خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۵۵

موجودی حساب بانکی ملاک حذف یارانه نقدی نیست

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد موجودی حساب‌های بانکی، میزان دریافت سود بانکی و سایر داده‌های مرتبط با حساب‌های بانکی افراد، ملاک شناسایی دهک‌های بالای درآمدی و حذف یارانه این افراد نیست.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌یی قطع یارانه خانوارها به دلیل سود بانکی یا تراکنش بانکی را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است: در فرآیند شناسایی و حذف دهک‌های بالای درآمدی از دریافت یارانه، به هیچ عنوان از داده‌های مرتبط با موجودی حساب‌های بانکی، سود بانکی و سایر داده‌های مرتبط با حساب‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی استفاده نشده است. گفتنی است: این امر در دلایل حذف خانوار که برای سرپرستان خانوار در سامانه ثبت اعتراض نشان داده می‌شود، کاملا مشهود است و هیچ خانواده‌یی را نمی‌توان یافت که به دلایل فوق از دریافت یارانه محروم شده باشد.


۵۰ ماده به لایحه برنامه ششم افزوه شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۵۰ ماده به لایحه برنامه ششم توسعه از سوی کمیسیون تلفیق افزوده شده است.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و اینکه گفته می‌شود مجلس دهم به این لایحه رسیدگی کند، اظهار داشت: در حال حاضر، گزارش کمیسیون تلفیق به هیات رییسه مجلس داده شد و چند حالت وجود دارد تا بتوان تکلیف برنامه را مشخص کرد، اول اینکه دولت به دنبال استرداد لایحه باشد یا نمایندگان به کلیات این لایحه رأی ندهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: همچنین هیات رییسه مجلس نیز می‌تواند بررسی لایحه را در دستور کار قرار ندهد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه حدود 50ماده به لایحه برنامه ششم از سوی مجلس افزوده شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از این مواد تنفیذی و بخشی دیگر در احکام وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه 3رویکرد برای مواجهه با لایحه برنامه ششم وجود دارد، تاکید کرد: اگر نمایندگان این مجلس بخواهند، می‌توان همت کرد که تا پایان عمر مجلس کنونی، به صورت دو شیفت آن را بررسی و در نهایت به دولت ابلاغ کرد. همچنین دولت می‌تواند با بررسی‌ها مخالفت کرده و خواستار بازپس‌گیری باشد.

ندیمی با تاکید بر اینکه هیات رییسه کمیسیون تلفیق با تانی در رابطه با بررسی لایحه وقت‌کشی کرد، یادآور شد: رسیدگی به این لایحه در زمان باقی‌مانده تا 4خرداد امکان‌پذیر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر