تولید بنزین معطر!

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰

نور به قبرشان ببارد! الهی عاقبت به‌خیر شوند! باور کنید اگر بسته خروج از رکود و تورم در کشور و نوسانات نرخ ارز و طلا اجازه بدهد، جا دارد فرمایشات این بزرگان را با آب طلا روی بنر بنویسند و از بیلبورد‌های بزرگراه‌های مملکت آویزان کنند! کدام بزرگان؟! مسوولان؟ نه پدر جان... مسوولان که بحمدلله زنده‌‌اند و در حال تلاش از رکود اقتصادی و به خاک مالیدن پوزه تورم هستند. منظور حقیر، قدیمی‌ها و اجداد روی در نقاب خاک کشیده من و شماست که هر جمله‌شان صد تا معنی داشت. حتما شما هم این عبارت قدیمی‌ها را زیاد شنیده‌اید که «فلانی بوی پول به دماغش خورده!»

ما هم مثل شما همیشه فکر می‌کردیم این عبارت یک ضرب‌المثل یا یک اصطلاح است. اما نگو در ورای این عبارت، یک نکته علمی و مهم نهفته است که ما از آن غافل بوده‌ایم و پول واقعا دارای رایحه و بو است! اما اصل خبر

به روایت جراید...

به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان دریافته‌اند که اسکناس دلار امریکا رایحه منحصر به فردی دارد. آنها با استفاده از این ویژگی توانسته‌اند دستگاهی اختراع کنند که می‌تواند چون سگ‌های موادیاب، بوی دلار را استشمام کند و سالانه مانع از قاچاق میلیون‌ها قطعه اسکناس از مرز امریکا به مکزیک شود. شیمی‌دانانی که موفق به کشف رایحه دلار امریکا شده‌اند، یافته‌های خود را در اجلاس انجمن شیمی امریکا ارایه کرده‌اند. دکتر جوزف استتر از گروه مهندسی کی. وی. جی می‌گوید: «استشمام پول هنری ناشناخته است. هیچ کسی تاکنون تلاش نکرده بود این رایحه‌ها را شناسایی کند. ما متوجه شدیم که ضرابخانه امریکا از موادطبیعی متنوعی در ساخت اسکناس دلار استفاده می‌کند که درنهایت رایحه منحصر به فردی را متصاعد می‌کند و می‌توان آن را ظرف یک دقیقه شناسایی کرد.» گروه متخصصانی که جوزف استتر آن را رهبری می‌کند، موفق شده‌اند دستگاهی بسازند که به ماموران گمرک کمک می‌کند رایحه دلار را ردیابی کنند (روزنامه جام‌جم- 28مرداد 93).

ملاحظه فرمودید. حالا حق را به ما می‌دهید که قربان‌صدقه قدیمی‌ها برویم. اما از آنجایی که استفاده از تجارب و اکتشافات دیگران و ارایه رهنمود‌های ارگانیک و مدبرانه، در ذات ما نهفته است، فقط به قربان‌صدقه رفتن اکتفا نکرده و سعی می‌کنیم با استفاده از این قابلیت، چند پیشنهاد کاربردی افاضه کنیم:

الف) تولید بنزین معطر: همان‌گونه که مستحضرید همه ساله چندین هزار لیتر بنزین و گازوییل از ایران به کشور‌های دوست، همسایه، پسرخاله، آشنا و... قاچاق می‌شود. پیشنهاد می‌شود با افزودن مواد معطر به محصولات پالایشگاه‌ها و تولید بنزین و گازوییل معطر، امکان ردیابی آنها فراهم شود. در ضمن درصورت لزوم دولت‌ کشور‌های مقصد هم، می‌توانند با صاحبان خودروهای معطر به جرم خرید بنزین قاچاق برخورد کنند!

ب) تشکیل ستاد بررسی جملات بزرگان: راستش را بخواهید قدیمی‌ها از این دست عبارات و فرمایشات (علی‌الخصوص در مورد پول) زیاد داشته‌اند مثل پول علف خرسه، آدم بی‌پول غالبا تنبورزن می‌شود، بی‌پول مرو به بازار‌/ هرچند سکندر زمانی، پول مثل چرک کف دسته، از روی زمین هم پول پیدا کردی بذار جیبت! ببخشید از روی زمین هم پول پیدا کردی بازم بشمار و قس علی هذا... لذا پیشنهاد می‌شود با تشکیل یک ستاد یا حتی راه‌اندازی یک رشته دانشگاهی، نکات علمی و مفاهیم دقیق و کاربردی این جملات استخراج و در جامعه به‌کار گرفته شوند. شاید به درد تنظیم «سند بسته خروج از رکود» هم خورد.

خدا را چه دیدید!

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر