اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۳۵

علائم خروج مسکن از رکود مشاهده نمی‌شود

محمدعلی ‌پور‌شیرازی، عضو هیات‌مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران با تاکید بر اینکه متاسفانه از مسکن نه برای نیاز مردم بلکه برای اغراض سیاسی سوءاستفاده می‌شود، گفت: هیچ نشانه‌یی از خروج مسکن از رکود در سال جاری دیده نمی‌شود.

پورشیرازی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه روز گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد امسال به تدریج مسکن از رکود خارج می‌شود، گفت: سوال من این است که آیا نشانه‌یی از خروج مسکن از رکود در کشور می‌بینید و آیا احتمال خروج وجود دارد؟

وی افزود: هر کالایی که بخواهد در بازار عرضه شود باید برای آن خریداری هم باشد و خریداران هم از امکانات اقتصادی بالایی بهره‌مند باشند، پس سوال اینجاست که آیا قدرت خرید متقاضیان مسکن که از سال 84 به ‌شدت کاهش یافت تا چه حد بالا رفته است.

پورشیرازی تصریح کرد: در دی‌ماه سال 84 مسکن وضعیت آرامی داشت اما به یک باره با برخوردهای سیاسی صورت گرفته قدرت خرید مسکن کاهش قابل ملاحظه‌یی پیدا کرد.

عضو هیات‌مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران با تاکید بر اینکه رشد ناگهانی نرخ دلار نیز موجب فاصله بین درآمدها و هزینه‌ها شد، گفت: به هر حال تنها با اعلام اینکه مسکن از رکود خارج می‌شود نمی‌توان انتظار داشت که بخش مسکن وارد رونق شود.


استقبال ۷۰۰ نفر از ۱۱۷هزار مسکن مهر فاقد متقاضی

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز ثبت‌نام و فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی گزارش‌ها از استقبال اندک مردم از این واحدها می‌دهد به طوری که از ۱۱۷هزار واحد مورد اشاره تنها برای ۷۰۰واحد آن مشتری پیدا شده است.

به گزارش فارس، دستورالعمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به تمامی استان‌های کشور اواخر سال گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و مقرر شد، واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در تمام شهرها به قیمت تمام شده در بازار آزاد به متقاضیان واگذار شود. در این دستورالعمل اعلام شد که اولویت واگذاری این واحدها ابتدا با متقاضیانی است که شرایط چهارگانه مسکن مهر را داشته باشند و در صورت وجود واحد مسکونی فراتر از تقاضای واجدان شرایط، این واحدها به افراد مجرد یا مالک هم فروخته می‌شود. تمام ادارات کل راه و شهرسازی(در مورد شهرهای 25هزار نفر جمعیت و بالاتر)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (در مورد شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت) و شرکت عمران شهر جدید محل وقوع ملک (در مورد شهرهای جدید) در سراسر استان‌ها موظفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ صدور این دستورالعمل، واحدهای طرح مسکن مهر ساخته شده یا در دست احداث فاقد متقاضی واجد شرایط را با ذکر تعداد واحد، نام پروژه، شهر محل وقوع ملک، حدود میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، مبلغ برآوردی تقریبی آورده متقاضی تعیین و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی(سایت اینترنتی) مربوط برای اطلاع عموم اعلام کرده و همزمان نسبت به درج یک نوبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار(محلی یا سراسری) جهت اطلاع‌رسانی برای مراجعه متقاضیان به پایگاه اطلاع‌رسانی (سایت اینترنتی) مربوطه اقدام کنند.


فرودگاه امام خمینی‌(ره) به هاب منطقه تبدیل می‌شود

رییس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه آسمان ایران پلی برای اتصال کشورهای اروپایی با شرق است، گفت: به زودی فرودگاه حضرت امام(ره) به هاب منطقه تبدیل می‌شود. به گزارش تسنیم، علی عابدزاده ظهر دیروز در آیین افتتاحیه هشتمین همایش بین‌المللی ایکائو اظهار کرد: این سمینار توسط ایکائو و سازمان هواپیمایی کشور، وزارت کشور و وزارت امور خارجه و دیگر سازمان‌ها و نهادهای دیگر با هدف بررسی موضوع درحال رشد ایکائو که مربوط به مدارک ماشین‌خوان و امنیت مرزها برگزار شده است. وی گفت: صدور MRT و ظرفیت‌سازی در این راستا از دیگر موضوعات و چالش‌هایی است که با استفاده از داده‌های بیومتریک می‌تواند در این همایش مورد بحث و بررسی قرار گیرد. رییس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: ایران نیز هم راستا با استراتژی‌های ایکائو کاملا از این دستورالعمل حمایت می‌کند و سازمان هواپیمایی کشور مایل است از تجربیات ایکائو و دیگر کشورها که برای تحقق اهداف ایکائو که جزو استراتژی سازمان هواپیمایی کشوری است، استفاده کند. عابد‌زاده با بیان اینکه ایران از یکپارچگی امنیت پروازی در کشورهای عضو ایکائو استقبال می‌کند، افزود: با توجه به این مساله ما برای اقتصادی کردن فرآیند پروازها در این راستا اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: در این زمینه برای اتصال شبکه شرق و غرب لازم است فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد. رییس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: ایران دارای موقعیت منحصر به فردی برای انجام تلاش و کمک در این زمینه است که باید این فرصت مغتنم شمرده شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر