کلان

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۶۱

نقل‌و‌انتقال بدون اخذ گواهی ماده 187 خلاف قانون است

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: «از ابتدای امسال با توجه به اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 31/4/1394 ثبت و نقل و انتقال املاک در دفاتر اسناد رسمی بدون اخذ گواهی موضوع ماده 187 قانون مالیات‌های مستقیم مغایر با قانون خواهد بود.» به گزارش رسانه مالیاتی ایران، محمدقاسم پناهی با بیان این مطلب افزود: «در تمامی معاملاتی که به موجب اسناد رسمی صورت می‌گیرد، صاحبان دفاتر اسناد رسمی مکلفند قبل از ثبت یا اقاله یا فسخ سند معامله، مراتب را به اداره امور مالیاتی اعلام و پس از اخذ گواهی مذکور، شماره آن را در سند معامله قید کنند.»وی با اشاره به اینکه پیش از این بر اساس «قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی» اشخاص می‌توانستند در صورت قبول بدهی بدون اخذ مفاصاحساب اقدام به نقل و انتقال کنند، تصریح کرد: «از امسال هرگونه نقل و انتقال بدون اخذ گواهی ماده 187 خلاف قانون است.»


تمدید اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری را تا پایان سال 1395 تمدید کردند. به گزارش «فارس»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز پارلمان، گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه دوفوریتی تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی کردند. وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر و برای تامین نظر شورای نگهبان، تبصره ماده واحده این لایحه را حذف کردند. طبق این ماده واحده، مدت اجرای آزمایش قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال 1395 تمدید می‌شود.


صدور کارت کار جدید برای اتباع خارجی

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون و کار، با اشاره به صدور کارت کار جدید از ابتدای خرداد ماه سال جاری گفت: هزینه تمدید کارت کار به مدت یک‌سال مانند سال گذشته ۲۰۷هزار تومان و برای صدور کارت کار مبلغ ۲۸۷ هزار و ۵۰۰تومان است.

علی اقبالی در گفت‌وگو با «تسنیم»، درباره آغاز صدور کارت یک ساله اتباع خارجی گفت: «با بخشنامه کارت‌های اتباع خارجی تمدید شده بود. از اول خرداد ماه نیز می‌توانند کارت‌های جدید را از دفاتر کفالت دریافت کنند.» وی درباره هزینه صدور کارت افزود: «هزینه مانند سال گذشته است و تغییر نکرده. تمام دفاتر کفالت در سال 94 برای تمدید کارت کار به مدت یک سال شمسی مبلغ 207هزار تومان و برای صدور کارت کار مبلغ 287هزار و 500تومان دریافت می‌کردند. این رقم برای سال جاری همین میزان است و هنوز افزایش نیافته است. اقبالی گفت: «اتباع می‌توانند پس از مراجعه و ارائه مدارک لازم به دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال 14 استان مشمول از این کارت بهره‌مند شوند. اتباع پس از مراجعه و ارائه مدارک لازم به دفاتر کفالت که در مرحله اول تشکیل پرونده می‌دهند، طبق زمان‌بندی دفاتر اقدام به تحویل کارت کار می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر