بن‌بست استرالیا

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۵۵


واشنگتن پست:

این روزنامه نخستین مطلب صفحه اول خود را به مساله تدابیر جدید امنیتی استرالیا برای ورود مهاجران جدید اختصاص داده که همزمان با سخت‌تر شدن ورود مهاجران به کشورهای اروپایی روی داده است. نخستین عکس روزنامه نیز جمعی از مهاجران را مقابل نیروهای امنیتی نشان می‌دهد. این مقاله در حالی به مساله بحران پناهجویان به اروپا و استرالیا می‌پردازد که پیش از این نیز برخی صحبت‌ها نشان از تلاش دولت استرالیا برای تشدید نظارت‌های امنیتی داشت.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که استرالیا به عنوان بخشی از ائتلاف موسوم به ضد داعش از بیم حملات عناصر افراطی، در حالت هشدار به سر می‌برد.

فایننشیال تایمز:

این روزنامه نخستین مطلب خود را به مساله برنامه اصلاحات اقتصادی عربستان اختصاص داده است.

این مقاله از تلاش‌های این کشور برای کاهش وابستگی به نفت حکایت کرده است که با برنامه‌های نظیر تغییر در مدیران نفتی پیگیری می‌شود.

این در حالی است که چندی پیش نیز دولت عربستان سعودی برای کاهش اتکا به نفت، طرح اصلاح اقتصادی گسترده‌یی را تصویب کرده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، این طرح که «چشم‌انداز 2030 سعودی» نام دارد بر خصوصی‌سازی، کاهش بیشتر یارانه‌ها، فروش بخشی از غول نفتی دولتی «آرامکو» و تشکیل صندوق ذخیره ارزی 2تریلیون دلاری متمرکز خواهد بود.

وال استریت ژورنال:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به مساله تلاش چین برای احیای صنایع مرده اشاره دارد. این مقاله که با تیتر «احیای صنایع بیمار» منتشر شده است، به برنامه‌های چین برای نجات اقتصاد این کشور پرداخته

است.

در این میان، تاثیر کاهش رشد اقتصادی چین در یک‌سال گذشته به‌شدت مشهود بوده است. چین که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا شناخته می‌شد حالا با کاهش رشد اقتصادی روبه‌رو شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر