۷۰درصد توان اجرایی پیمانکاران در رکود خوابیده است

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۳۳


علی آزاد، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه شرایط نامساعد اقتصادی فتیله کار پیمانکاران را پایین کشیده است، گفت: پیمانکاران راهساز امروز حداکثر با ۳۰درصد توان اجرایی خود کار می‌کنند و ۷۰درصد توان اجرایی پیمانکاران بلااستفاده مانده است.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی افزود: در عین حال این پیمانکاران تلاش کردند با قبول شرایط نامساعد اقتصادی فعلی، سطح اشتغال را در حرفه خود حفظ کنند تا جوان‌ها بیکار نشوند. وی با بیان اینکه امروز نفت با قیمت ارزانی به فروش می‌رسد، گفت: قطعا انتظار رفع این مشکلات را در کوتاه‌مدت نداریم، اما باید مردم و اصناف با دولت همکاری ‌و شرایط را تحمل کنند. آزاد افزود: البته در این عرصه، در کنار لزوم تکمیل زیرساخت‌های توسعه‌یی کشور که باید در شرایط نامساعد اقتصادی با اولویت‌بندی اجرا شود، حفظ و نگهداری زیرساخت‌ها هم امری حیاتی است که این خود نماد کاملی از اقتصاد مقاومتی است.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان اینکه تهیه پول در کشور سخت شده است، اظهار داشت: به تازگی به دولت پیشنهاد دادیم به جای آنکه اوراق مشارکت با نرخ سود 24درصد بفروشد تا نقدینگی به دست بیاورد‌‌ 100میلیارد دلار تسهیلات از خارج تهیه کند و برای حفظ اشتغال موجود در سطح کشور برای همه بخش‌های صنعت، تولید و پیمانکاری هزینه کرده و به بدنه صنعت و پیمانکاران تزریق کند. وی افزود: تسهیلات خارجی با نرخ سود حداکثر 3درصد ارائه می‌شود، در حالی که دولت برای تهیه پول در کشور اوراق با نرخ سود 24درصد می‌فروشد.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی اضافه کرد: باید مواظب باشیم دیوار اعتماد بین مردم و دولت فرو نریزد و لازمه آن اشتغالزایی برای جوانان و حمایت از تولید است. آزاد اظهار کرد: بازپرداخت این 100میلیارد دلار از محل درآمدهای نفتی تامین خواهد شد و باید اخذ این تسهیلات در بودجه سال‌های آتی قید شود. ‌وی درباره اسناد خزانه اسلامی که دولت بابت بدهی خود به پیمانکاران پرداخت کرد، توضیح داد: درباره اسناد خزانه اسلامی باید گفت آنچه راجع به بدهی‌های معوق گذشته بود و پرداخت شد، از نظر ما مطلوب بود، اما برای آینده انتظار داریم که اگر امروز کار می‌کنیم و چند ماه بعد اسناد خزانه اسلامی را به ما می‌دهند، باید از تاریخ تحقق مطالبه تا تاریخ وصول اسناد، سود مصوب بانکی را به ما پرداخت‌ و تورم را جبران کنند. ‌

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی گفت: به هر حال فلسفه وجود اسناد خزانه اسلامی حفظ قدرت خرید است. آزاد با بیان اینکه امروز فتیله کار پیمانکاران پایین کشیده شده است، گفت: همانطور که گفتم پروژه چندانی برای اجرا توسط پیمانکاران وجود ندارد، با 30درصد ظرفیت خود کار می‌کنیم و 70درصد ظرفیت پیمانکاری خوابیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر