روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۵۹

راه‌اندازی 6 هزار طرح صنعتی

ایسنا| معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از راه‌اندازی 6000 طرح صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: اولویت اجرایی با طرح‌هایی است که در اقتصاد کشور موثر هستند. غلامرضا سلیمانی گفت: راه‌اندازی حداکثر 10هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است. معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از مسوولان خواست تا واحدهای در دست راه‌اندازی را با تدابیر ویژه انتخاب کرده و پس از توزیع منابع نیز، بر نحوه کار و سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها نظارت لازم را داشته باشند. سلیمانی با بیان اینکه صادرات بخش صنعت در سال جاری نسبت به سال گذشته باید 10میلیارد دلار رشد داشته باشد، از شکل‌گیری 50 کنسرسیوم در استان‌ها خبر داد و گفت: از این تعداد باید 6کنسرسیوم تا پایان سال شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کند.


انتقاد از کم‌کاری بانک‌های آلمان

گروه تجارت| نماینده شورای اقتصاد آلمان با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ملاقات کرد. در این دیدار «الکساندر گرژینیا» گفت: شرکت‌‎های آلمانی از اینکه دنبال رفع تحریم‌‎ها، روابط‌شان با ایران به سرعت در حال رشد است، بسیار اظهار رضایت می‌کنند. با این حال، رییس اتاق تهران مشکل جدی در آغاز همکاری‌های اقتصادی میان بنگاه‌های دوطرف را کم‌کاری بانک‌های آلمان و محافظه‌کاری نهادهای مالی این کشور در برقراری مناسبات با ایران عنوان کرد و افزود: بانک‌ها و موسسات مالی آلمان هنوز متوجه بازار سودده همکاری با ایران نشده‌اند و این در حالی است که شرکت‌های صنعتی و اقتصادی این کشور طی ماه‌های اخیر با رفت‌و‌آمدهای خود به ایران، به این مهم دست پیدا کرده‌اند. وی با بیان اینکه برای بانک‌های آلمان بخش عمده‌یی از قوانین و مقررات همکاری با ایران هنوز روشن نیست، تصریح کرد: تبلیغات مناسب از اینکه آغاز همکاری‌ها با ایران هیچ‌گونه مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد کرد و نیز انجام مذاکرات و جلسات متعدد با مدیران بانک‌های بزرگ این کشور، می‌تواند از ترس و نگرانی آنها بکاهد.


صرفه‌جویی ارزی 6 میلیون‌دلاری

گروه صنعت| هفته آینده و با حضور برخی مقامات دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بزرگ‌ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور در استان تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. بزرگ‌ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور با هدف تامین نیاز به ترانسفورماتور در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع و همچنین توسعه صادرات و اشتغال، در شهر پرند و با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و ۵۰۰میلیارد ریال احداث شده است. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، سالانه در این کارخانه ۱۴هزار ترانس تولید خواهد شد و همزمان با افتتاح این سایت جدید تولیدی، بیش از ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد. با بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور ضمن جلوگیری از خروج سالانه ۴۰میلیون دلار ارز از کشور، با صادرات تولیدات این کارخانه بیش از ۶ میلیون دلار ارز وارد کشور خواهد شد.


پیگیری حل اختلافات فولادی‌ها

ایسنا| رییس هیات عامل ایمیدرو از برگزاری جلسه‌یی برای حل اختلاف فولاد مبارکه و صنایع پایین‌دستی در زمینه‌ تامین نیاز مواد اولیه این صنایع خبر داد. مهدی کرباسیان اظهار کرد: قیمت جهانی فولاد که در سال گذشته افت زیادی پیدا کرده بود امسال کمی افزایش پیدا کرد، اما با این حال باز هم نسبت به قیمت سال 1393 پایین‌تر است. به این ترتیب شرکت‌های فولادساز با این افزایش قیمت تنها از زیاندهی خارج شده‌اند. رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: در صورتی که برخی محصولات را نتوانیم در داخل تولید کنیم باید از کشورهای خارجی وارد شود، اما باید حواسمان باشد که مثل سال گذشته که بیش از دو میلیون دلار فولاد به کشور وارد شد، صنعت فولاد کشور ضربه نخورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر