مجوز 84 دفتر مسافرت هوایی لغو شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۴۷

گروه راه و شهرسازی پس از اجرایی شدن طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال گذشته، سازمان هواپیمایی کشوری نظارت‌ها روی عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی را افزایش داد، در همین چارچوب، روز گذشته فهرست جدید دفاتر خدمات مسافرتی لغو مجوز یا تعلیق شده، منتشر شد. بر اساس این فهرست جدید، فعالیت 321 دفتر خدمات مسافرتی به حالت تعلیق درآمد و مجوز 84 دفتر مسافرت هوایی لغو شد.

بر این اساس جعفرزاده مشاور رسانه‌یی رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با «تعادل» جزییات این تعلیق‌ها را به شرح زیر اعلام کرد: از این تعداد لغو مجوزها میزان بسیار اندکی به گران‌فروشی‌ها اختصاص داشته که البته پس از آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی نرخی را مصوب می‌کردند که بر این اساس دفاتر خدمات مسافرت هوایی باید بلیت‌ها را با توجه به نرخ طی شده به فروش می‌رساندند که این اتفاق هم افتاد، ولی در موارد بسیار کمی تخلف از این میزان نرخ بلیت دیده شد. همچنین در طول این مدت بازرس‌های سازمان هواپیمایی کشوری از دفاتر مختلف مسافرت هوایی در سراسر کشور بازرسی کرده‌اند که تخلفاتی مانند عدم حضور مدیر فنی در دفتر خدمات مسافرتی، تغییر مکان بدون تایید سازمان هواپیمایی، گرانفروشی بلیت و همچنین صدور بلیت بدون اختصاص صندلی از جمله مواردی است که به ثبت تخلفات رسمی منجر شده است.

براین اساس سازمان هواپیمایی کشوری طبق موقعیت قانونی خود اقدام به تعلیق 321 دفتر خدمات مسافرت هوایی در سطح کشور کرده، همچنین مجوز فعالیت 84 دفتر را نیز در سال 1394 لغو کرده است. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی همچنین گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به خصوص در ایام پیک سفر اهمیت زیادی برای نحوه عملکرد دفاتر مسافرت هوایی دارد و از این‌رو درصورتی‌که تخلف برخی شرکت‌ها پس از اخطارهای این سازمان اصلاح نشود، قطعا بحث لغو مجوز فعالیت‌ آنها به عنوان گزینه‌یی قابل دسترسی در نظر گرفته می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر