روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۰۳

کره به گفته‌های غرب درباره ایران اعتماد نکند- ایرنا- نشریه کره‌یی«جونگ آنگ» همزمان با سفر پارک گئون‌ های رییس‌جمهوی این کشور به ایران در گزارش تحلیلی خود ایران را به یک اقیانوس نیلی رنگ تشبیه کرده است که کره در این شرایط ویژه

به ‌شدت به آن نیاز دارد و این ساحل و این دریای آبی را نباید مورد بی‌توجهی قرار دهد. این نشریه در ادامه خطاب به دولتمردان کشورش نوشت: سئول هرگز نباید به آنچه غرب درباره ایران می‌گوید، اعتماد کند و چنین دوست بزرگ، قدیمی و مورد اعتمادش را به خاطر دیدگاه‌های خاص غربی‌ها نادیده بگیرد.

وزارت خارجه عصای سحرآمیز در دست ندارد- ایسنا- حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که به تبریز سفر کرده در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: وزارت امور خارجه در مسیر فهم مشترک و با گفت‌وگو با افراد در زمینه اجماع‌سازی ملی، منطقه‌یی و جهانی در مسیر هدف‌گذاری‌های مدون و تصمیمات درست برای نیل به منافع ملی در منازعات سیاست خارجی حرکت می‌کند، باید گفت سیاست خارجه عصای سحرآمیزی در دست ندارد. وی با بیان اینکه بعد از برجام در لحظه تاریخی قرار گرفتیم، افزود: تلاش ما معطوف به مهار بحران‌ها و چالش‌ها و استفاده حداکثری از شرایط پسابرجام است.

نقاط مشترک تهران و پاریس برای حل بحران سوریه- فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقایی وزارت خارجه کشورمان در دیدار با کریستین ماسه، قائم مقام وزارت خارجه فرانسه با ابراز نگرانی از نقض آتش‌بس در سوریه توسط گروه‌های تروریستی بر ضرورت درک درست جامعه بین‌الملل درباره تعریف گروه‌های تروریستی در سوریه خاطرنشان کرد: با وجود توافقات ژنو درباره آتش‌بس در سوریه متاسفانه برخی گروه‌های تروریستی با اتخاذ رویکرد خصمانه در اقدامی هماهنگ و منسجم و برنامه‌ریزی شده با داعش و القاعده این آتش‌بس را نقض کردند. دبیرکل وزارت خارجه فرانسه نیز با اشاره به ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح سوریه اظهار کرد: تهران و پاریس نقاط مشترکی درباره راه‌حل بحران سوریه دارند. مبارزه با تروریسم و حمایت از روند دموکراسی در سوریه و اینکه آینده سوریه باید به دست مردم آن کشور رقم بخورد از نقاط مشترک دیدگاه دو کشور درباره سوریه است.

دیدار روحانی با 4 سفیر از اروپا و آفریقا- ایرنا- حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان دیروز در دیدارهایی جداگانه با سفرای جدید اوکراین، ایسلند، مونته‌نگرو و توگو ضمن اشاره به فضای پسا برجام، گسترش و همکاری با سایر کشورها را از سیاست‌های اصولی ایران عنوان کرد و افزود: امیدواریم با گسترش و تعمیق روابط به این کشورها، زمینه‌ همکاری‌های همه‌ جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فراهم آوریم.

مذاکرات برقراری خطوط هوایی میان ایران و کانادا به زودی در مونترال- ایرنا- تارنمای فرانسوی زبان رادیو کانادا دیروز اعلام کرد، مقامات ایرانی و کانادایی پس از دیدار دو جانبه در نیویورک به زودی در مونترال برای برقراری خطوط هوایی میان دو کشور با یکدیگر مذاکره می‌کنند. این رادیو به نقل از یک منبع نزدیک به این مذاکرات اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری ایران در اوایل سال جاری میلادی درخواست خود را در این زمینه ارائه کرده است. از آن زمان مذاکرات به شکل مطلوبی پیش رفته و دیدار مسوولان در مقر سازمان هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی به زودی صورت خواهد گرفت.

کلیات طرح اصلاحیه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شد- ایسنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی جلسه علنی دیروز با کلیات طرح اصلاحیه اجرای قانون سنجش پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 1392 و برای اجرا در سال 1395 موافقت کردند. در جریان رسیدگی به این طرح دو فوریتی حسینعلی حاجی‌دلیگانی به عنوان مخالف طی سخنانی اظهار کرد: هم قانون فعلی و هم گزارشی که کمیسیون ارائه کرده از جامعیت کامل برخوردار نیست و ایرادات و اشکالات زیادی در آن وجود دارد، لازم است قوانینی را تصویب کنیم که روح عدالت را برای جوانان و نوجوانان فراهم کند. همچنین علی مطهری در موافقت با این طرح دو فوریتی اظهار کرد: باید وضعیت فعلی سنجش و پذیرش دانشجو مورد بررسی قرار گیرد. ممکن است دانش‌آموزی بنا به دلایلی مانند سردرد یا بیماری از امتحان خود باز بماند و این باعث می‌شود که حق دانش‌آموزان ضایع شود.

برخی رسانه‌ها و تریبون‌ها در ابعاد ملی سعی در کتمان حقایق دارند- آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه بعضی از رسانه‌ها و تریبون‌ها حتی در ابعاد ملی به دلایل و اغراض سیاسی و جناحی سعی در وارونه جلوه دادن مسائل و کتمان بعضی از حقایق دارند. هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته در دیدار اعضای جبهه تدبیر و توسعه و جمعی از منتخبان دوره دهم مجلس شورای اسلامی و فارغ‌التحصیلان معلول و مدیران آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اتمام انتخابات مجلس و تبریک به منتخبان مردم بر جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون‌گذاری کشور تاکید کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در کشور، وجود نهاد‌ها و شورای‌های فراوان است که گاهی قانون‌گذاری هم دارند.

تمجید نماینده پوتین از شعر و فرهنگ ایران-ایرنا| میخاییل شویدکوی، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور فرهنگی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: شعر کلاسیک فارسی برای جهان از حقایقی گفته که جزو دستاوردهای بشریت به حساب می‌آید. نماینده ویژه پوتین، رییس‌جمهور فدراسیون روسیه در امور فرهنگی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که روز گذشته برگزار شد با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و روسیه گفت: دو کشور ایران و روسیه متحدان خوبی برای هم هستند. او با اشاره به دیدار سال گذشته رییس‌جمهور روسیه از ایران اظهار کرد: دیدار پارسال پوتین از ایران موج جدیدی در روابط ایران و روسیه گشود و روابط ما در عرصه‌های مختلف در حال گسترش است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر