اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۶۴

بنیانگذار آتاری

وارد عرصه موبایل شد

انگجت| بنیان‌گذار آتاری، در حال همکاری با یک استودیو برای توسعه و انتشار بازی‌های جدید برای گوشی‌های همراه است. نولان باشنل برای توسعه سه بازی با استودیوی کوچکی در آمستردام قرارداد بسته است که برنامه‌ریزی شده نخستین آنها در سال 2017 منتشر شود. باشنل برند آتاری را در سال 1972 ایجاد کرد و بر انتشار سیستم‌های کلاسیکی مانند آتاری 2600 نظارت داشت. او 6سال بعد از شرکت خارج شد و شاخه دیگری از کسب و کار را راه‌اندازی کرد و پس از آن در سال 2010 به هیات‌مدیره آتاری بازگشت.


ساخت اپلیکیشن «مسافرت» گوگل

گوگل| شرکت گوگل اپلیکیشن جدیدی را برای مسافرت طراحی کرده که از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار است.

این اپلیکیشن جدید دارای جدیدترین نقشه‌های روز دنیاست و در حال حاضر مراحل آزمایش خود را پشت سر می‌گذارد و در Google Play store موجود نیست اما قرار است به زودی برای دانلود کردن در آنجا قرار بگیرد. از ویژگی‌های این نرم‌افزار جدید داشتن اطلاعات تمام هتل‌ها، مسیرهای پرواز به آنجا، جاذبه‌های گردشگری و غذاهای محلی است ضمن اینکه انواع وسایل نقلیه‌یی که می‌توان با آنها به مقصد رسید را نشان می‌دهد. این نرم‌افزار این امکان را برای کاربر مهیا می‌کند که برنامه سفر خود را با دقت طراحی و نهایت استفاده را از مدت زمان اقامت داشته باشد. نرم‌افزار جدید گوگل می‌تواند به کاربر خود اجازه دهد، نسبت به مکانی که در آنجا اقامت کرده نظرات خود را روی نقشه آن مکان به همراه تصاویری که گرفته به اشتراک بگذارد و در واقع این نرم‌افزار را به یک کتابچه راهنمای زنده تبدیل کند.


قابلیت نصب ویندوز ۹۵ روی ساعت اپل

یکی از ویژگی‌های ساعت‌های اپل نصب سیستم عامل ویندوز ۹۵ روی آنهاست.

با کمی تغییرات روی اپلیکیشن WatchKit می‌توان ویندوز ۹۵ مایکروسافت را روی ساعت‌های هوشمند اپل نصب کرد. اما صفحه نمایش ساعت اپل برای به تصویر کشیدن آیکون‌های ویندوز ۹۵ بسیار کوچک است و برای مدیریت صفحه از موس نمی‌توان استفاده کرد. به جای آن با سیستم حسگر صفحه نمایش ‌باید روی گزینه‌ها عمل کلیک را انجام داد.

در حقیقت ساعت‌های اپل برای نصب ویندوز عامل ۹۵ طراحی نشده‌اند اما این قابلیت ویژه را دارند تا این ویندوز را ساپورت کنند. به‌کارگیری ویندوز ۹۵ روی ساعت‌های اپل، سرعت پردازش را بسیار کند می‌کند. هدف از به‌کارگیری ویندوز ۹۵ روی ساعت اپل، نشان دادن توان این غول فناوری است.


آهن‌ربایی برای شارژ گوشی‌های هوشمند

یک شرکت امریکایی باتری مغناطیسی را طراحی کرده که می‌تواند گوشی‌های آیفون را شارژ کنند. همواره برای کاربران گوشی‌های همراه موضوع شارژ و حمل کردن شارژر و کابل آن به عنوان یک معضل جدی محسوب می‌شود اما این مشکل از سر راه دارندگان گوشی‌های آیفون برداشته شده است. یک شرکت امریکایی شارژرهای مغناطیسی را با نام MagicMount برای گوشی‌های آیفون طراحی کرده که با قرار دادن این منبع انرژی روی پشت گوشی می‌توان تلفن همراه خود را شارژ کرد. این شارژر مغناطیسی دارای باتری ۴هزار میلی آمپری و بدنه باریک و ظریف است. با یک‌بار شارژ کامل این منبع باتری می‌توان گوشی‌های آیفون ۶ را دو مرتبه و آیفون ۶ پلاس را یک‌بار شارژ کامل کرد. شارژر MagicMount به‌صورت آهنربا در پشت گوشی آیفون چسبیده می‌شود و با کابل micro-USB به گوشی متصل و عمل شارژ را انجام می‌دهد.


ساعت هوشمند ویژه کودکان

یک شرکت چینی ساعت‌های هوشمندی را طراحی کرده که موقعیت کودکان را به والدینشان نشان می‌دهد و در صورت نیاز کودک به پدر مادر با فشردن یک دکمه آنها را مطلع می‌کند. ساعت‌های هوشمند Xiaomi برای کودکان طراحی شده و از قابلیت تماس برقرار کردن برخوردار است. از ویژگی دیگر این ساعت هوشمند متصل شدن به گوشی هوشمند است و با توجه به سیستم GPS که در آن تعبیه شده می‌تواند مکانی که کودک در آنجا قرار دارد را نشان دهد. ساعت‌های هوشمند Xiaomi این قابلیت را دارند که والدین برای فرزندان خود محدوده‌یی را برای رفتن به بیرون تعیین و در سیستم ردیاب آن ثبت کنند. همچنین در صورت خارج شدن کودک از منطقه مورد نظر والدین، اقدام به فرستادن پیام هشدار برای پدر و مادر می‌کند تا به کودک خود اخطار دهند از منطقه مجاز آنها خارج نشود. از مزایای دیگر این ساعت هوشمند داشتن دکمه SOS است که در صورت نیاز کودک به کمک با فشردن آن والدین خود را مطلع می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر