۴۰ نمایشگاه جدید در تهران برپا می‌شود

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۱۲

این هفته افتتاح نمایشگاه هنرمندانی چون مرتضی اسدی، محمدحسین عماد، فرح اصولی، علی ندایی و همچنین نمایشگاه‌های دانشجویی رنگ و بویی دیگر به افتتاحیه ‏نمایشگاه‌های پایتخت داده است. ‏ برهمین اساس، نمایشگاهی از آثار نقاشی مرتضی اسدی، از تاریخ ۲۳ اردیبهشت تا ۷خرداد در نگارخانه آریا برگزار خواهد شد.

این هنرمند معاصر ‏برنده جایزه اول نمایشگاه گل و طبیعت، برگزیده دومین دوسالانه نقاشان ایران، برگزیده جایزه ویژه چهارمین دوسالانه نقاشی ایران، ‏جایزه سوم طراحی تمبر پستی به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد اعلان جهانی حقوق بشر توکیو شده است و از هنرمندان عرصه جنگ ‏و دفاع مقدس نیز به شمار می‌رود. ‏نمایشگاه دیگری که این هفته افتتاح می‌شود، مجموعه‎یی از آثار نقاشی حسینعلی ذابحی هنرمند معاصر است که از ۲۴ اردیبهشت در گالری هور روی دیوار می‌‎رود. نقاشی‌های حسینعلی ‏ذابحی سبک‌های رئالیسم، آبستره، سورئالیسم و اکسپرسیونیسم را در برمی‌گیرد. دنیای اکثر نقاشی‌های او، جهان تلخی‌ها و ‏سیاهی‌هاست و شاید از همین روست که رنگ غالب بر کار‌هایش سیاه است. ‏علی ندایی طراح معاصر نیز این هفته مجموعه‎یی از آثار جدید خود را به گالری آتبین می‌برد. در این ‏نمایشگاه ۲۰ اثر جدید او به نمایش گذاشته می‌شود که در واقع از روی اتودهای نمایشگاه قبلی‎اش را اجرایی کرده است.

در بیشتر این آثار، اسب نمادی اسطوره‏یی است که به عنوان شاهد تاریخ عمل می‌کند زیرا اسب تنها موجودی است که در چالش‌های ‏بزرگ انسانی ادوار مختلف حضور داشته است. ‏نخستین نمایشگاه گروهی تصویرسازی سه‌بعدی در ایران روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۵ درگالری خیال نو موسسه فرهنگی، ‏هنری و پژوهشی صبا افتتاح شد. ‏

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر