روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۰۷

اعلام نظر اداره تشخیص هویت ناجا در پرونده«ستایش»ایسنا| ابوالقاسم مرادطلب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین با بیان اینکه اداره تشخیص هویت ناجا، نظریه خود را درخصوص آلت قتاله‌ در پرونده «ستایش» دختر 6ساله افغانی اعلام کرده است، اظهار کرد: آلت قتاله یک قبضه چاقو بوده است. پرونده هنوز منجر به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست نشده، اما طی روزهای آینده نهایتا تا چهارشنبه هفته جاری کیفرخواست این پرونده صادر خواهد شد. وی گفت: بازپرس امشب پرونده را مطالعه خواهد کرد و اگر مشکلی نباشد ظرف یکی، دو روز آینده قرار لازم را صادر می‌کند.

نمایندگان مجلس خواستار تعیین ضرب‌الاجل برای توقف برجام شدند ایرنا| 103نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی که در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس قرائت شد، از رییس‌جمهوری خواستند برای توقف اجرای برجام ضرب‌الاجل تعیین کند. در این تذکر که محمد دهقان عضو هیات‌رییسه آن را قرائت کرد، ابراهیم کارخانه نماینده همدان و 102نمایند دیگر از رییس‌جمهوری خواستار تعیین ضرب‌الاجل شدند. هدف از این ضرب‌الاجل «تجدیدنظر در اقدامات داوطلبانه، از سرگیری کلیه فعالیت‌ها در چارچوب ان‌پی‌تی و براساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد دارایی‌های سرقت شده ایران و ادامه شیطنت‌ها و بدعهدی‌ها و کارشکنی‌ها و عدم پایبندی امریکا در عدم رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای مسموم در اجرای برجام» عنوان شده است.

تجمع جمعی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی ایلنا|جمعی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی برای چندمین‌بار در روزهای گذشته با تجمع مقابل مجلس، خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر نمایندگان به مشکلات‌شان شدند. تجمع‌کنندگان معتقدند حدود ۱۶هزار نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در کشور، بدون برخورداری از سابقه بیمه مناسب مشغول به کار هستند.

آدم‌ربایی و گروگانگیری جرم سیاسی محسوب نمی‌شودخانه ملت| مجلس شورای اسلامی برای رفع ایراد شورای نگهبان از طرح جرم سیاسی مشخص کرد که آدم‌ربایی و گروگانگیری جرم سیاسی محسوب نمی‌شود. بر همین اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند (پ) از ماده3 در طرح جرم سیاسی را به این شکل اصلاح کردند که آدم‌ربایی و گروگانگیری به‌عنوان جرم سیاسی محسوب نمی‌شود. این مصوبه مجلس با 144رای موافق، 4رای مخالف و 4رای ممتنع از مجموع 221نماینده حاضر مورد موافقت قرار گرفت.

ارائه لایحه اعتراضی نسبت به دادنامه اصلاحی ایسنا| رسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع بابک زنجانی از ارائه لایحه اعتراضی نسبت به دادنامه اصلاحی پرونده موکلش خبر داد و گفت: دیروز لایحه اعتراضی خود را نسبت به دادنامه اصلاحی جهت فرجام‌خواهی به شعبه رسیدگی‌کننده در دادگاه انقلاب تقدیم کردیم. وکیل زنجانی درحالی این خبر را اعلام کرد که پیش‌تر گفته بود که لایحه اعتراضی را نسبت به رای اصلی پرونده موکلش تقدیم دادگاه کرده و قرار بود نسبت به رای اصلاحی نیز اعتراض کند.

احضار کاردار کویت به وزارت امور خارجه اداره دیپلماسی رسانه‌ای| در پی برگزاری نشست تنی چند از عناصر ضدانقلاب مرتبط با بیگانگان در کویت، کاردار این کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد. در دیداری که این ابلاغ صورت گرفت، مقام وزارت امور خارجه کشورمان بااشاره به اینکه میزبانی چنین گردهمایی در آن کشور مصداق بارز نقض اصول و اعراف شناخته شده بین‌المللی و مغایر با حسن همجواری است، از کاردار کویت خواست مراتب اعتراض کشورمان را به دولت متبوع خود منتقل کند.

افزایش محبوبیت رییس‌جمهور کره‌جنوبی پس از سفر به تهران ایسنا| نتایج یک نظرسنجی در کره‌جنوبی نشان می‌دهد میزان محبوبیت رییس‌جمهوری این کشور پس از سفر مهم وی به ایران افزایش یافته است. خبرگزاری یونهاپ در این خصوص گزارش داد، آژانس نظرسنجی رییل‌متر (Realmeter) به‌تازگی یک نظرسنجی انجام داده که نتایج آن نشان می‌دهد 35.9درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد پارک گئون ‌هی رییس‌جمهور این کشور را تایید می‌کنند که در مقایسه با هفته‌ قبل میزان رضایت شهروندان کره‌جنوبی از رییس‌جمهورشان 4.9درصد افزایش یافته است.

دیدار مقامات بانک‌های بریتانیایی با جان کری درباره تحریم‌های ایران فارس| شبکه اسکای نیوز از دیدار مقامات بانک‌های بریتانیایی با جان کری وزیر خارجه امریکا طی هفته جاری درباره تحریم‌های ایران خبر داد. بانک‌های بریتانیا بعد از دعوت برای ملاقات با جان کری درباره برداشتن تحریم‌های ضدایرانی گفت‌وگو خواهند کرد. شماری از بانک‌های بزرگ بریتانیا در این ملاقات حضور خواهند داشت تا شرایط برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را بررسی کنند. اسکای‌نیوز همچنین گزارش داد که انجمن بانکداران بریتانیا (BBA) متنی را برای اعضا ارسال کرده و از آنها برای حضور فرستادگان ارشد در نشست با کری که در شهر لندن برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

تحریم‌های ایران ابتکار عمل من بود ایسنا| هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی امریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز با تکرار ادعاهای غرب و امریکا علیه برنامه هسته‌یی کشورمان و اینکه تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره آورد، گفت: اگر به تصمیم‌های دشواری که من در آنها دخیل بوده‌ام نگاه کنید، می‌بینید که وقتی من وزیر خارجه بودم تحریم‌های ضدایرانی را وضع کردیم که باعث شد ما به مذاکرات برسیم و برنامه تسلیحات هسته‌یی‌شان را متوقف کنیم. همچنین از طریق مذاکرات آتش میان اسراییل و حماس، یکی از جنگ‌ها در غزه را خاتمه دادیم. وی ادامه داد: شما می‌توانید به سابقه من نگاه کنید و ببینید که پنجمین سالگرد بن‌لادن هم گذشته است. من رویکردی جدی و متمرکز دارم تا به فکر امور کشور باشم.

تحقق سریع اقتصاد مقاومتی با تسهیل قوانین فارس|الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس‌جمهور، حذف قوانین مزاحم در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری خارجی، کشاورزی، صنعت، فضای کسب و کار و فرهنگ را از برنامه‌های مهم معاونت حقوقی خواند و گفت: با تسهیل قوانین می‌توانیم مسیر تحقق سریع اقتصاد مقاومتی را هموارتر کنیم. امین‌زاده دیروز در پنجاهمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی به میزبانی وزارت آموزش و پرورش، به جلسه با نمایندگان مجلس دهم اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد قانون در کشور هنر نیست، قانونگذاری باید آخرین راه‌حل باشد؛ ما باید به سمت قانونگذاری معکوس یعنی حذف قوانین مزاحم و کاهش قوانین حرکت کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر