از منطقه

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۲۱

افتتاح خط پروازی تاجیکستان - افغانستان

خط پروازی تاجیکستان‌-‌ افغانستان با فرود نخستین هواپیما در کابل به بهره‌‌برداری رسید. این شرکت خصوصی هوایی هفته‌یی دوبار از دوشنبه به کابل پرواز خواهد داشت و اکثر برنامه‌های پرواز این شرکت روزهای جمعه صورت می‌گیرد. به گزارش افغانستان رو، در حال حاضر مقامات افغانستانی و تاجیک درباره افزایش پروازهای این شرکت با هم در گفت‌وگو هستند. علاوه بر فعالیت شرکت سومون در کابل این شرکت نیز هفته‌یی 2 پرواز به لاهور پاکستان دارد. گفته می‌شود شرکت سومون در نظر دارد که در جریان سال جاری پروازهایش را از دوشنبه به تهران نیز آغاز کند. سومون نخستین شرکت خصوصی هوایی با دفتر مرکزی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان است.


آغاز به کار پارلمان عراق از سه‌شنبه آینده

پارلمان عراق سه‌شنبه آینده فعالیت طبیعی قانون‌گذاری و نظارتی خود را از سر می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی پارلمان ملی عراق، ریاست مجلس نمایندگان عراق از سه‌شنبه آینده فعالیت خود را از سر می‌گیرد و از همه نمایندگان خواسته است تا به مسوولیت‌های قانون‌گذاری و نظارتی خود عمل کنند. در بیانیه پارلمان عراق از کمیسیون‌های مختلف پارلمان خواسته شده تا فعالیت‌های خود را برای آماده کردن قوانین لازم و ضروری برای تصویب در پارلمان این کشور از سر بگیرند. بر اساس این بیانیه، جلسه علنی عمومی مجلس نمایندگان عراق، بعد از آماده شدن ساختمان پارلمان ملی این کشور، متعاقبا اعلام می‌شود. برخی نمایندگان اعلام کردند تا تضمین نشدن امنیت آنها، حاضر به حضور مجدد در جلسات پارلمان نیستند.


امریکایی‌ها نمی‌دانند در افغانستان چه‌کاره‌اند

یک گزارش منسوب به پنتاگون که اخیرا از حالت محرمانه خارج شده نشان داده که سربازان نیروی ویژه امریکایی در افغانستان به‌شدت نسبت به قوانین درگیری در این کشور سردرگم هستند، به نحوی که در جریان درگیری‌های شدید سال گذشته پس از تسخیر شهر قندوز توسط شبه‌نظامیان طالبان مکررا باید از فرماندهان‌شان سوال می‌کردند که تا کجا اجازه کمک به سربازان محلی برای بازپس‌گیری این شهر را دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر