کوتاه از خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۹۲

آتیه و کسب و کار جوانان در دستور کار ستاد ملی جوانان

ایسنا| سید جواد رضوی مدیرکل ساماندهی امور جوانان گفت: قرار است تصمیم‌گیری نهایی درباره طرح آتیه جوانان - که در یکی از جلسات ستاد در سال 94 مطرح شد - انجام ‌شود. علاوه بر آن از طرح توانمندسازی جوانان برای کسب و کار در فضای مجازی - که به عنوان پورتال کارآفرینی در جلسه پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به تصویب رسیده بود - در این جلسه رونمایی می‌شود. وی در ادامه گفت: این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود و از جمله اهداف آن می‌توان به توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی میان جوانان، توانمندسازی جوانان در قالب آموزش مهارتی با تاکید بر راه‌اندازی کسب و کارهای مجازی، ارائه مشاوره‌های تخصصی و عمومی مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌ و کار، تشکیل و توسعه هسته‌های کارآفرینی از میان سمن‌های جوانان اشاره کرد.


۷۵۰۰میلیارد تومان برای پزشک خانواده ۴۶میلیون ایرانی

مهر| محسن علیجانی نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم در نشست هم اندیشی جامعه پزشکی با متخبین دوره دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از راهبردهای اساسی حاکمیت و دولت است گفت: یکی از راه‌حل‌های برون رفت از مشکلات حوزه سلامت ارائه گایدلاین‌های و سطح‌بندی خدمات یا نظام ارجاع است. وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید تصدی‌گری را واگذار کند و به سیاست‌گذاری بپردازد تصریح کرد: تصدی‌گری مشکل کلیت دولت است وقتی در هر عرصه‌یی تصدی‌گری را وگذار نکنیم خدمات برای مردم گران خواهد بود. نماینده منتخب تهران در ادامه با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی می‌تواند شان جامعه پزشکی را حفظ کند، گفت: در بحث نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده برای ۲۲میلیون روستایی ۳هزار میلیارد تومان هزینه می‌دهیم اگر به این عدد جمعیت ۲۴میلیونی شهرهای کوچک و حاشیه شهر‌ها را اضافه کنیم با ۴۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌توان پزشک خانواده را جاری کرد به عبارتی چنانچه نتوانیم کل کشور را تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار دهیم با ۷۵۰۰میلیارد تومان می‌توان ۴۶میلیون نفر را تحت پوشش برد. علیجانی با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌ها در بخش سلامت نیاز به تحلیل موشکافانه‌یی دارد، خاطر نشان کرد: طرح تحول نظام سلامت به روایتی ۸۰ هزار میلیارد و به روایت دیگر ۱۱۰هزار میلیارد تومان هزینه دربرداشته اگر بتوانیم نظام ارجاع را پیاده کنیم می‌توانیم در هزینه‌ها صرفه جویی کنیم.


متوسط سن بیمه‌شدگان جدید تامین‌ اجتماعی

ایسنا| محمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی درباره نسبت بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی به کارگاه‌های فعال اظهار کرد: براساس آخرین گزارشات دفتر آمار سازمان تامین اجتماعی، «بعد کارگاهی» یعنی نسبت تعداد بیمه‌شدگان اجباری به کارگاه فعال از رقم 48.6 نفر در سال 1340 به رقم8.7 نفر در 9ماهه سال 94 تقلیل یافته است. وی افزود: بررسی‌ها حاکی از آن است که متوسط رشد سالانه بعد کارگاهی طی سال‌های 1340 تا 1358 با روند نزولی معادل منفی 7.8 درصد، از سال 1359 تا 1367 نیز با روند نزولی منفی 3درصد و از سال 1368 تا آذر 94 به میزان 3درصد رشد داشته است. معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در تحلیل این آمار گفت: بی‌تردید کوچک شدن کارگاه‌ها، تعطیلی آنها بر اثر شوک‌های اقتصادی را افزایش داده و پایداری منابع سازمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که باید برای حل آن تدبیر اقتصادی محکمی به‌کار بست. زدا همچنین درباره هزینه فرصت تاخیر در بیمه‌پردازی شاغلین بازار کار گفت: در سال 93 متوسط سن بیمه‌شدگان جدیدالورود به سازمان 28.1 و متوسط سن ورود به بازار کار در کشور 27.3 بوده است. وی افزود: مطابق بررسی‌های به عمل آمده، هزینه فرصت دیر بیمه شدن برای هر شاغل جدیدالورود حدود دومیلیون و 198هزار و 634تومان برآورد شده است، در حالی که این رقم برای تمام بیمه‌شدگان جدیدالورود در سال 93 برابر با 1976میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.


۵ تا ۱۰درصد داروهای مصرفی در ایران قاچاق و تقلبی هستند

مهر| دکتر سید علی فاطمی عضو هیات‌مدیره انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد از داروهای موجود در جهان تقلبی هستند، گفت: معضل داروهای تقلبی و قاچاق مشکلی است که همواره زندگی انسان‌ها را تهدید کرده، اما میزان استفاده از آن در کشورهای مختلف متفاوت است. بطوریکه در کشورهای پیشرفته آمار استفاده از این داروها حدود یک درصد و طبق گفته مراجع ذی صلاح این آمار در کشور ما در حدود ۵ تا ۱۰ درصد عنوان شده است. وی با اشاره به تفاوت داروهای تقلبی و قاچاق افزود: دارویی که خارج از شبکه رسمی، تهیه و به دست مصرف‌کننده می‌رسد داروی قاچاق نامیده می‌شود. هرچند داروهای قاچاق می‌توانند تقلبی هم باشند. اما داروی تقلبی به موادی اطلاق می‌شود که تحت عنوان دارو به دست بیماران می‌رسد. این دسته از داروها می‌توانند مواد بی‌اثری باشند که به خودی خود برای بیمار مشکل ایجاد نمی‌کنند اما همین مواد بی‌خطر می‌توانند با تاخیر در روند درمان، زندگی بیمار را به خطر بیندازند. فاطمی در ادامه با بیان اینکه داروهای قاچاق، بازاری پرسود دارد، خاطرنشان کرد: وجود سود فراوان در این تجارت مرگبار در کنار عدم دسترسی به همه داروها باعث شده همواره با پدیده داروهای قاچاق و تقلبی مواجه باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر