اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۶۴

ریسک‌های بدون پوشش بیمه می‌شوند

گروه بانک و بیمه| بیمه تجارت نو به عنوان سی‌امین بیمه کشور، فعالیت خود را از کلید زد؛ مدیرعامل این شرکت از ارائه پوشش‌های جدید بیمه‌یی روستاییان، درمان تکمیلی به ویژه برای ریسک‌های بخش انرژی که پوشش بیمه‌یی ندارند خبرداد و گفت: امسال بین پنج تا یکهزار میلیارد ریال پرتفوی بیمه‌یی پیش بینی شده است. به گزارش «تعادل»، سیدمحمد عباس زادگان مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، در نشست خبری افزود: با افزایش انتظارات مردم از ایفای نقش جدید بیمه‌ها و ضرورت ایجاد آرامش برای حادثه دیدگان، جبران سریع خسارت و جلوگیری از وقفه در فعالیت‌های اقتصادی، توسعه بیمه‌های جدید با در اختیار گرفتن تجربه سایر کشورها و تعامل سازنده با بیمه‌های بین‌المللی ضروری است. وی گفت: امیدواریم با ارائه پوشش‌های جدید بیمه‌یی و افزایش سرمایه با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، بتوانیم سرمایه این شرکت را در سه سال آینده به حداقل 40هزار میلیارد ریال برسانیم.


دلار ارزان و طلا گران شد

صرافان ارز و سکه در معاملات روز یک‌شنبه بازار آزاد، یک دلار امریکا را با 24ریال افت نسبت به روز شنبه 34هزار و 361ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 30هزار ریال افزایش 10میلیون و 390هزار ریال دادوستد کردند. یک یورو در بازار آزاد تهران با 66ریال افزایش قیمت، 39هزار و 344ریال و هر پوند انگلیس نیز بدون تغییر نسبت به روز شنبه 49هزار و 780ریال مبادله شد. امروز صرافان یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم را با 15هزار ریال افزایش قیمت نسبت به روز شنبه، 10میلیون و 395هزار ریال ارزش‌گذاری کردند. همچنین نیم سکه طلای بهار آزادی بدون تغییر قیمت نسبت به روز شنبه پنج میلیون و 330هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با 10هزار ریال افزایش نسبت به روز شنبه 2میلیون و 900هزار ریال فروخته شد. بر پایه معاملات روز یک شنبه، هر قطعه سکه یک گرمی طلا با 10هزار ریال کاهش، یک میلیون و 970هزار ریال و یک گرم طلای 18عیار نیز یک میلیون و 60هزار و 500ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به روز شنبه یک‌هزار و 288دلار اعلام شده است.


افزایش سرمایه بانک مسکن

با فروش اموال غیرمنقول دولتی

نمایندگان شورای اسلامی در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان با اصلاح تبصره 18 لایحه بودجه سال 95 به دولت اجازه دادند تا سقف 50هزار میلیارد ریال اموال غیرمنقول دولتی را فروخته و درآمد حاصله را جهت افزایش سرمایه بانک مسکن اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، با تصویب مجلس دولت اجازه یافت در سال 1395 اموال غیرمنقول دولتی که بهره‌بردار آن وزارت راه و شهرسازی است، به استنثای مصادیق جزو 2 بند د سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را با رعایت قوانین موضوعی کشور تا سقف معادل 50هزار میلیارد ریال به فروش رسانده و درآمد حاصله را جهت افزایش سرمایه بانک مسکن اختصاص دهد.


بخشودگی جریمه دیرکرد تسهیلات مسکن زلزله‌زدگان

معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌یی تاکید کرد، بانک‌ها موظف به بخشش جریمه دیرکرد تسهیلات اعطایی به آسیب دیدگان زلزله و سیل در سراسر کشور هستند. به گزارش شبکه اخبار اقتصاد و دارایی، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در پاسخ به تذکر «عباس فلاحی باباجان» نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به رییس‌جمهوری مبنی بر «عدم توان بازپرداخت وام‌های مسکن دریافتی توسط مردم زلزله‌دیده حوزه انتخابیه اهر و هریس» اطلاعیه‌یی منتشر کرد. در این اطلاعیه می‌خوانیم: بر اساس مصوبه مورخ نهم تیرماه سال 1392 هیات وزیران، بانک‌های عامل، علاوه بر بخشش جریمه دیرکرد تسهیلات اعطایی، موظفند سود اقساط سررسید شده تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان، ناشی از سیل و زلزله در کلیه مناطق کشور را پس از پرداخت اصل تسهیلات توسط متقاضی و در صورت تامین بار مالی و پرداخت آن توسط دولت مورد بخشودگی قرار دهند.


برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی بانک‌ها

نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی بانک‌های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی در ساختمان مرکزی بانک صادرات ایران برگزار شد.

این نشست با هدف هم‌اندیشی و تعامل بیشتر در زمینه موضوعات و مسائل مرتبط با نظام بانکی با محوریت نقش روابط عمومی‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران روابط عمومی بانک‌ها برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، امیرصفری مدیر روابط عمومی این بانک و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها بااشاره به نامگذاری سال٩٥ به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق شعار سال نیازمند مشارکت حداکثری بین نهادهای مختلف است که در این میان روابط عمومی‌ها می‌توانند به عنوان واحدهای بسترساز نسبت به اجرای برنامه و رویکردهای همگرایانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خواسته و نیاز مخاطبان بانک‌ها تغییر کرده و برای اقناع آنها استفاده از روش‌های خلاقانه در کنار استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی الزامی است، گفت: باتوجه به افزایش تبادل دانش و آگاهی مشتریان و مخاطبان شبکه بانکی و بهره‌مندی آنها از ابزارهای ارتباطی جدید لازم است روابط عمومی‌ها به‌عنوان حلقه ارتباطی بین مدیران و مخاطبان نیز همگام با پیشرفت‌های نوین از ابزارهای نوین بهره بگیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر