اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۶۸

دلار گران و سکه ارزان شد

صرافان ارز و سکه در معاملات روز دوشنبه بازار آزاد، یک دلار امریکا را با 58ریال افزایش نسبت به روز یک‌شنبه 34هزار و 419ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 30هزار ریال کاهش 10میلیون و 360هزار ریال دادوستد کردند.

یک یورو در بازار آزاد تهران با 194ریال افزایش قیمت 39هزار و 538ریال و هر پوند انگلیس با 100ریال افت قیمت 49هزار و 680ریال مبادله شد.

صرافان یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم را با 31هزار ریال کاهش قیمت 10میلیون و 364هزار ریال ارزش‌گذاری کردند.

همچنین نیم سکه طلای بهار آزادی با 10هزار ریال کاهش قیمت پنج میلیون و 320هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با 20هزار ریال کاهش، دو میلیون و 880هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی طلا با 30هزار ریال کاهش، یک میلیون و 940هزار ریال و یک گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 55هزار و 800 ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 9.1دلار افت، یک‌هزار و 279.6دلار اعلام شده است.


گسترش دامنه روابط کارگزاری بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با استمرار ارتباط خود با شبکه جهانی سوییفت که هرگز حتی در دوران تحریم نیز قطع نشد و نیز با برخورداری از گروه توانمند و پرتجربه خود در زمینه بانکداری بین‌الملل و تعامل مطلوب با بانک‌های خارجی و نیز به موجب عملکرد چشمگیر بانک طی چند سال اخیر، اکنون پس از اجرایی شدن برجام موفق به گسترش دامنه روابط کارگزاری خود در کشورهای مختلف شده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک از طریق مبادله رمز سوییفت با 42 بانک جدید در کشورهای ایتالیا، فرانسه، فنلاند، آلمان، دانمارک، انگلستان، اسپانیا، اسلواکی، لهستان، سوئد، نروژ، لوکزامبورگ، ایرلند، یونان، ژاپن، کره‌جنوبی، چین، بنگلادش، عمان، عراق، بحرین و ترکیه در حال حاضر دارای ارتباط سوییفت با بیش از 250 بانک در سراسر جهان است. بر اساس این خبر، بانک پاسارگاد در حال حاضر با برخورداری از 96 فقره حساب نزد بانک‌های کارگزار خارجی در 19 کشور به ارزهای مختلف و نیز با بهره‌گیری از شبکه کارگزاری گسترده خود در کشورهای مختلف، قادر به ارائه خدمات ارزی مختلف (از طریق اعتبارات و بروات اسنادی، ضمانتنامه‌ها و حواله‌های ارزی) به مشتریان گرامی بوده و به‌منظور ایجاد سهولت و سرعت بیشتر در ارائه خدمات ارزی و تداوم نقش موثر خود در اقتصاد در تلاش است که کارگزاران خود را در کشورهای مختلف افزایش دهد.


اهدای جوایز حساب‌های قرض‌الحسنه بانک صادرات

بانک صادرات ایران در راستای رشد، توسعه و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه و احیای این سنت پسندیده در جامعه، برگزاری بیست و ششمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز را در دستور کار قرار داده است. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با هدف ایجاد بستر مشارکت بیشتر هموطنان در امور عام‌المنفعه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه، برگزاری بیست و نهمین مرحله قرعه‌کشی بین حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز را در دستور کار قرار داده و برای برندگان این نوع حساب‌ها جوایز ارزشمند معنوی و مادی متعددی را در نظر گرفته است. بانک متبوع منابع مربوط به سر فصل قرض‌الحسنه را در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه سرفصل‌هایی همچون: تامین هزینه‌های ازدواج، تهیه جهیزیه، کارگاه‌های تولیدی کوچک، درمان بیماری، هزینه تحصیلی، تعاونی‌های تولیدی وعمرانی، ساخت مدارس روستایی، راه و مسکن روستایی و واحد‌های مسکونی آسیب دیده از حوادث قهری به مصرف می‌رساند که این اقدامات بانک نقش بسزایی در تامین نیازمندی‌های آحاد جامعه داشته و نقش موثری در تعمیم فرهنگ قرض‌الحسنه پس‌انداز ایفا کرده است.


اطلاعیه دیوان محاسبات درباره مدیران بیمه مرکزی

روابط عمومی دیوان محاسبات کشور در پی انتشار خبر مربوط به حقوق میلیونی مدیران بیمه مرکزی اعلام کرد که تذکر جدی نسبت به واریز غیرقانونی در بیمه و برخی بانک‌ها داده شد. به گزارش ایسنا، در اطلاعیه دیوان محاسبات آمده است: در تاریخ 10/11/1392 توسط کارگروه ذی‌ربط فوق‌العاده خاص موضوع بند ح ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی، برای اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل بانک‌ها و بیمه‌های دولتی تصویب شده است، پس از آن دیوان محاسبات کشور در خصوص غیرمستمر بودن فوق‌العاده مذکور و عدم احتساب آن در اضافه کار اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل، تذکر لازم را به مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها اعلام کرده که از زمان تذکر دیوان، مراتب در پرداخت‌های سال‌های 1393 و 1394 بیمه مرکزی اصلاح شده است، لیکن به علت عدم اصلاح پرداخت‌های سال 1392 پرونده تخلف مسوولان بیمه مرکزی در این خصوص به دادسرای دیوان محاسبات ارسال شده است. متاسفانه برخلاف رویه موجود در اسفندماه سال 1394 مابه‌التفات اضافه کار برای 6 ماه از سال 1394 اعضای هیات عامل و رییس کل بیمه مرکزی به همراه حقوق و مزایای اسفند آنان در یک لیست حقوقی پرداخت شده که با تذکر دیوان محاسبات مبلغ 2106710000 از وجوه غیرقانونی به حساب‌های مربوطه عودت داده شده که تخلف یاد شده نیز در دست رسیدگی دیوان محاسبات است.

همچنین اعضای هیات‌مدیره برخی از بانک‌های دولتی نیز مشابه بیمه مرکزی، دریافت‌های غیرقانونی در پایان سال قبل داشته‌اند که علاوه بر طرح پرونده آنان در دادسرای دیوان محاسبات، تذکر جدی به مدیران عامل بانک‌های مذکور داده شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر