تعهد و تخصص از معیارهای قرآنی در گزینش افراد است

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۸۶

آذربایجان شرقی همایش یک‌روزه گزینشگران استان آذربایجان‌شرقی در سالن اجتماعات دادگستری تبریز با حضور رییس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تعادل رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: حسب عقیده همه حکما و عقلای عالم نیروی انسانی هر سازمان زیربنا و موتور محرکه آن سازمان است و تعهد و تخصص از معیار‌های قرآنی در گزینش افراد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری شناسایی اهداف سازمان و شناخت نیازمندی‌های سازمان را از عوامل مهم جذب نیروی انسانی دانسته و اظهار داشت: حضرت علی(ع) زوال حاکمیت‌ها را بسته به گزینش افراد دانسته و فرموده: «زوال الدول، باصطناع السفل» به کارگیری افراد پست، موجب زوال و از بین رفتن پایه‌های حکومت می‌شود. رییس تشکیلات قضایی استان افزود: بنا بر کتاب شریف نهج‌البلاغه ضایع کردن اصول و دستورات اصلی، پرداختن به مسائل فرعی و جزیی، مقدم داشتن فرومایگان و اراذل و عقب راندن شایستگان و افراد بافضیلت چهار عامل سقوط و انحطاط یک سازمان یا دولت است «یستدل علی ادبار الدول باربع: تضیع الاصول و التمسک بالفروع و تقدیم اراذل و تاخیر الافاضل.»

مظفری درپایان اظهار داشت: حضور افراد نالایق در پست‌های حساس باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به آن تشکیلات می‌شود و در اینجا وظیفه هسته‌های گزینش است که از جذب این افراد جلوگیری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر