روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۵۲

عربستان در جایگاهی نیست که برای حجاج ما شرط تعیین کند ؛ ایسنا علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان در جایگاهی نیست که برای ما و حجاج ما شرط تعیین کند، گفت: ما هستیم که باید برای عربستان شرط بگذاریم، چراکه تجربه نشان داده عربستان توان حفظ امنیت حجاج را ندارد و در شرایط عادی صلاحیت مسوولیت موضوع حج را ندارد. وی افزود: اگر قرار است شرطی گذاشته شود ما باید شرط بگذاریم که عربستان آرامش و امنیت حجاج‌مان را تضمین کند و حجاج ما در کمال سلامت بتوانند به حج بروند.

استعفای رییس بیمه مرکزی، مشکلی را حل نمی‌کند ؛ ایلنا غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی خطاب به علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، با اشاره به گزارش یک سال پیش خود به وزارت اقتصاد مبنی بر دریافتی‌های بالای مدیران برخی از شرکت‌ها و موسسه‌های دولتی مانند بیمه مرکزی و بیمه ایران و چند بانک گفت: پرونده حقوق مدیران بانک‌ها و شرکت‌های دولتی همچنان باز است. وی در بخش‌هایی از این نامه تاکید کرد: آقای وزیر موضوع فقط در پرداخت مستقیم نیست؛ پرداخت‌های غیر مستقیم، داشتن مسوولیت‌های متعدد عدول از قوانین فراوان است. ضعف نظارتی در این زمینه خدشه‌یی به خدمات ارزشمند شما وارد نمی‌کند، ولی اجازه دهید به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه و به عنوان عضوی از ناظران این سیستم اعلام کنم جنابعالی نیز سهمی از این تقصیر دارید که باید پاسخگو به مقام‌های ناظر باشید.

امریکا فرمانده ملوانان بازداشت شده در ایران را برکنار کرد ؛ ایرنا نیروی دریایی امریکا روز پنج‌شنبه از برکناری فرمانده 10ملوان امریکایی سر گردان شده در آب‌های ارضی ایران در خلیج فارس در ماه ژانویه که مدت کوتاهی در بازداشت ایران بودند، خبر داده است. به‌گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، نیروی دریایی امریکا در بیانیه‌یی گفت که اعتماد خود را به ناخدا یکم «اریک راش » افسر اجرایی گروه ساحلی ریورین شامل 10ملوان در زمان حادثه ایران از دست داده است. در بیانیه نیروی دریای امریکا گفته شده، ناخدا راش از وظایف فرماندهی‌اش مرخص شده و تغییر ماموریت یافته است.

پیام تسلیت ظریف به مناسبت شهادت مصطفی بدرالدین ؛ ایسنا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت شهادت مجاهد شهید مصطفی بدرالدین پیام تسلیتی صادر کرد. وی گفت: شهادت مجاهد بزرگ مصطفی بدرالدین که سراپا عشق و شور و حماسه در دفاع از آرمان‌های حق‌طلبانه اسلام، مردم مقاوم لبنان و مبارزه با ظلم و ستم و تروریسم بود را به جنابعالی، خانواده محترم شهید و ملت مقاوم و فهیم لبنان که چنین مردان بزرگی را در دامان اسلام پرورده و به عرصه مقاومت و آزادی‌خواهی و مبارزه با ستم تقدیم کرده است، تبریک و تسلیت می‌گویم. بدون‌شک شهادت این مجاهد خستگی‌ناپذیر عزم نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و تروریسم را بیش از پیش تقویت می‌کند.

2 نشست حقوقی بین‌المللی در روسیه با حضور ایران برگزار می‌شود ؛ ایرنا همایش بین‌المللی حقوقی و دومین کنفرانس علمی کاربردی حاکمیت حقوق از 29 اردیبهشت در شهر سن پترزبورگ روسیه با حضور هیات‌های قضایی از کشورهای مختلف ازجمله هیات ایرانی به سرپرستی محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری برگزار می‌شود. هیات ایران که علیرضا جمشیدی رییس سازمان تعزیرات حکومتی نیز در آن حضور دارد، دیدگاه و راهکارهای ایران را برای تقویت حاکمیت حقوق و قانون و لزوم برخورد با تخلفات مرتبط مطرح خواهد کرد.

هیچ مانعی برای گسترش همه‌جانبه مناسبات ایران و آذربایجان وجود ندارد؛ آنا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با بنیاد حسین اف سفیر جدید آذربایجان در تهران ضمن اشاره به روابط متین تهران و باکو اظهار داشت: مناسبات ایران و آذربایجان رو به پیشرفت است و هیچ مانعی برای گسترش همه‌جانبه مناسبات و مراودات روزافزون وجود ندارد. وی افزود: مقامات عالی دو کشور، اراده لازم برای پیشرفت همکاری‌های دو کشور در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مواصلاتی را دارند. سفیر آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به علاقه‌مندی و اراده کشورش برای توسعه مناسبات دو کشور خاطرنشان کرد: تمایل و اراده مقامات آذربایجان به گسترش مناسبات همه‌جانبه در تمامی سطوح به ویژه در زمینه اقتصادی و فعال کردن کمیسیون مشترک اقتصادی استوار بوده است.

دفاع اوباما از توافق هسته‌ای؛ ایسنا باراک اوباما، رییس‌جمهور امریکا در گفت‌وگو با نشریه دیلی تارگوم در دفاع از توافق هسته‌یی با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و امریکا علیه کشورمان گفت: دستیابی به توافق هسته‌یی با ایران سبب امن‌تر شدن جهان شده است. رییس‌جمهور امریکا در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره اختلاف وی با حزب جمهوری‌خواه، خود را فردی اهل سازش توصیف کرد؛ سازش‌هایی اصولی که همچنان به نفع مردم امریکاست و از برخی مواضع جمهوری‌خواهان به ویژه در مسائل داخلی انتقاد کرد.

در مذاکرات با مقامات آلمانی دستاوردهای خوبی حاصل شد؛ ایرنا حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه که به آلمان سفر کرده است، گفت: در ‏جلسات با مقام‌های آلمانی، گفت‌وگوها و دستاوردهای خوبی داشتیم که در صورت استمرار، می‌توانند به توافق تبدیل شوند. وی افزود: در این سفر جلساتی را با «اشتفان اشتاین‌لاین» معاون وزیر خارجه و نیز «میشاییل کخ» مدیرکل کنسولی وزارت امور ‏خارجه آلمان داشتیم که دو طرف نقطه‌نظرهای خود را به‌وضوح مطرح کردند و مقرر شد که این گفت‌وگوها ادامه پیدا کنند. قشقاوی همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه بعد از توافق هسته‌یی فضای خوب و مناسبی به‌‌وجود آمده، تلاش بر این است که همکاری و روابط بین دو ملت ‏در زمینه توریسم و گردشگری را تقویت کنیم. ‏

روحانی اهل زد و بند نیست؛ ایسنا عضو موسس حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه امروز بزنگاه جبران کناره‌گیری عارف از رقابت‌های انتخاباتی از سوی روحانی است، اظهار کرد: آقای دکتر روحانی تا الان به هیچ‌وجه اهل معامله و زد و بند نبوده و در آینده نیز نخواهند بود. سید محمود واعظی درباره نحوه تعامل دولت یازدهم با مجلس دهم اظهار کرد: تصمیم جدی دولت آقای روحانی از ابتدا بر این بوده با هر مجلسی که روی کار بیاید تعامل و همکاری داشته باشد؛ بر اساس تماس‌هایی که با نمایندگان مجلس دهم پس از انتخابات هفت اسفند داشته‌ایم به نظر می‌رسد که ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس دهم داشته باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر