تبدیل تلفن هوشمند به حسگر از راه دور

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۶۹

پولوس وان - محققان دانشگاه اکستر و شرکت فوم کرنو (FoAM Kernow) یک برنامه آندروید طراحی کرده‌اند که می‌تواند تلفن همراه را به یک دستگاه جامع سنجش از راه دور تبدیل کند.

این برنامه با استفاده از داده‌های جغرافیایی برای نقشه‌برداری از مناظر می‌تواند به امدادگران در انجام کمک‌های بشردوستانه در مناطق فاجعه‌زده کمک کند.

این برنامه از حسگرهای آنبردی استفاده می‌کند که درحال حاضر در گوشی‌های هوشمند مدرن وجود دارند. این حسگرها شامل شتاب‌سنج، جی‌پی‌اس، قطب‌نما و دوربین هستند و داده‌های مکانی قابل استفاده فوری را در زمان معلق شدن دستگاه از یک پلت‌فرم هوایی سبک مانند پهپاد یا کایت ارائه می‌کنند. برنامه فوق داده‌ها را جمع‌آوری کرده و به تلفن هوشمند اجازه می‌دهد تا به طور مستقل عمل کند؛ از این رو زمانی که در هوا به پرواز درمی‌آید، می‌تواند تصاویر را براساس مشخصات تعیین شده توسط کاربر ثبت کند.

درحال حاضر حسگرهای روی تلفن همراه به جمع‌آوری داده‌هایی در مورد کاربران و ارسال این اطلاعات به شخص سوم می‌پردازند. دانشمندان تصمیم گرفتند از این داده‌ها برای اهداف مفید مانند نقشه‌برداری استفاده کنند.

این برنامه با بسیاری از برنامه‌های کاربردی دیگر متفاوت است زیرا می‌تواند به طور زنده کدگذاری شود به این معنی که عملکرد آن محدود نیست. این امر به کاربر اجازه می‌دهد تا آن را برای اجرای دلخواه یا تصویربرداری براساس معیارهای خاص برنامه‌ریزی کند.

به گفته دیو گریفیت، رییس شرکت FoAM Kernow که این برنامه را توسعه داده این نرم‌افزار برای همه کاربران دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر