اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۶۷


روسیه کشوری بسیار پهناور با ساختار مدیریتی-اقتصادی فدراسیونی است. در این شرایط وضعیت اتاق‌های بازرگانی روسیه با سایر کشورها اندکی متفاوت است. به ویژه آنکه این اتاق‌ها در استان‌هایی با قوانین متفاوت حضور دارند. به همین دلیل شاهد شکل‌گیری چند نهاد موازی در بحث اتاق‌های بازرگانی روسیه هستیم. از یک سو بحث کنفدراسیون صنایع روسیه مطرح است، از سوی دیگر اتاق‌های بازرگانی روسیه در تشکلی به نام فدراسیون اتاق‌های بازرگانی روسیه عضویت دارند، همچنین اتحادیه اتاق‌های بازرگانی روسیه مشغول به فعالیت است و در نهایت نهادی برای رسیدگی به اتاق‌های مشترک این کشور وجود دارد. اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه یک سازمان غیردولتی و غیر تجاری است که اعضای متحد آن برای پیاده‌سازی اهداف و مقاصد تعریف شده توسط قانون فدراسیون «در اتاق‌های بازرگانی فدراسیون روسیه»و منشور اتاق بازرگانی فعالیت می‌کنند. اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه علاقه‌مند به فعالیت در تجارت‌های کوچک' متوسط و بزرگ ' شامل تمام بخش‌های تجارتی ' صنعت ' تجارت داخلی و خارجی' کشاورزی و خدمات سیستم‌های مالی است. اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه با هدف کمک به توسعه اقتصاد روسیه و الحاق آن به اقتصاد جهانی، ایجاد شرایط مطلوب برای توسعه انواع فعالیت‌های تجاری فعالیت می‌کند.

اهداف و مقاصد اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه:

کمک به ارتقا و مدرنیزاسیون اقتصاد کشور' برنامه گسترده نوآوری و جذب سرمایه‌گذاری. حفاظت از منافع مجامع تجاری در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کشوری و استانی.

توسعه روابط با مجامع و انجمن‌های تجاری کشورهای خارجی و تسهیل حل و فصل اختلافات حقوقی و مدنی و توسعه داوری.

انتشار اصول تجارتی به روز دنیا و مسوولیت اجتماعی در محیط کسب و کار و تجارت.

تشکیل تصویر مثبت از تولید‌کنندگان کالا و خدمات روسیه.

سیستم اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه شامل:

178 اتاق بازرگانی منطقه‌یی.

بیش از 200 اتحادیه' انجمن و انجمن‌های دیگر تجاری در فدراسیون و 500 انجمن تجاری استانی به نمایندگی از بخش‌های اصلی اقتصاد روسیه.

حدود 50 هزار از موسسات و سازمان‌ها با اشکال مختلف مالکیتی. در سیستم اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه 35 کمیته در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و بیش از 1000 کمیته ' کمیسیون ' شورا و دیگر گروه‌های اجتماعی ایجاد شده است. اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه از بیش از 70 شوراهای کاری روسی با کشورهای خارجی پشتیبانی می‌کند.

اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه - عضو فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی، انجمن اتاق‌های بازرگانی کشورهای اروپایی (EUROPLAT)، شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع CNG ' عضو کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی کشورهای ATR و دیگر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌یی است.

خدماتی که اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه ارائه می‌دهد:

بررسی کالاها و خدمات.

بر آوردهای مالکیتی.

فعالیت‌های نمایشگاهی و کنگره‌ای.

حمایت از مالکیت معنوی (کپی رایتینگ)

آماده‌سازی اسناد مربوط به فعالیت‌های تجاری خارجی (گواهی مبدا' کارنت ATA و …) . گواهی فورس ماژور' خدمات گمرکی تجاری و بندری.

خدمات اطلاعاتی و مشاوره حقوقی.

بررسی غیر دولتی رجیستری بازرسی محصولات ' فعالیت‌های ارزیابی و ارزیابی رجیستری شرکای قابل اعتماد.

آماده‌سازی و پردازش مجوز برای باز کردن و ثبت شرکت در فدراسیون روسیه برای شرکت‌ها و سازمان‌های خارجی.

«مرکز تجارت جهانی» ' «اکسپو سنتر» ' «سایوزپاتنت» ' «سایوز اکسپرتیزا» شناخته شده نه تنها در روسیه بلکه در خارج از روسیه و همچنین 350 شرکت‌ها و مراکز تجاری دیگر که با مشارکت اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه و اتاق‌های بازرگانی استانی و منطقه‌یی تاسیس شده‌اند. که بیانگر مشارکت در زیر ساخت‌های خدمات تجاری در سطح فدرال و منطقه‌یی است. ارگان‌های مجاز در اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه برای حل و فصل اختلافات تجاری:

دادگاه داوری تجارت بین‌المللی.

دادگاه داوری برای حل اختلافات اقتصادی.

کمیسیون داوری دریایی.

داوری ورزشی.

انجمن حل اختلاف.

انجمن واسطه مصالحه.

مرکز مطبوعات بین‌المللی اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه تا 100 کنفرانس مطبوعاتی و جلسات در سال برای روزنامه‌نگاران را به شرح زیر ذیل سازماندهی می‌کند:

مهم‌ترین رویدادهای اتاق بازرگانی.

جلسات بین رییس‌جمهور و مدیران اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه.

پذیرش اسناد مهم قانونی و دولتی.

با کمک اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه ایجاد شده است:

باشگاه «مرکوری»، که در آن سیاستمداران و چهره‌های اجتماعی، نمایندگان تجارتی و رسانه‌ها به بحث در مورد مشکلات اقتصاد روسیه، پشتیبانی از کسب و کار، پروژه‌ها و برنامه‌های اقتصادی می‌پردازند.

مرکز کودکان بی‌خانمان - بنیاد خیریه‌یی است که توسط اتاق بازرگانی تاسیس شده که تجار روسی به عنوان یک سنت پسندیده در نگهداری و حفظ این موسسه خیریه و بشر دوستانه همکاری می‌کنند.

صندوق بازنشستگی تجاری و صنعتی - پروژه‌یی از اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه است برای ارائه خدمات بازنشستگی به افراد مشغول به کار در شرکت‌های تجاری و صنعتی که عضو سیستم اتاق بازرگانی روسیه هستند.

اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه برگزار‌کننده مسابقات سالانه جایزه «گلدن مرکوری » در زمینه کارآفرینی و مسابقه روزنامه‌نگاران سراسر روسیه «احیای اقتصاد روسیه» است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر