کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۶۳

گام‌های پایانی برای انتخاب پیمانکار آزادگان جنوبی

شانا| محمود مرعشی، مجری طرح توسعه آزادگان جنوبی امسال را به لحاظ حفاری، سال مهمی برای این میدان برشمرد و گفت: حفاری‌های میدان آزادگان جنوبی سال ٩٥ به مرور زمان به پایان می‌رسد. براساس قرارداد، حفاری ٤٠ حلقه چاه از میدان آزادگان جنوبی به شرکت ملی حفاری ایران و ٢٠ حلقه چاه به شرکت پدکس واگذار شده است. مجری طرح توسعه آزادگان جنوبی با اشاره به برگزاری مناقصه ٢٠ حلقه چاه آزادگان جنوبی گفت: ارزیابی کیفی پیمانکاران به پایان رسیده است و اکنون در مرحله توزیع اسناد فنی هستیم که طبق برنامه، پیمانکاران پس از توزیع اسناد فنی سه هفته فرصت دارند پیشنهادهای مالی و فنی خود را ارائه کنند. وی با بیان اینکه انتظار داریم به زودی تکلیف برندگان این مناقصه مشخص شود، اظهارکرد: هم‌اکنون ١٨ دکل در آزادگان جنوبی فعالیت می‌کنند که با مشخص شدن برندگان این مناقصه، چهار دکل دیگر به این منطقه منتقل می‌شود.


صادرات نفت ایران به اروپا

از طریق اوکراین

تسنیم|‌ ناسالیک، وزیر انرژی اوکراین از قصد ایران برای صادرات نفت خود به اروپا از خاک این کشور خبر داد و گفت: قرارداد مربوطه در این زمینه احتمالا طی ۲ ماه آینده بین دو کشور به امضا خواهد رسید. طبق گزارش اینترفاکس، ایهور ناسالیک، وزیر انرژی و

زغال سنگ اوکراین گفت: ایران علاقه‌مند به ارسال نفت از طریق خط لوله نفتی اودسا-برودی به مقصد اروپاست. ناسالیک گفت: «روز 29 آوریل به درخواست سفیر ایران یک نشست دیپلماتیک برگزار شد. آنها ابراز علاقه زیادی نسبت به انتقال نفت از طریق خط لوله اودسا-برودی نشان دادند، زیرا معتقدند این خط لوله بهترین گزینه از نظر ملاحظات حمل و نقل نفت است.» به گفته این مقام دولت اوکراین، قرارداد مربوطه در این زمینه احتمالا طی 2 ماه آینده بین دو کشور به امضا خواهد رسید. خط لوله نفتی اودسا - برودی، یک خط لوله نفتی بین شهرهای اودسا در ساحل دریای سیاه و برودی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان است.


دورخیز کره جنوبی برای توسعه میدان گازی بلال

شانا|‌ کریم زبیدی، رییس شورای عالی مخازن شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت گاز کره جنوبی خواهان همکاری با ایران در توسعه میدان گازی بلال است و به این منظور در قالب تفاهمنامه‌یی، امکان مطالعه و ارزیابی میدان برای این شرکت فراهم شده است. کریم زبیدی با بیان این مطلب گفت: پیش از این، پژوهشگاه صنعت نفت نیز نسبت به مطالعه جامع میدان گازی بلال اقدام کرده بود که البته این مطالعه با هدف توسعه و سرمایه‌گذاری نبود. وی همچنین گفت: شرکت‌هایی که خواهان همکاری با صنعت نفت ایران در توسعه مخازن نفت و گاز هستند، برای تصمیم‌گیری در مورد ورود به پروسه سرمایه‌گذاری و توسعه میدان به مطالعه و ارزیابی اولیه مخزن نیاز دارند و کوگس نیز به این منظور، میدان گازی بلال را مطالعه خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر