کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۸۴۵

لزوم تسریع عملیات اجرای پالایشگاه بندرعباس

تسنیم| عباس کاظمی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پس از بازدید از طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس در نشست با پیمانکاران، مدیران و مسوولان پالایش و پخش، شرکت پالایش نفت بندرعباس و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با تاکید بر انجام تعهدات در زمان تعیین شده از سوی پیمانکار اظهار داشت: این طرح با توجه به نقش مهم در تولید فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و نفت گاز با کیفیت، جزو طرح‌های مهم در حوزه پالایشگاهی است.


افت 45 درصدی سطح ذخایر آب در هرسال

مهر| ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه سالانه ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر از سطح ذخایر آب کشور کاسته می‌شود، گفت: این مسائل باعث بروز پدیده فرونشست و فروچاله‌ها می‌شود. محمودی، ‌در خصوص وقوع فرونشست و فروچاله در برخی مناطق کشور و خطر ایجاد نشست‌های جدید زمین در اثر پایین رفتن سطح سفره‌های زیرزمینی آب گفت: به صورت میانگین سالانه در دشت‌های کشور ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر افت سطح ذخایر آب را داریم.

قائم‌مقام وزیر نیرو اظهار داشت: در 6 حوضه آبریز فعلی کشور میانگینی که وجود دارد در طول سال حداقل ۳۰ سانتیمتر ذخایر آب زیرزمینی پایین می‌رود. بنابراین در طول یک سال نهایتا تا ۴۵ سانتیمتر سطح آب زیرزمینی کشور پایین می‌رود که البته این میزان در دشت‌های مختلف متفاوت است. حال وقتی سطح آب پایین می‌رود پس از آن در فواصلی احتمال فرونشست زمین نیز وجود دارد. این مقام مسوول در وزارت نیرو افزود: پس از خالی شدن حفره‌های زیرزمینی از آب، هوا توان نگهداری زمین را ندارد و با فشارهایی که ایجاد می‌شود، دچار فرونشست می‌شود.


امضای توافقنامه با یک شرکت کانادایی

فارس|‌ امیرعباس حسینی معاون امور بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به امضای 3 توافقنامه پژوهشی با شرکت‌های داخلی و خارجی که امروز به امضا رسید، گفت: نخستین توافق با شرکت کیگام کره جنوبی بود که این شرکت بزرگ‌ترین موسسه مطالعات زمین‌شناسی در شرق آسیاست. در این توافقنامه که به ارزش 10میلیون دلار است، قرار است این شرکت در زمینه زمین‌شناسی با پژوهشگاه صنعت نفت همکاری کند. وی با اشاره به توافق دوم گفت: این توافق نیز با شرکت نفت مناطق مرکزی برای دستیابی به اهداف تعیین شده این شرکت برای تولید نفت با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه صنعت نفت به صورت 50-50 اجرایی می‌شود.


علاقه‌مندی او‌ام‌وی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران

ایسنا|‌ اروین کرولف، مدیر ارشد شرکت OMV اتریش در خاورمیانه و شمال آفریقا از همکاری‌های این شرکت با ایران پیش و پس از تحریم‌ها سخن گفت و با اشاره به علاقه‌اش برای حضور و سرمایه‌گذاری با همکاری شرکت ملی نفت ایران گفت: ما پیش از تحریم‌ها و در دوره تحریم‌ها در ایران حضور داشتیم و در حال حاضر با رفع تحریم‌ها نیز اینجا هستیم و هیچ‌وقت این کشور را ترک نکردیم.

وی در ادامه با اشاره به همکاری‌های شرکت OMV با ایران اظهار کرد: کشور و شرکت ما از اوایل سال 2000 در یک همکاری موفق با شرکت ملی نفت ایران بود، اما ما به واسطه تحریم‌ها از 2006 و 2007 ناچار شدیم این همکاری را متوقف کنیم تا امروز که تحریم‌ها در حال حذف شدن است و به محض اینکه فضای موجود برای حضور ما مهیا شود، ما سرمایه‌گذاری و همکاری‌های خود را ادامه می‌دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر