تامین مالی اسلامی، بنیان و اساس سیستم مالی کشورهای اسلامی است

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۱۲

رییس سازمان بورس در این همایش از آخرین دستاوردهای بازار سرمایه ایران رونمایی کرد. براساس این گزارش محمد فطانت، رییس سازمان بورس در آیین آغاز به کار این اجلاس گفت: ایران کشوری با بازار مالی اسلامی است در حقیقت ایران مدل‌های تامین مالی اسلامی را تاکنون براساس ضوابط شریعت اسلامی اجرا کرده که می‌تواند تجربیات اجرای این مدل‌ها برای اقتصاد جهان به کار گرفته شود. وی افزود: تامین مالی اسلامی بنیان و اساس سیستم مالی کشورهای اسلامی است و باید ظرفیت‌های آن مورد شناسایی قرار گیرد. بازارهای مالی اسلامی با ثبات بیشتر و شفافیت بالاتری فعالیت دارند. فطانت با معرفی ابزارهای مالی اسلامی در بازار سرمایه ایران عنوان کرد: یکی از ابزارهای مورد استفاده در بازار سرمایه ایران اوراق صکوک اسلامی است که طی چند سال اخیر سازمان بورس توجه جدی برای عملیاتی شدن این اوراق و توسعه آنها در دستور کار قرار داده است. رییس سازمان بورس با اشاره به عملکرد بازار سرمایه اسلامی در منطقه خاورمیانه و کشورهای آسیایی آفریقایی عنوان کرد: گروه اقتصادی G20 هم‌اکنون بازار مالی اسلامی را به رسمیت شناخته و امید دارد با اجرای این نشست شرایط آشنایی سایر کشورها با بازار سرمایه جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.

راه‌اندازی بازار آتی ارز پس از تک نرخی شدن ارز

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مصوبه شورای عالی بورس برای راه‌اندازی بورس آتی ارز اخذ شده و منتظر تک نرخی شدن ارز هستیم تا زمینه اجرای آن را فراهم کنیم.

وی درباره تعامل با سایر بورس‌های دنیا گفت: شرایط مثبتی برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم شده زیرا بازار سرمایه در بسیاری کشورها وارد رکود شده اما بازار سرمایه ایران درحال رشد است.

وی اضافه کرد: اکنون در نظر داریم شرایط برای ارتباط و تعامل میان بورس ایران و بورس سایر کشورها را فراهم کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: عضویت ایران در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار(IOSCO) که به عنوان نهاد ارتباط‌دهنده بازارها ی سرمایه کشورهای مختلف به یکدیگر فعالیت می‌کند، فرصت خوبی برای تعاملات بین‌المللی سرمایه ایران است. وی به نشست هفته آینده سران این سازمان در پرو اشاره کرد و گفت: حضور ایران در این نشست فرصتی را برای برقراری ارتباط بازار سرمایه ایران با سایر بازارهای سرمایه را فراهم می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر