بازار چاپگرهای سه بعدی 21 میلیارد دلاری می‌شود

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۷۱

کامپیوترورلد- برآوردهای انجمن فناوری مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد ارزش بازار چاپگرهای سه بعدی با رشد سه برابری تا چهار سال آینده به 21میلیارد دلار افزایش می‌یابد. چاپگرهای سه بعدی امروزه برای تولید تقریبا همه ‌چیز از عروسک و لوازم ساده منزل تا اسلحه و خودرو و حتی قطعات پیش ساخته منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد و رشد سالانه این بازار حدود ۳۰درصد برآورد شده است. ارزش بازار یاد شده در سال 2013 حدود چهار میلیارد دلار بوده که در سال 2014 به 6 میلیارد دلار و در سال 2016 به 7میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌های 2018 و 2020 برابر با 13 و 21میلیارد دلار باشد.

40درصد از این رشد حاصل استقبال دو صنعت خودروسازی و لوازم الکترونیک بوده و 15درصد از آن هم مربوط به ساخت وسایل پزشکی است.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد 98درصد از ابزار کمک شنوایی در سال‌های آینده در سطح جهان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طراحی و تولید می‌شوند. بخش عمده درآمد صنعت چاپگرهای سه بعدی یعنی 68درصد مربوط به اروپا و امریکای شمالی بوده و منطقه آسیا - اقیانوسیه 27درصد از درآمد فروش این محصولات را از آن خود می‌کند. گفتنی است، دو سوم شرکت‌های صنعتی در ماه‌های اخیر استفاده از چاپگرهای سه بعدی را آغاز کرده‌اند و 25درصد هم به طور قطع استفاده از این فناوری را در آینده آغاز می‌کنند. سه دلیل مهم استفاده از این چاپگرها توسط این موسسات و شرکت‌ها عبارتند از ساخت نمونه‌های اولیه کالاها(25درصد)، توسعه محصولات (16درصد) و خلاقیت و نوآوری (11درصد) . البته در حال حاضر چاپگرهای سه بعدی تنها 0. 04درصد از کل بازار ساخت محصول در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. اما موسسه پژوهشی Wohlers Associates معتقد است این رقم در نهایت به 5 درصد از کل بازار مذکور می‌رسد و صنعت چاپگرهای سه بعدی را به یک بازار 640 میلیارد دلاری مبدل خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر