اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۹۸

وزارت راه به مدال‌آوران «ریو» زمین می‌دهد

هیات دولت با پیشنهاد وزیران راه و ورزش و جوانان برای واگذاری زمین در شهرهای جدید به مدال‌آوران المپیک ۲۰۱۶ میلادی ریو موافقت کرد.

به گزارش تسنیم، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نامه‌یی به وزیر مسکن و شهرسازی خواستار اختصاص زمین در شهرهای جدید برای دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک شد.

آخوندی وزیر راه نیز پس از موافقت هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در نامه‌یی به معاون اول رییس‌جمهوری خواستار موافقت با پاداش جدید شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری نیز با توجه به اهمیت و نقش مدال‌آوران در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد غرور ملی، موافقت دولت تدبیر وامید را با درخواست وزیران ورزش و جوانان و راه و شهرسازی اعلام کرد. به این ترتیب، در شهرهای جدید به هریک از قهرمانان ورزشی که در بازی‌های المپیک ریو موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شوند به ترتیب مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال، 900 میلیون ریال و 700 میلیون ریال و تا سقف 60 درصد ارزش کل خرید زمین با هرنوع کاربری (مسکونی، اداری و تجاری) تخفیف اعطا می‌کند.


جزئیات راه‌اندازی قطار‌های حومه‌‌ تهران

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه‌آهن با تاکید بر اینکه چهارخطه‌سازی راه‌آهن تهران-گرمسار تا پایان دولت یازدهم اجرا می‌شود، گفت: دو خط از این مسیر به قطار‌‌های حومه‌یی اختصاص می‌یابد.

وحید علی‌قارداشی در گفت‌وگو با فارس‌‌ با تاکید بر اینکه دولت‌ برنامه‌های مشخصی برای توسعه قطارهای مسافربری حومه‌یی دارد، بیان کرد‌: البته تعدادی قطار‌ حومه‌یی، هم‌اکنون در ناوگان ریلی بین شهری کشور فعال است، اما سیاست توسعه‌ بیشتر این قطارها در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. هدف‌گذاری کرده‌ایم در کنار 11 هزار کیلومتر خط‌آهن موجود، 3 هزار کیلومتر مسیر ریلی دو خطه داشته باشیم و این امر موجب افزایش دوبرابری ظرفیت خطوط ریلی می‌شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه‌آهن ادامه داد: تهران، کرج و هشتگرد از طریق قطارهای حومه‌یی با راه‌‌آهن به یکدیگر متصل شده‌اند ضمن آنکه‌ ‌ورامین، پیشوا و گرمسار‌ هم از طریق قطار حومه‌یی به تهران متصل می‌شود و در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه‌‌ آغاز شده است. وی ‌‌اظهار کرد: چهارخطه کردن مسیر ریلی از ایستگاه راه‌آهن تهران تا ایستگاه نیک‌پسندی و سه خطه کردن ادامه مسیر از ایستگاه نیک‌پسندی تا شهر کرج، هشتگرد و قزوین ‌موجب کاهش تردد خودرو در مسیر پرتردد تهران-کرج و دنبال آن کاهش بسزای مصرف سوخت و تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی می‌شود.


قرارداد احداث نخستین آزادراه خصوصی کشور امضا شد

علی نورزاد، معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی از امضای قرارداد مشارکت تامین مالی و احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه چهارخطه بندرعباس-کرمان در سفر رییس‌جمهور به استان کرمان خبر داد و گفت: در راستای افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل برای نخستین‌بار در کشور، تامین مالی این آزادراه با حذف آورده دولت به صورت ۱۰۰درصدی بر عهده بخش خصوصی است. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل‌کشور، علی نورزاد گفت: بر مبنای قرارداد مشارکت تامین مالی و احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه چهارخطه بندرعباس-کرمان، شرکت احداث، نگهداری و بهر‌ه‌برداری آزادراه بندرعباس-کرمان با رقمی معادل ۴۱ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال در ۵ سال که شامل یک سال مطالعه

و ۴ سال ساخت است، این آزادراه را احداث خواهد کرد. وی یادآور شد: با تصویب دولت و ابلاغ مجوز هیات وزیران در رابطه با انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه بندرعباس-کرمان، این قرارداد پس از گذراندن مراحل قانونی به امضا رسید. معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی طول آزادراه بندرعباس-کرمان را ۳۵۶ کیلومتر عنوان کرد که بر مبنای این قرارداد در دو‌ باند عبوری رفت و برگشت به اجرا در خواهد آمد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر