کوتاه از خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۴۴

1.5 میلیون سالمند تحت پوشش نهادهای حمایتی

ایسنا علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش «فرآیند قانونگذاری؛ الزامات و راهکارها» و در جمع منتخبان مجلس دهم با بیان اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را وزارت عدالت و توسعه اجتماعی می‌دانم، گفت: وزارتخانه برای سالمندان برنامه دارد، در این دولت شورای سالمندی فعال شد و با برنامه‌های در پیش گرفته شده بیش از 1.5 میلیون از جمعیت 6 میلیونی سالمندی کشور تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتند. به گفته وی، زنان تنهای سالمند مشکل آینده کشورمان هستند، چرا که در حال حاضر بحث تجرد زنان زیاد شده است و طبیعتا آنها در آینده با سبک زندگی مجرد زندگی می‌کنند که باید برای آنها فکری شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای مقابله با فقر بیش از 11میلیون نفر را بیمه درمان کردیم افزود: غالب اینها از حاشیه‌نشین‌ها و کارگران غیررسمی بودند که بیمه درمان شدند. ربیعی در ادامه به تحلیل آماری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص در موضوع مصرف مواد پرداخت و گفت که سن مصرف مواد پایین آمده و زنانه شده است.


تخفیف 50درصدی خدمات توانبخشی در مراکز هلال‌‌احمر

ایرنا سیدرضا رییس‌کرمی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با تشریح برنامه‌های این معاونت در هفته هلال افزود: تخفیف خدمات توانبخشی در استان خراسان رضوی در بخش فیزیوتراپی و توانبخشی بوده و در این استان، تخفیف خدمات، شامل پروتز، ارتز و کفش طبی نمی‌شود. وی ادامه داد: همچنین به مناسبت همزمانی یکی از روزهای هفته هلال با روز بیماری‌های خاص و دیابت، بروشوری با عنوان «دیابت، پای دیابتی و توانبخشی» تهیه شده تا در اختیار مراجعان به مراکز هلال‌احمر قرار گیرد. معاون جمعیت هلال‌‌احمر به برگزاری طرح غربالگری نا‌هنجاری‌های ستون فقرات از 19 و 21 اردیبهشت ماه در برخی استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بر این اساس تیمی از مرکز جامع توانبخشی برای ارزیابی و معاینه رایگان انحرافات و ناهنجاری‌های ستون فقرات دانش‌آموزان دبستان دخترانه حرا در منطقه «خوش» تهران اعزام می‌شود و مقرر شده تا این طرح در برخی استان‌ها مانند خراسان رضوی نیز اجرا شود.

وی به افتتاح درمانگاه عمومی در فارسان و کلینیک تخصصی با مشارکت دانشگاه بروجن در استان چهارمحال و بختیاری اشاره و اذعان کرد: برپایی نمایشگاه تجهیزات توانبخشی در استان خراسان رضوی، ارائه مشاوره توانبخشی (بررسی مشکلات ارتوپدی و راهنمایی) با 50 درصد تخفیف، برگزاری مانور بهداشت و درمان در استان قم به علت تجمع زائران به مناسبت نیمه شعبان در جمکران و حرم حضرت معصومه (س) و تقویت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشت و درمان در این استان از دیگر برنامه‌های معاونت بهداشت در هفته هلال است


اصلاح قیمت داروهای زیانده و کاهش قیمت داروهای خارجی

ایسنا دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت دارو در سال جاری و بودجه سازمان غذا و دارو در این زمینه گفت: میزان اعتباری که در سال 95 جهت حمایت از داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج پیش‌بینی شده، به اندازه سال گذشته است. وی با اشاره به بودجه سال 95 افزود: طبق بودجه امسال سازمان غذا و دارو دارای دو ردیف بودجه‌یی است که این دو ردیف جمعا حدود 2000 میلیارد تومان بوده و برای حمایت از داروهای بیماران خاص، صعب‌العلاج و گروه زیادی از بیماران در نظر گرفته شده است. یعنی امسال نیز مبلغی که در سال 94 اختصاص داده شده بود، برای ما در نظر گرفته شده است. دیناروند درباره چگونگی قیمت دارو در سال جاری نیز گفت: در وزارت بهداشت کماکان سیاست‌های سال گذشته را در زمینه قیمت دارو ادامه می‌دهیم. بر این اساس امسال نیز بحث کنترل قیمت دارو وجود دارد. این سیاست در مورد واردات سخت‌گیرانه بوده و به سمت کاهش قیمت می‌رود. در حالی که درباره داروهای تولید داخل، سیاست کنترل قیمت را به گونه‌یی که تولید آسیب نبیند، پیش می‌بریم.


آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک کالایی

مهر علی قنبری معاون وزیرجهاد کشاورزی وضعیت ذخایر استراتژیک کالایی را بسیار مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ما برای بیش از ۵ ماه ذخیره گندم داریم، ضمن اینکه ذخایر برنج، روغن و قند و شکر برای حدود ۳ ماه آینده کافی است، بنابراین هیچ مشکلی در زمینه ذخایر این کالاها وجود ندارد. وی میزان خرید تضمینی گندم را حدود یک میلیون و ۲۰۰هزارتن اعلام و اضافه کرد: این خرید در ۸ استان کشور شامل استان‌های ایلام، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان انجام شده است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه استان خوزستان با ۷۹۵ هزارتن خرید رتبه اول را در این زمینه دارد، ادامه داد: بعد از خوزستان، بیشترین میزان خرید به ترتیب در استان‌های فارس با ۱۰۰ هزارتن، ایلام با ۹۳ هزارتن، کرمان با ۹۰ هزارتن و بوشهر با ۸۴ هزارتن انجام شده است. معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۹ تا 9.5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود، افزود: خوشبختانه سیلاب و سرمازدگی‌های بهاره اگرچه عملیات خرید را مقداری کندتر کرد اما تاثیری بر میزان تولید گندم نداشت و خسارتی در این زمینه ایجاد نشد. قنبری با اشاره به اینکه پیش‌بینی وزارت جهاد کشاورزی این است که امسال حدود ۱۳میلیون تن گندم در کشور تولید شود، خرید تضمینی کلزا را نیز مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۳هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شده که ۱۰هزار و ۷۵ تن آن در استان خوزستان بوده است. وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، امسال ۱۰۰هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شود، درباره پرداخت مطالبات کشاورزان نیز گفت: تاکنون بالغ بر ۷۰ تا ۷۵ درصد مطالبات گندمکاران و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد طلب کلزاکاران به آنان پرداخت شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر