از منطقه

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۲۹

اعطای یک هکتار زمین رایگان به هر شهروند روس

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن هر شهروند روس می‌تواند درخواست مالکیت بر یک هکتار زمین رایگان ارائه کند. این قانون اراضی منطقه خاور دور روسیه و اراضی دولتی در جمهوری یاقوتستان، شبه‌جزیره کامچاتکا، منطقه پریموری، خابار و فسک کرای و منطقه آمور است. هر شهروند روسی که علاقه‌مند است مالک این قطعه زمین شود باید به قانون اصلاحات ارضی یعنی احداث دست‌کم یک ساختمان یا اجرای یک طرح عملی در آن ظرف 5 سال پایبند باشد.


کمک 878میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به افغانستان

وزارت دارایی افغانستان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که بانک توسعه آسیایی تعهد کرده است تا 878میلیون دلار تا چهار سال آینده برای توسعه این کشور کمک کند. دفتر مطبوعاتی وزارت دارایی افغانستان در این بیانیه اعلام کرد که بانک توسعه آسیایی در چهل و نهمین نشست این بانک در آلمان تعهد کرده است که تا این مبلغ را در چهار سال آینده در اختیار دولت افغانستان قرار دهد. در بیانیه افزوده شده که 858 میلیون دلار از این کمک در بخش‌های راه و ترابری، انرژی، بهره‌برداری از منابع زیرزمینی و 20میلیون دلار دیگر آن برای جلوگیری از حوادث طبیعی هزینه خواهد شد. وزیر دارایی افغانستان ضمن قدردانی از بانک توسعه آسیایی اعلام کرده این کمک، به افغانستان توانایی اجرای طرح‌های بزرگ را در بخش انرژی، راه و ترابری و منابع آب می‌دهد تا این کشور بتواند در آینده به سوی خودکفایی گام بردارد. «توماس پنیلا» رییس این بانک نیز اظهار داشته که برای کمک به افغانستان متعهد است و همچنان به کمک‌های خود به این کشور ادامه خواهد داد، این بانک یکی از بزرگ‌ترین کمک‌کننده‌ها برای پیشرفت و توسعه افغانستان است.


اعتراض کارگران درعربستان به دلیل عدم پرداخت حقوق‌شان

منابع عربستانی از اعتصاب و اعتراضات شدید کارگران این کشور به دلیل پرداخت نشدن حقوق‌شان خبر دادند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌یی القدس العربی، اخیرا شرکت‌های پیمانکاری عربستان ازجمله شرکت «بن‌لادن» که بزرگ‌ترین شرکت پیمانکاری در این کشور محسوب می‌شود، با فشارهای مالی سنگینی روبه‌رو شده‌اند. شرکت بن‌لادن ده‌ها هزار تن از کارکنانش را بیرون کرده و چندین پروژه ازجمله پروژه سوم توسعه حرمین شریفین و پروژه توسعه فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده را نیمه‌کاره رها کرده است.

به دلیل اینکه وزارت دارایی هزینه‌های این شرکت‌ها را پرداخت نکرده است، بیشتر این شرکت‌ها از جمله «بن‌لادن عربستان» و «سعودی اوجیه» پرداخت حقوق کارگران و کارکنان خود را متوقف کرده‌اند. همین مساله موجب اعتصاب و اعتراضات شدید کارگران و کارکنان عربستانی شده است. به همین خاطر کارگران خشمگین شرکت بن‌لادن اعتراض کرده و 7 اتوبوس وابسته به این شرکت را به آتش کشیدند. این شرکت از چهار ماه پیش حقوق کارگران و کارکنان خود را نداده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر