اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۵۴

شهرهای فرودگاهی امام(ره)

و اینچئون خواهر خوانده شدند

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به امضای یادداشت ‌تفاهم همکاری همه‌جانبه در زمینه‌های تبادل تجربیات، سرمایه‌گذاری، ساخت، اجرا و مدیریت میان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی ایران و شهر فرودگاهی اینچئون کره جنوبی گفت: این یادداشت تفاهم به نوعی قرارداد خواهرخواندگی بین دو مجموعه شهرفرودگاهی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شهر فرودگاهی اینچئون کره یادداشت ‌تفاهم همکاری همه‌جانبه در زمینه‌های تبادل تجربیات، سرمایه‌گذاری، ساخت، اجرا و مدیریت به امضا رساندند. محمود نویدی بعد از امضای این تفاهمنامه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این یادداشت تفاهم به نوعی قرارداد خواهرخواندگی بین دو مجموعه شهر فرودگاهی محسوب می‌شود گفت: فرودگاه اینچئون

کره‌جنوبی با ظرفیت جابه‌جایی سالانه ۱۲۰میلیون مسافر فعالیت می‌کند و یکی از پر ترافیک‌ترین فرودگاه‌های جهان است به‌طوری که رتبه دومین فرودگاه جهان در حوزه پروازهای باری و هشتمین فرودگاه جهان در بخش اعزام و پذیرش مسافر را به خود اختصاص داده است. مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: فرودگاه اینچئون هر سال در بخش خدمات مسافری و کیفیت این خدمات رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص می‌دهد. وی افزود: سال گذشته با امضای قرارداد با شرکت ناکو هلند، این شرکت به عنوان شرکت مشاور کارفرما شهر فرودگاهی امام خمینی انتخاب شد. همچنین سال گذشته سند همکاری با شرکت‌های ونسی و بوی فرانسه برای سرمایه‌گذاری در ساخت ترمینال مسافری ایرانشهر به امضا رسید که در صورت امضای یادداشت تفاهم با فرودگاه اینچئون کره امکان سرمایه‌گذاری و همکاری این فرودگاه در بخش‌های مختلف مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی فراهم می‌شود.


هضم ۲۷۰۰ روستا

در محدوده کلان‌شهرها

هوشنگ خندان دل، معاون وزیر کشور گفت: حاشیه‌نشینی در شهرها معلول یک یا دو مساله خاص نیست، بلکه نتیجه عدم تعادل در عرصه‌های مختلف خصوصا اقتصادی و مالی است. هوشنگ خندان‌دل در خصوص علل ایجاد حاشیه‌نشینی گفت: حاشیه‌نشینی در شهرها معلول یک یا دو مساله خاص نیست، بلکه نتیجه عدم تعادل در عرصه‌های مختلف خصوصا اقتصادی و مالی است. معاون عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه ‌تبعات و آثار عدم تعادل اقتصادی در شهرها منحصر به عقب‌ماندگی کالبدی نیست، ادامه داد: یکی از منفی‌ترین آثاری که از حاشیه‌نشینی نصیب شهرها می‌شود، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی حاشیه‌نشینی را نتیجه جابه‌جایی جمعیتی در همه سطوح اعم از ملی، منطقه‌یی و شهری دانست و افزود: در اطراف کلان‌شهرها بیش از 2 هزار و ۷۰۰ روستا به شهرها پیوسته‌اند که کانون مشکلات اجتماعی هستند. سپس محدوده این حاشیه‌ها بزرگ‌تر شدند و آن دسته از ساکنان داخل شهرها که توان تامین مالی تهیه مسکن در بافت‌های داخلی شهر را نداشتند، به این سکونتگاه‌ها پیوستند. رییس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه ساخت مدرسه، آموزشگاه، درمانگاه و امثال آنها آثار مثبت کوتاه‌مدت و محدود دارد، تصریح کرد: برای حل دایمی معضل حاشیه‌نشینی در کشور، باید نسبت به سکونت در این مناطق سختگیری کنیم. رسیدگی کالبدی به سکونتگاه‌های غیر رسمی مرهم کوچکی بر مشکلات ساکنان این بافت‌هاست و بهترین راه‌حل برطرف کردن این معضل، سختگیری سکونت مجدد و بیشتر در آنجاست.


نیاز ایرلاین‌ها

۱۰میلیارد دلار اعتبار در سال

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تلاش ایرلاین‌ها برای کاهش رقم حداقل کفایت سرمایه، گفت: شرکت‌های هواپیمایی به‌طور میانگین سالانه ۱۰میلیارد دلار برای تامین ناوگان نیاز دارند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با مهر، درخصوص مصوبه کفایت سرمایه ایرلاین‌ها، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی توانایی تامین رقمی را که وزارت راه و شهرسازی برای حداقل سرمایه اعلام کرده است، ندارند؛ به همین دلیل جلساتی را با مسوولان داشتیم تا رقم حداقل کفایت سرمایه را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه رقم اعلام شده برای کفایت سرمایه ۱۰۰میلیون دلار یا ۳۵۰میلیارد تومان تعیین شده است، افزود: البته این رقم برای شرکت‌هایی که پروازهای محدودتر یا چارتری دارند، کمتر است اما در مجموع سرمایه بالایی به شمار می‌رود که از توان شرکت‌های هواپیمایی خارج است. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تامین هواپیما از سوی شرکت‌های خصوصی، اظهار کرد: ایرلاین‌ها تلاش دارند تا از طریق اجاره یا اجاره به شرط تملیک، هواپیمای مورد نیاز خود را تامین کنند اما متاسفانه یکی از مشکلات، تامین مالی ورود این هواپیماهاست. سامانی به محدودیت‌های صندوق توسعه ملی برای وام‌دهی به شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: به دلیل محدودیت‌هایی که در اساسنامه صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد، این شرکت‌ها هنوز نتوانسته‌اند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر