آمادگی ایران و قرقیزستان برای افتتاح خط هوایی بین 2 کشور

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۹۴

وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قرقیزستان در بیشکک در جریان علاقه‌مندی بیشکک برای تحقق مسیر بین‌المللی قرقیزستان- تاجیکستان- افغانستان- ایران قرار گرفت و بر ضرورت برداشتن گام‌های عملی برای اجرای توافقاتی که در سفر رییس‌جمهوری قرقیزستان به تهران به امضا رسید، تاکید کرد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی همراه هیات ایرانی در محل وزارت حمل‌ونقل قرقیزستان با «ضمیربیک حیدراف» وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قرقیزستان دیدار کرد.

در این دیدار طرفین تصریح کردند در سفر رییس‌جمهور قرقیزستان به ایران، یک تفاهمنامه در زمینه حمل‌ونقل هوایی بین آژانس هواپیمایی کشور قرقیزستان و سازمان هواپیمایی کشوری ایران به امضا رسیده بود که براساس این تفاهمنامه، خطوط هوایی از هر دو طرف در مسیرهای مشخصی تعیین شده است ضمن آنکه طرف قرقیزی و ایرانی آمادگی خود را برای انجام کارهای مربوط به افتتاح خط هوایی بین دو کشور ابراز کردند.

حیدر اف در دیدار با هیات ایرانی همچنین اظهار کرد که در سفر رییس‌جمهور قرقیزستان به ایران موضوع ساخت مسیر ریلی ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان و چین مطرح شده و از آنجا که این مساله نمی‌تواند تنها در سطح دو جانبه حل و فصل شود بنابراین، این پیشنهاد در ماه مه ‌۲۰۱۵ در چارچوب سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو که در تهران برگزار شد نیز مطرح شد.

حیدر اف ادامه داد: در چارچوب نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو نیز راه‌حل‌هایی برای تحقق مسیر بین‌المللی قرقیزستان- تاجیکستان- افغانستان- ایران مورد بحث قرار گرفتند اما به نظر می‌رسد که بیش از همه لازم است اقداماتی برای تامین ایمنی ترافیک در مسیرهای افغانستان اتخاذ شود. وی نشست کارشناسی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که ۱۰و ۱۱ماه مه ‌سال جاری در بیشکک برگزار شد را بسیار سازنده توصیف کرد چراکه طیف وسیعی از مسائل و راه‌حل‌های متقابل را در برداشت. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران نیز در این دیدار بر ضرورت برداشتن گام‌های عملی برای اجرای توافقاتی که در سفر رییس‌جمهور قرقیزستان به تهران به امضا رسیده است، تاکید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر