اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۰۷

همکاری اقتصادی ۷ میلیارد یورویی با بیمه هرمس

معاون وزیر اقتصاد از سرگیری روابط تجاری ایران با بیمه هرمس و افزایش سقف همکاری‌ها تا هفت میلیارد یورو خبر داد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، محمد خزاعی در همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران وزارت امور اقتصادی و دارایی از حل شدن مشکلات مربوط به بدهی‌های گذشته به بیمه هرمس خبر داد و اظهار کرد: به دلیل مشکلات تحریم، پرداخت بخشی از بدهی‌ها به تعویق افتاده بود که طی چند روز گذشته و با مذاکرات صورت گرفته بین هیات ایرانی و آلمانی این مشکلات حل شده و توافقات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

خزاعی افزود: بیمه هرمس که نقش فعالی در پوشش بیمه‌یی و تامین منابع مالی برای صنایع و پروژه‌های اقتصادی ایران داشت تا چند سال قبل از تحریم 5.5 میلیارد یورو پوشش بیمه‌یی برای فعالیت‌های ایران فراهم می‌کرد اما با مذاکرات اخیر پیش‌بینی می‌شود، حجم همکاری‌های ایران با بیمه هرمس تا سطح هفت میلیارد یورو افزایش یابد. رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی با اشاره به حضور هیات 150نفری از نمایندگان بخش خصوصی و دولتی آلمان در این نشست تجاری گفت: روابط اقتصادی و سیاسی بین ایران و آلمان بسیار دیرینه و عمیق است و آلمان در گذشته و قبل از تحریم‌ها بزرگ‌ترین شریک اقتصادی و تجاری ایران در اروپا بوده است. معاون وزیر اقتصاد همچنین تسریع و گسترش همکاری‌های بانکی بین ایران و آلمان را از دیگر دستاوردهای سفر هیات آلمانی به کشورمان برشمرد و افزود: با توافقات صورت گرفته و برقراری مجدد پوشش بیمه‌یی توسط هرمس تامین مالی مبادلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری به یک روند عادی تبدیل می‌شود.


5 تفاهم همکاری اقتصادی بین ایران و آلمان

تفاهمنامه تقویت همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان به امضا رسید. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) این تفاهمنامه صبح دیروز در همایش تجاری ایران و آلمان در محل وزارت اقتصاد به امضای محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و «اوه بک میر» معاون وزیر امور اقتصاد و انرژی آلمان رسید. در جریان این همایش، یک یادداشت تفاهم نیز بین اتاق بازرگانی ایران و موسسه خدمات مشاوره‌یی آلمان به امضا رسید. در ادامه همایش تجاری ایران و آلمان همچنین یک یادداشت تفاهم بین آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز دانشگاه تهران و بخش پزشکی شرکت زیمنس آلمان به امضا رسید. بنا بر این گزارش، امضای دو یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت زیمنس آلمان درخصوص فولاد و ماشین‌آلات صنعتی با طرف ایرانی و یادداشت تفاهم شرکت «لیند» آلمان با شرکت صنایع گاز ایران ازجمله دیگر دستاوردهای همایش یاد شده بود.


گام‌های پایانی مجلس

تا نهایی شدن برنامه ششم

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس گفت: به زودی لایحه برنامه ششم توسعه نهایی می‌شود. به گزارش«فارس»، ایرج ندیمی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق برنامه اظهار کرد: به زودی جمع‌بندی نهایی درخصوص لایحه با حضور اعضا صورت خواهد گرفت و پس از طی کردن مراحل اداری و پیشنهادات نمایندگان هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد. عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم با اشاره به اینکه پیشنهاد پیوستن بیمه سلامت به وزارت بهداشت در کمیسیون رأی نیاورد، تصریح کرد: در ادامه پیشنهاداتی درخصوص موضوع بهداشت وجود داشت که ازجمله آن مربوط به طرح‌های توسعه جدید و موجود، طرح‌های تملک دارایی این بخش بود همچنین در رابطه با حوادث و سوانح تصمیماتی گرفته شد. این نماینده مجلس ادامه داد: در رابطه با برنامه مقرر شد، واردات کالاهای تجملی و کالاهایی که مشابه داخل دارند، خودروهای وارداتی، مکمل‌های غذایی، اسباب‌بازی و پوشاک یک درصد گران‌تر شود و هزینه آن در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد. وی ادامه داد: درخصوص مسائل مربوط به جمعیت نیز میزان ناباروری و موضوعات پیرامون آن مصوباتی وجود داشت.


حل مشکل اشتغال با مهارت‌افزایی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حل مشکل اشتغال کشور از مسیر مهارت‌افزایی و فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر است. به گزارش«ایسنا» محمد امین سازگارنژاد اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل دانش‌آموختگان پس از فارغ‌التحصیلی، عدم فراگیری آموزش‌های مهارتی است. در صورتی که اگر مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند، مشکلی در پیدا کردن شغل متناسب با تخصص خود نخواهند داشت. وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور ابراز امیدواری کرد: دانشگاه‌ها و مراکز‌ آموزش عالی مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی را در دستور کار خود قرار بدهند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دغدغه اشتغال کمتری داشته باشند.

وی بر ضرورت ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد و افزود: در شرایطی که کشور از بحران بیکاری رنج می‌برد و دانش‌آموختگان سهم بزرگی از این بیکاری را دارند، حرکت به سمت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی می‌تواند یک اقدام راهگشا باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر