در میان جنگ

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۱۴


اکونومیست

این هفته‌نامه در پرونده ویژه خود به تحلیل بحران جهان عرب پرداخته است. سرمقاله این هفته اکونومیست این‌طور نوشته است که «اروپا و امریکا اشتباه می‌کنند اما بدبختی جهان عرب از ناتوانی آنها نشات می‌گیرد.» آن‌طور که اقتصادنیوز از سرمقاله این هفته اکونومیست نوشته است، «با شروع قیام عربی در سال 2011، زمانی که اتوکرات‌های عرب یکی پس از دیگری سرنگون شدند، به نظر می‌رسید که کشورهای عربی سرانجام به سمت دموکراسی پیش می‌روند. به جای آن شرایط عقب‌مانده‌تر از قبل شد. تحت حکومت عبدالفتاح السیسی، مصر حتی اوضاعی اسفبارتر از دیکتاتوری حسنی مبارک را تجربه کرد. دولت‌ها در یمن، عراق، سوریه و لیبی نیز وضعیت بدتری دارند.»


واشنگتن‌پست

این روزنامه در یکی از تیترهای صفحه اول خود به مساله استقرار نیروهای نظامی امریکا در لیبی اشاره دارد. بر اساس این مقاله، نیروهای عملیات ویژه امریکا از اواخر سال گذشته میلادی در دو پایگاه مرزی در لیبی مستقر شده‌اند. مقاله فوق نشان می‌دهد که این اقدام نظامیان امریکا برای جلب حمایت و جذب نیرو از ساکنان منطقه برای حمله احتمالی علیه داعش است. ایرنا نیز در اشاره به این مقاله عنوان کرده است: «مقام‌های محلی مشروط بر آنکه نامشان افشا نشود، اعلام کردند دو گروه که در مجموع کمتر از ۲۵سرباز هستند، در اطراف شهرهای «مصراته» و «بنغازی» دنبال جذب متحدان بالقوه و جمع‌آوری اطلاعات در مورد تهدیدهای (تروریست‌ها) هستند.»


فایننشیال‌تایمز

این روزنامه یکی از مقالات صفحه اول خود را به مساله صحبت‌های پاول رایان رییس مجلس نمایندگان امریکا اختصاص داده است. صحبت‌های رایان نشان از تلاش برای نزدیک شدن برخی به ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری امریکا دارد. رییس مجلس نمایندگان امریکا عنوان کرده است که به نظر می‌رسد باید برای شکست کلینتون، به فکر راهی برای اتحاد با ترامپ بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر