زیرگذر اعداد

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۵۵

جمع‌آوری 930تن پسماند خشک طی یک سال

شهردار منطقه13 از جمع‌آوری 930تن پسماند خشک در سال گذشته در این منطقه خبر داد. به گزارش میزان، هادی ذاکری بااشاره به جمع‌آوری 930تن پسماند خشک در سال گذشته گفت: به‌طور متوسط ماهانه حدود 930تن پسماند خشک معادل 31تن پسماند در روز از سطح منطقه جمع‌آوری شده است که برابر با ٢٠درصد‏ از کل پسماند تولیدی این منطقه است. وی بااشاره به اقدامات این اداره برای جلب مشارکت شهروندان درخصوص تفکیک پسماند افزود: حدود 3هزار و 750مخزن ویژه پسماند خشک و کارتن پلاست در مدارس، ادارات، سرای محلات، اصناف، شهرک‌ها و واحدهای مسکونی توزیع شد. ذاکری برگزاری 96مراسم قرعه‌کشی در سطح نواحی و اهدای لوازم خانگی و پکیج مواد شوینده به شهروندان فعال در امر بازیافت، برگزاری 46جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها همچنین برپایی 78گروه هنری در مراسم‌ و اعیاد مختلف سال در سطح منطقه از دیگر اقدامات اداره مدیریت پسماند درراستای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند برشمرد.


تایید افسردگی 12درصد مردم ایران

وزیر بهداشت ضمن ابراز تاسف از وقوع خودکشی در کشور، از رسانه‌ها خواست به سلامت روان مردم توجه جدی داشته باشند چراکه مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. به گزارش میزان، حسن هاشمی گفت: طبق مطالعات مکرر و آمارهایی که وجود دارد، ابتلا به بیماری‌های اعصاب و روان در کشور جدی و در برخی استان‌ها جدی‌تر است و از نظر فرهنگی، مردم اختلالات روانی را انکار می‌کنند و برداشت آنها از این اختلالات روانی، افراد زنجیری و دارای رفتارهای غیرقابل کنترل است درحالی که اضطراب، افسردگی، بدخوابی و بی‌خوابی جزو اختلالات روانی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هرقدر درخصوص اختلالات روانی با مردم بی‌پرده صحبت شود، به زندگی بهتر آنها کمک خواهد کرد، افزود: زمانی که از نشاط اجتماعی سخن گفته می‌شود، برخی افراد می‌گویند که برای ایجاد نشاط اجتماعی کنسرت برگزار شود و پس از آن در دسته‌بندی‌های سیاسی قرار می‌گیرد که برخی طرفدار یا برخی مخالف برگزاری کنسرت هستند.

جذب 800معتاد متجاهر در طرح انضباط شهری

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: تاکنون حدود 800معتاد توسط نیروی انتظامی جذب و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند. به گزارش میزان، فرزاد هوشیار پارسیان گفت: باوجود اینکه شهرداری مسوولیتی برای درمان معتادان ندارد، برای کارایی هر چه بهتر چرخه توانمندسازی در بهاران به موضوع درمان ورود کردیم و نمونه آن نیز کمپ خاورشهر به عنوان مرکز ماده15 است. وی با اشاره به وضعیت مددجویان کمپ خاورشهر پس از گذراندن مراحل درمان عنوان کرد: قرار است تمام افرادی که در این کمپ هستند پس از پشت‌سر گذاشتن مراحل درمان به مراکز بهاران منتقل شوند. مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت با تاکید بر اقدامات شهرداری تهران نسبت به تهیه زیرساخت برای فعالیت کمپ‌ها تصریح کرد: شهرداری زیرساخت بسیاری از کمپ‌های ماده16 را آماده کرد و دراختیار ستاد مبارزه با موادمخدر قرار داد.

البته وظیفه شهرداری این نیست که تمام کمپ‌ها را تهیه و آماده‌سازی کند؛ به عبارت دیگر مدیریت شهری در کنار سایر سازمان‌های مسوول باید اقداماتی را برای تهیه زیرساخت‌ها انجام دهد که تاکنون نیز از هیچ نوع فعالیتی فروگذاری نکردیم.

هوشیار افزود: نمونه آن هم آماده‌سازی کمپ سعیدآباد، شفق و اخوان ملارد است که تمام اماکن از ظرفیت لازم برای استقرار معتادان جذب شده برخوردارند.

وی به همکاری گروه‌های مردمی و سازمان خدمات اجتماعی اشاره و عنوان کرد: چهارشنبه هر هفته همراه با گروه‌های مردمی از معتادان کارتن‌خواب دعوت می‌کنیم به کمپ‌های ترک اعتیاد بیایند تا به صورت خودمعرف ترک اعتیاد کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر