دولت و شورای نگهبان به هیات عالی حل اختلاف قوا مراجعه کنند

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۸۹

احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در کانال شخصی خود در تلگرام پیشنهاد کرد برای حل اختلاف‌نظر میان وزارت کشور و شورای نگهبان درباره مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در انتخابات 7 اسفند 94 به هیات عالی حل اختلاف قوا مراجعه شود. به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه هر نهاد مسوولی در جامعه باید برای اقدامات خویش توجیه قانونی داشته باشد و آن را به مردم ارائه دهد، نوشته است: جایگاه بلند شورای محترم نگهبان که حافظ قانون اساسی است این ضرورت را دوچندان می‌کند. اما توضیح ناکافی، به ویژه در این مورد هزینه سنگینی برای این نهاد مهم و کل کشور داشته و دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اضافه کرد: در برابر این اتفاق، حساسیت رییس‌جمهوری محترم که برای حمایت «از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص» نیز سوگند خورده است، امری طبیعی و منتظر بود.

وی خاطرنشان کرده است: اما این قبیل مسائل باید در سازوکارهای پیش‌بینی شده حل شود. در این باره برخلاف نظر برخی نمایندگان محترم، کار را نمی‌توان به مجلس واگذارد. زیرا با این نظر شورا، اساسا صدور اعتبارنامه فرد منتخب در وزارت کشور غیرقانونی است. بنابراین مجلس دهم محملی برای ورود نخواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر