روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۹۰

استقبال از آثار حسن روحانی در غرفه کتابخانه ملی-ایرنا| غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی مانند سال‌های گذشته میزبان کتاب‌های حسن روحانی است و اقشار مختلف بازدیدکنندگان به ویژه قشر دانشگاهی از خریداران آثار رییس‌جمهوری در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند. دو کتاب «دیپلماسی هسته‌ای» و «خاطرات دکتر حسن روحانی» از جمله کتاب‌های پرفروش در بخش آثار رییس‌جمهوری محسوب می‌شوند. برای سومین سال متوالی است که آثار رییس‌جمهوری از طریق غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی عرضه می‌شود.

تحریم‌ها عامل بیکاری بسیاری از کارگران-ایلنا| آیت‌الله صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران گفت: کارگرها در بیشتر کشورها موی دماغ هستند اما کارگران ما از حقوق خود گذشتند و امام زمان(عج) را خشنود کردند. آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه خدا نیز خود کارگر است و هیچگاه کار خود را تعطیل نکرده است، گفت: کارهای ما می‌توانند مظهر خدا باشند. خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: تحریم‌ها بسیاری از کارگران ما را بیکار کرده است و ما صلاح نمی‌دانیم این آمار‌ها را بیان کنیم اما کارگران در این سال‌ها تحمل کردند.

در همه مدارس مقطع متوسطه اول مشاور داریم-ایسنا| علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حضور کم‌رنگ مشاوران مدارس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: در همه مدارس مقطع متوسطه اول مشاور داریم اما در برخی مناطق که نیاز متوسطه اول برطرف شده مشاورانی در مدارس ابتدایی و متوسطه دوم هم مشغول به کار هستند البته باید طبق سند تحول در همه دوره‌ها مشاوره داشته باشیم که باید به تدریج نسبت به تامین آن اقدام کنیم. وی همچنین درباره حضور وزارت آموزش و پرورش در کمپ‌های ترک اعتیاد و زندان‌ها برای سوادآموزی کودکان در سن تحصیل، عنوان کرد: در همین زمینه با سازمان زندان‌ها تفاهمنامه‌یی داریم اما هنوز از سوی کمپ‌های ترک اعتیاد درخواستی مطرح نشده است.

پیامک عارف به «مینو خالقی» برای حضور در ضیافت شام-ایلنا| در پی انتشار خبری درخصوص دعوت از «مینو خالقی» به ضیافت شام ریاست‌جمهوری با منتخبان مجلس دهم، متن پیامکی که از سوی محمدرضا عارف برای دعوت از او جهت حضور در این مراسم ارسال شده‌ بود، در رسانه‌هامنتشر شد. در این پیامک، ضمن دعوت از خالقی برای حضور در همایش «لیست امید» که امروز از ساعت ۱۴ در مرکز همایش‌های رایزن‌ برگزار خواهد شد، از او برای حضور در ضیافت شام رییس‌جمهور در پاستور نیز دعوت به عمل آمده است.

علت تعویق سفر ظریف به امریکای لاتین- ایسنا| یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، با تایید خبر تعویق سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به امریکای جنوبی اعلام کرد: با توجه به تحولات داخلی یکی از کشورهای مورد بازدید، پس از رایزنی با مقامات این کشور و دیگر کشورهای موجود در برنامه این دیدار منطقه‌یی، مقرر شد این سفر به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری در آینده نزدیک انجام تا زمینه‌های لازم برای تحقق هر چه بهتر اهداف سفر فراهم شود. پیش از این اعلام شده بود سفر ظریف به امریکای جنوبی از یک‌شنبه 19 اردیبهشت آغاز و وی در طول 6 روز به کشورهای برزیل، بولیوی، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه سفر می‌کند. طبق برنامه پیش‌بینی‌شده قرار بود این سفر منطقه‌یی با هدف گسترش هرچه بیشتر مناسبات سیاسی و اقتصادی با این کشورها انجام شود و یک هیات اقتصادی نیز وزیر امور خارجه را همراهی کند.

سفر وزیر خارجه ترکمنستان به ایران- آنا|

سید محمد احمدی سفیر ایران در ترکمنستان اعلام کرد: رشید مراداف، وزیر امور خارجه و معاون رییس‌جمهوری این کشور امروز در راس هیاتی عالیرتبه سیاسی عازم تهران می‌شود. احمدی تصریح کرد: ملاقات و مذاکرات جداگانه با رییس‌جمهوری و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین اهداف سفر یک روزه وزیر امور خارجه ترکمنستان به تهران برنامه‌ریزی شده‌ است. وی با بیان اینکه مراداف وزیر امور خارجه ترکمنستان، ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد، گفت: وزیر امور خارجه ترکمنستان قرار است در جریان این سفر با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که ریاست طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با کشور ترکمنستان را برعهده دارد، نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

آمانو گزارش خوبی از اجرای برجام ارائه کرد - ایرنا| علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی پس از گفت‌وگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در وین گفت: آمانو گزارش خوبی از اجرای برجام ارائه کرد و ما هم تاکید کردیم آژانس صرفا بر مبنای برجام نظر دهد نه برخی تفسیر‌ها. وی افزود: برجام یک تفاهمنامه بسیار قطور است و بندهای زیادی دارد که در برخی بندها ممکن است نظرات مختلفی به لحاظ تفسیری بیان شود، به همین دلیل ما اصرار داریم آژانس مطابق آنچه در بندها آمده و نوشته شده نظر دهد نه مطابق آنچه ممکن است با برداشت‌های متفاوت مطرح شود.

هند پول نفت ایران را از طریق بانک‌های اروپایی پرداخت می‌کند - تسنیم| دهارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، در مصاحبه با رویترز گفت: بانک‌های مرکزی هند و ایران توافق کرده‌اند برای پرداخت پول نفت به تهران از بانک‌های اروپایی استفاده کنند. وی افزود: توافقی بین بانک‌های مرکزی ایران و هند صورت گرفته است که براساس آن بانک‌های اروپایی عاملی برای تسویه حساب مالی (بین ایران و هند) خواهند بود. آنها (بانک‌های اروپایی) با بانک‌های ایرانی در ارتباط خواهند بود و ما پول (نفت) را به بانک‌های اروپایی پرداخت خواهیم کرد.

تاکید بر گسترش روابط میان ایران و پاکستان- ایرنا| مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان روز پنج‌شنبه با «چودری نثار علی‌خان» وزیر کشور پاکستان دیدار کرد و در این دیدار دو طرف بر ضرورت تسریع در روند گسترش همکاری‌های دو جانبه به ویژه در حوزه‌های بانکی، تجاری و اقتصادی تاکید کردند. هنردوست در این دیدار تاکید کرد که بانک‌های پاکستانی باید با سرعت بیشتری در جهت عملیاتی کردن همکاری با بانک‌های ایرانی و هموار کردن زمینه‌های فعالیت‌ها و همکاری‌های تجاری میان تجار و بازرگانان دو کشور گام بردارند.

دیدار قشقاوی با نایب‌رییس پارلمان دانمارک- ایسنا| حسن قشقاوی معاون امور کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه در دیدار با کریستین سن نایب‌رییس پارلمان دانمارک اظهار امیدواری کرد که هیات‌های پارلمانی دوکشور در آینده نزدیک برای رایزنی و تبادل نظر به دوکشور سفر کنند. قشقاوی همچنین در این دیدار پیشنهاد تشکیل گروه دوستی پارلمانی را ارائه کرد که مورد استقبال طرف دانمارکی قرار گرفت. کریستین سن نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری به عنوان پلی برای گسترش ارتباطات میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک رییس کمیته سیاست خارجی پارلمان دانمارک به ایران سفر کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر