سرخط انرژی

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۸۴

ایسنا علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز با اشاره به اینکه ایران و عمان در حال انجام مطالعات مهندسی پایه و دریایی برای حداث خط لوله گازی بین دو کشور هستند، اظهار کرد: هر دو کشور برای انجام مطالعات مشاور گرفته‌اند و به محض اتمام مطالعه خط، ساخت لوله و تجهیزات آغاز خواهد شد. وی همچنین گفت: پیمانکار خط لوله گازی ایران و عمان باید یک پیمانکار واحد باشد که این خط را از ایران شروع کرده و بتواند از زیر دریا در مرز ایران و عمان به این کشور برساند.


تسنیم به گزارش خبرگزاری رویترز، ارنست مونیز، وزیر انرژی امریکا گفت، انتظار دارد عرضه و تقاضای جهانی نفت طی حدود یک سال آینده مجددا به توازن برسد. مونیز روز دوشنبه پس از نشست گروه 7 در ژاپن به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم افزایش اخیر قیمت‌ها چیزی نیست که شرکت‌ها مایل باشند روند کاهش سرمایه‌گذاری خود را به خاطر آن معکوس کنند. به‌طوری‌که تعداد سکوهای حفاری در امریکا کاملا کاهش یافته، از این رو ترمیم مجدد عرضه و تقاضا به نظر کاملا محتمل است و این اتفاق تقریبا طی یک سال آینده رخ خواهد داد.


صدا و سیما محمد حاج رسولی‌ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 30 سد سرریز و 28 سد دیگر در آستانه سرریز شدن است. وی همچنین افزود: 6 سد سپیدرود، ایلام، کمال صالح، اکباتان، قشلاق و دز از مهم‌ترین سدهایی است که سرریز شده است. وی اضافه کرد: حجم مخزن 28 سد دیگر بیش از 90درصد پر شده است که در حال مدیریت آب این سدها هستیم، علاوه بر تامین مصرف خانگی، آب بیشتری هم برای بخش کشاورزی رها‌سازی می‌شود. همچنین در حال حاضر 29درصد مخازن سدهای کشور و 25درصد سدهایی که آمار آنها محاسبه می‌شود، پر شده است. حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه از 24 فروردین تا امروز 8 میلیارد متر مکعب وارد مخازن سدها شده است، گفت: 4میلیارد مکعب آن ذخیره و 4میلیارد دیگر رهاسازی شده است.


ایسنا رحیم میدانی معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو با بیان اینکه دولت فقط مجوز انتقال آب شرب بین حوضه‌یی را می‌دهد، گفت: برخی پروژه‌های انتقال آب بین حوضه‌یی از سال‌ها پیش مجوز گرفته‌اند و انجام می‌شوند مثلا تونل کوهرنگ 3 که از بیست سال پیش راه‌اندازی شده است. وی با اشاره به پروژه انتقال آب بهشت‌آباد افزود: مجوز این پروژه نیز به 20سال قبل بازمی‌گردد اما دولت انتقال آب توسط تونل‌های طویل را ممنوع کرده و این پروژه فقط مجوز انتقال 570 میلیون مترمکعب آب را دارد.


شانا مهدی شریفی نیک نفس مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از امضای یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی با یک هیات اتریشی خبر داد، وی در این باره گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی به تازگی با یک هیات اتریشی مذاکره کرده است که در پایان به امضای یادداشت تفاهم منجر شد، صحبت‌های اولیه این همکاری همزمان با سفر رییس‌جمهوری ایران به اتریش انجام شده بود. براساس این تفاهمنامه، شرکت بازرگانی پتروشیمی صادرات محصولات پتروشیمی را به اروپا از طریق یک سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌دهد.


ایلنا علیرضا کفشکنان عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی پیمانکاران صنعت برق درباره اینکه تولید برق در کشور کفاف افزایش تقاضای آن را می‌دهد یا خیر، گفت: براساس برنامه باید سالانه ۵هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود و با توجه به اینکه اکنون تقریبا پیک مصرف بار ما با میزان تولید نزدیک شده و ما رشد مصرف هم داریم لذا باید فاصله بین تولید کنونی و افزایش تقاضا را حل کنیم. وی با اشاره به اینکه اگر وزارت نیرو جذب سرمایه‌گذاری داشته باشد می‌تواند افزایش ۵هزار مگاوات نیروگاه جدید را محقق کند، تصریح کرد: هرچند تلاش‌های زیادی جهت افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور صورت می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد که اگر توجه جدی نشود صنعت زیرساختی کشور به مشکل جدی برمی‌خورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر