زیرگذر اعداد

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۵۰

کشف 13کیلوگرم طلا از 2 سارق

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با تایید خبر دستگیری2 نفر از سارقان مسلح در محور پلیس راه سمنان-دامغان، جزییاتی از نحوه دستگیری سارقان را تشریح کرد. آخرین جزییات دستگیری دو سارق مسلح طلافروشی در سمنان از زبان «حیدر آسیابی» در ارتباط با دستگیری دو نفر از سارقان مسلح این چنین تشریح شد: ماموران پلیس اطلاعات و آگاهی مرکز استان سمنان در راستای مجوز قضایی صادره مبنی بر برقراری تور ایست و بازرسی موقت جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق، در شامگاه روز گذشته به یک دستگاه خودرو در حال تردد در این محور مشکوک و ضمن متوقف کردن آن اقدام به اخذ مدارک هویتی و بازرسی صندوق عقب خودرو می‌کنند. دادستان آسیابی با بیان اینکه سارقان قصد تیراندازی با سلاح کمری به ماموران داشتند، افزود: با سرعت عمل ماموران انتظامی هر دو متهم بدون هیچ‌گونه تیراندازی دستگیر شدند. به گزارش میزان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در ادامه با اشاره به بازجویی‌های مقدماتی صورت گرفته گفت: متهمان علاوه بر سلاح و مهمات غیرمجاز که احتمالا جهت انجام سرقت از آنها استفاده می‌شده است مقدار 13کیلوگرم طلا به همراه داشته‌اند. وی افزود: در جریان بازجویی‌ها مشخص شد، افراد دستگیر شده سارقان طلافروشی شهرستان گالیکش استان گلستان است که تحت تعقیب ماموران انتظامی قرار داشته‌اند.


سهم صفر دانشجویان افغان از کتاب

کشورهای اروپایی برای جذب دانشجوی خارجی امتیازات مالی مناسبی فراهم می‌کنند. در عوض، در ایران دانشجویان و طلاب افغانستانی از سهم ناچیز یارانه کتاب نمایشگاه کتاب تهران، به سبب نداشتن کدملی محروم مانده‌اند. آلمان یا فرانسه؟ دوست دارید کدام‌یک از این کشورها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید؟ مطمئنا برای شما ویژگی‌ها و امتیازهای دردسترس، ملاکی است برای گزینش. با کمی جست‌وجو در میان دانشگاه‌های این دو کشور می‌توانید، شرایطی بیابید که نه تنها هزینه تحصیل نمی‌دهید؛ بلکه شرایط به نفع شماست تا هزینه‌های جاری در این کشورها را کسب کنید. به معنای دیگر شما می‌توانید کسب درآمد کنید. به گزارش باشگاه خبرنگاران، TA شدن یا همان

Teacher Assistant یکی از روش‌هایی است که دانشجوی خارجی می‌تواند به واسطه آن هزینه‌های تحصیلی خود را بپردازد. این در کنار برخی Grantهایی است که دانشگاه برای دانشجویان قائل می‌شوند؛ همانند اعزام به کنگره‌های بین‌المللی یا طرح‌های دانش‌بنیان. کعبه آمال بخش عمده‌یی از فارغ‌التحصیلان ایرانی، برای دیگری فضایی را خلق می‌کند تا زیباترین تصویر ممکن - هر چند ممکن است کاذب باشد - در ذهن دیگری‌ها شکل گیرد. شاید اگر وضعیت آموزش عالی ایران نیز حداقل فرصت‌های این‌گونه داشت، کمتر درگیر موضوعی به نام فرار مغزها بودیم. این مساله مقدمه‌یی برای نمایشگاه کتاب است؛ جایی که یک دانشجوی خارجی می‌تواند منابع فارسی دروس خود را تهیه کند یا حداقل اجماع نظری نسبت به کشوری داشته باشد که برای تحصیل انتخاب کرده است. وضعیت قیمت و تورم به نحوی است که برای دانشجو خرید کتاب به شکل عمده مشکل است. این وضعیت برای دانشجویان و طلاب افغانستانی به مراتب سخت‌تر است. وضعیت نامساعد اقتصادی و البته مشکلات درآمدزایی این افراد، شرایط خرید برای آنان را سخت کرده است. نمایشگاه کتاب امسال با حضور چشمگیر افغانستانی‌ها مواجه شده است. تعداد زیادی از همنوعان افغانستانی طلاب و دانشجویان و حتی دانش‌آموزانی است که به امید یافتن کتاب مورد علاقه‌ یا نیازشان، رنج سفر به شهر آفتاب را به خود می‌خرند؛ اما این استقبال با کمی غم همراه است. خرید کتاب به میزان لازم ممکن نیست. شرایط برای دانشجوی ایرانی و افغانستانی برابر نیست. در حالی که یک دانشجوی ایرانی می‌تواند از یارانه‌یی هر چند ناقابل بهره‌مند شود، این مساله در دسترس دانشجوی افغانستانی نیست.

کشف اجساد 10 کارگر چینی از زیر گل‌ولای

مقامات داخلی چین از کشف اجساد 10 نفر از حادثه‌دیدگان رانش زمین در محل کارگاه یک پروژه برق آبی خبر دادند. بارش شدید باران طی چند روز در جنوب چین به وقوع رانش زمین در محل یک کارگاه پروژه برق آبی منجر شد که تاکنون اجساد 10 نفر پیدا شده اما 31 نفر دیگر همچنان ناپدید هستند. به گزارش ایسنا، نیروهای امداد و نجات چین با بیان اینکه در این حادثه 14 نفر نیز مجروح شده‌اند اظهار داشتند: انبوهی از گل و لای به حجم 100 هزار مترمکعب ساختمان اداری این کارگاه و محل زندگی کارگران را تخریب کرد. یکی از نجات‌یافتگان این حادثه گفت: زمانی که رانش زمین اتفاق افتاد خوابیده بودیم و پیش از آنکه متوجه شویم چه حادثه‌یی در حال رخ دادن است، ساختمان زیر گل و لای فرو رفت. طبق اعلام منابع بیمارستانی، تمام مجروحان حادثه تحت درمان قرار گرفته و در وضعیت جسمی پایدار هستند. به گزارش شبکه خبری ABC، بیش از 600 نیروی امداد از جمله آتش‌نشانان و پلیس در تلاش برای یافتن ناپدیدشدگان این حادثه و پاکسازی محل از گل و لای هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر