خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۹۹

اولویت‌بندی کنترل قیمت کالاهای اساسی

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید برضرورت توجه به سبد معیشتی مردم گفت: برای محسوس شدن کاهش نرخ تورم در اقتصاد، دولت با اولویت‌بندی و اعمال نظارت جدی باید قیمت کالاهایی مانند مواد غذایی، پوشاک، هزینه درمان و دارو و اجاره مسکن را به‌طور ویژه کنترل کند. محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی درگفت‌وگو با خانه ملت درخصوص تاثیر کاهش نرخ تورم در معیشت خانوارها گفت: محاسبه نرخ تورم روش تعریف شده‌یی در اقتصاد دارد که براساس آن عمل می‌شود. به‌طور مثال درمحاسبه نرخ تورم اقلامی مانند قیمت طلا، مسکن، آهن و مواد غذایی لحاظ و در رابطه با آن میانگین وزنی محاسبه می‌شود و قیمت اقلام ذکر شده وزن عمده‌یی را ایفا می‌کند. این نماینده در مجلس نهم افزود: رکود اقتصادی موجود در سطح جهان، منطقه و کشور در میزان نرخ تورم تاثیرگذار بوده است، به عنوان نمونه قیمت نفت علاوه بر اینکه رشد نداشته با کاهش نیز روبه‌رو شده که در کنترل نرخ تورم موثر بوده است. به گفته پورابراهیمی، برای محسوس شدن کاهش نرخ تورم در اقتصاد دولت با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی و همچنین اعمال نظارت جدی باید قیمت کالاهایی مانند مواد غذایی، پوشاک، هزینه درمان و دارو و اجاره مسکن را به صورت ویژه کنترل کند.


پایان خردادماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل را تا پایان خردادماه اعلام کرد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران (شادا)، محمدتقی پاکدامن با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور از ابتدای امسال موظف به اجرای اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم است، گفت: یکی از مهم‌ترین تغییرات در قانون جدید تغییر مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) از تیر به خردادماه است.

وی با اشاره به اینکه این تغییر با هدف سهولت و سرعت بخشیدن در ارائه اظهارنامه مالیاتی و افزایش راندمان ارائه خدمات به مودیان صورت گرفته است، افزود: فرم اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال 1394 روی سایت سازمان قرار داده شده است، صاحبان مشاغل می‌توانند از هم‌اکنون با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس WWW.TAX.GOV.IR نسبت به ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر