استاندار نیز نسبت به توسعه حوزه گردشگری تاکید زیادی دارد زیرا استان قزوین از یک سو ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد و از سوی دیگر موقعیت

منحصربه‌فردی دارد که توسعه گردشگری در رونق اقتصادی این استان موثر است. حبیبی ادامه داد: نزدیکی به پایتخت کشور و محل تلاقی استان قزوین در کنار دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که دارد موجب شده این استان به لحاظ گردشگری منحصر به فرد باشد.

این مسوول عنوان کرد: از سوی دیگر مردم نیز امروزه سفرهای با مسافت کوتاه را برای گردشگری انتخاب می‌کنند بنابراین باید از این ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم به نحو مطلوب استفاده کنیم تا بتوانیم شمار بیشتری از گردشگران را به استان قزوین جذب کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به پروژه‌های گردشگری دارای مجوز در استان قزوین تصریح کرد: درحال حاضر 30 مجوز در حوزه گردشگری این استان صادر شده که میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بین 15تا 99درصد است.

حبیبی بیان کرد: همچنین از این تعداد 14پروژه نیز برای دریافت تسهیلات برای تکمیل و بهره‌برداری به بانک‌ها معرفی شده است بنابراین از بانک‌های استان قزوین توقع داریم همکاری لازم را با مسوولان این استان داشته باشند تا با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها بتوانیم در راستای رونق اقتصادی استان قزوین گام‌های جدی‌تری‌برداریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحث گردشگری به عنوان یک اصل اساسی برای توسعه استان قزوین مطرح است، انتظار می‌رود منابع بانکی این استان نیز به این سمت سوق یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه درحال حاضر حدود چهار هتل دارای مجوز در استان قزوین در مراحل پایانی عملیاتی عمرانی قرار دارد، یادآور شد: امیدواریم با همکاری بانک‌های این استان بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر بخش گردشگری استان قزوین در ماه‌های آینده باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر